/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kopispærring
Fra : 0912
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 28-08-04 21:50

hvordan bryder man en kopispærring, kan i hjælpe???

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 28-08-04 22:13

Det er jo ulovligt - og derfor får du sikkert ingen svar

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 22:36

hvis du snakker om CD'er kan du hente alcohol 120% fra alcohol.com. det påpeges dog at det kum må bruges til backup af ting du selv ejer, meeen.

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 28-08-04 22:57

anydvd har knækket mange koder for mig... det ligger bare nede på linien ved uret også bruger jeg nero

Accepteret svar
Fra : turbo.dk

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-04 01:38

Til edbhans det er ikke altid ulovlig , sæt dig dog ind i gælden lovgivning...
Og til dig 0912 disse to programmer kan du bruge til at rippe dvd : DVD Decrypter og DVD Region+CSS Free
Læs mere her :http://www.mrbass.org/dvdrip/#dvd43
Håber du kan bruge det

Kommentar
Fra : 0912

Dato : 29-08-04 16:24

mange tak for jeres hjælp. turbo.dk du har vel ikke en vejledning i at bruge dvd decrypter og dvd region+css free.
helst på dansk, da jeg ikke er god til engesk

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-08-04 16:37

Til turbo.dk: har du det godt? Der er vist for meget turbo på. Der er jo en grund til, at den er kopibeskyttet. Hvis man bryder denne, begår man en ulovlighed. Men nogle tager jo lidt lettere på dette end andre.........

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 16:43

man må gerne kopiere noget man ejer originalt, sælger eller forærer man sin original væk skal kopien destrueres.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-08-04 18:03

Se dette link: http://www.kum.dk/sw5386.asp
**********
Generelt
Ifølge ophavsretsloven må du udelukkende tage digitale kopier af fx cd’er og dvd-film, hvis det er til ”personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand”. Digital kopiering vil eksempelvis sige kopiering ved hjælp af cd- og dvd-brændere samt downloading fra internettet. Det er forbudt at kopiere lånte og lejede eksemplarer og at omgå kopispærringer for at fremstille kopier.
***************
Sidste sætning siger vist alt i denne sag.

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 29-08-04 18:14

Kære ebbhans kan ikke lige se at hverken mig eller andre har skrevet noget om vi skulle kopier anders ting men som du plejer fare du frem ... prøv for fremtiden at LÆSE hvad folk spøre om...TÆNK lidt mere før du skriver eller er det bare Point-jagt du er her for? men pyt du er nok tybe der dymmer folt på forhånd..Tyv tror hver mand stjæler..
Pus dog din glorie
Ps. Jeg bære aldrig nag til andre , lad os dog blive på et lidt højer stadie end børnhøjde

disku....STop---Out___

Godkendelse af svar
Fra : 0912

Dato : 29-08-04 19:13

Tak for svaret turbo.dk.
jeg har aldrig prøvet dette her før, jeg syntes dit svar er rigtigt man må gerne lave en kopi til sig selv.
og det er lige det jeg gerne vil gøre. Men jeg ved ikke hvordan jeg kommer igang, med dette projekt.
kan du hjælpe mig ????

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 29-08-04 19:43

Du kan skrive din mail til mig på turbo__dk@hotmail.com så skal jeg se om jeg kan

Kommentar
Fra : 0912

Dato : 30-08-04 13:34

turbo.dk , er du sikker på at det er den rigtige e-mail adresse, jeg har prøvet at sende til dig 2 gange, og hver gang får jeg at vide det er en forkert adresse.