/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nvidia skærmdriver
Fra : bianchi
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 07-07-02 21:19

Min pc genstarter på de mest ubelejlige tidspunkter og der kommer en besked om at skærmdriveren til Nvidia Geforce 2 MX/MX 400 muligvis er årsag til at systemet er ustabilt,og at driveren til skærmenheden ikke kan udføre en tegnehandling.
hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 60 point
Dato : 07-07-02 21:26
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 23:08

Hej Bianchi,

øh... er der en speciel grund til at du stiller det samme spørgsmål 2 gange???

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 08-07-02 00:25

Gå ind i start og kør og skriv msinfo32 og når dette åbner går du ind i funktioner og vælger kontrolprogram til sysfiler og køre denne test. dit problem er måske at windows gemmer dob.filler, dette program kan rette alle de problemmer scandisk ikke kan.. ( scandisk er intet vær)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 00:38

Hej Turbo,

til hvilken version af Windows hentyder du til, når du nævner MSINFO32???

det funker ikke i Win98, selvom der bliver kørt med IE v. 6.0, ej heller eksistere kommando'en MSINFO...

jeg har også lige læst dit tip, og der blev der heller ikke nævnt noget med hvilken versioner af Windows der understøtter denne kommando...

det er ikke for at træde dig over tæerne eller kritisere... jeg er bare nysgerrig, når du siger "ud med Scandisk" når der er visse versioner af Windows der åbenbart ikke understøtter "MSINFO32", selvom de kører med IE v.6.0
eller den hedder måske bare noget andet i Win 98?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-07-02 06:34

Hej Strarup

ang.: msinfo32
jeg har lige prøvet på min gamle win98se og der virker det.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 08-07-02 08:12

hej igen
DET virker i win98 og i win98se også med ie v.6.o. Prøv at tag denne sti så kan du finde den C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\MSINFO

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 09:37

Hej

oki doki... nå det er bare systemoplysninger...

jeg ved ikke hvorfor, men jeg ka' ikke kalde den ved bare at gå i --> start --> Kør --> og så indtaste MSINFO32, og at den så kommer frem... medmindre jeg fysisk vælger den fra mappen af... Underligt...

men jeg plejer at bruge den på følgende måde...
start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemoplysning, og så starter den... lidt længre... men jeg ka' som sagt ikke få det til at funke bare ved at taste det ind i kør boxen...

men det er nu ikke noget nyt program... det har eksisteret en rum tid... Jeg har f.eks. også brugt programmet da jeg havde IE v. 5.0, og jeg er næsten sikker på at selve "systemoplysninger" programmet MSinfo32 eller bare MSinfo er med på Win98 installations CD'en...

men det mig lidt en gåde... hvorfor jeg ikke bare ka' kalde den i "kør"... men det må vel være fordi den på min computer ikke ligger i den defaulte mappe "kør" kalder... ellers ka' jeg ikke forklare det...

Men det vil nok også være en go' ide i menuen "funktioner" at vælge "DirectX diagnostic tool" og kører dens test, for at se om den kommer med nogle fejl mht. grafikkortet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bianchi

Dato : 09-07-02 21:08

jeg siger mange tak for hjælpen men i windows XP er der ikke noget der hedder kontrolprogram til sysfiler.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-07-02 21:27

Hej Bianchi,

når du har åbnet MS info eller Systemoplysninger som jeg vil kalde den... er der en menu der hedder "Funktioner" og der er bl.a. "kontrolprogram til systemfiler"... jeg går udfra at det var den der blev ment... men i samme håndevend vil det også være en go' ide at tedste dit grafikkort med "DirectX diagnostic tool" i menuen "funktioner"

start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemoplysning --> menuen "funktioner"

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 17:36

Hej Bianchi,

Har du fået løst dit problem?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 17:36

Hej Bianchi,

Har du fået løst dit problem?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:07

"bianchi" <bianchi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WT349.5734$G3.786813@news010.worldonline.dk...

> Min pc genstarter på de mest ubelejlige tidspunkter og der kommer en
> besked om at skærmdriveren til Nvidia Geforce 2 MX/MX 400 muligvis er
> årsag til at systemet er ustabilt,og at driveren til skærmenheden ikke
> kan udføre en tegnehandling.
> hvad gør jeg?

Prøver med en anden driver. Min Xp kører glimrende med den driver som bliver
installeret af XP ved installation. Den yder dog lidt bedre med en Detonator
driver installeret.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.