/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Påfylde farve på Lexmark x515?
Fra : jalagi
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 28-08-04 21:13

Hej jeg har en printer canon BJC 2000 som jeg ikke kan få til at virke,tror printhoved er i udu. Jeg ved man kan købe et nyt printhoved (430,- kr) men tænk hvis det ikke er det der er galt så står jeg der. Kan se , at El giganten har en lexmark til 249,- og det er jo billigt men jeg har en masse flasker med farve til min gamle printer så derfor spørgsmålet om jeg selv kan fylde op efter behov? Jeg bruger kun printeren til enkelte udskrifter fra nettet så behovet er begrænset derfor vil jeg ikke ofre en masse penge på en ny.Håber der er nogen der kan svarer på dette.Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 21:16

Øh!! Hvad vil du med spørgsmålet? Er det om du skal købe en ny printer, eller holde dig til den gamle?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 21:17

Eller evt. bruge dit blæk til den nye printer, når den løber tør?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 21:19

Du kan jo osse købe en ny Lexmark, hvergang du løber tør! Med dit behov er det lige før det er det billigste!

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-04 21:28

Det jeg gerne vil vide er om hvis jeg køber lexmark x515 kan jeg så selv påfylde den?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 21:29

Hej Jalagi

Prøv at kigge på Lexmarks hjemmeside, der står en masse om blæk - måske du kan finde et sted dér om der bliver brugt anderledes blæk på en Lexmark end på andre printere: http://www.lexmark.dk/
Jeg tror nu umiddelbart ikke det vil give nogle problemer, men hæng mig ikke op på det...

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 21:33

Sidder nu med en farvepatron fra min egen Lexmart X5150....som jeg endnu ikke har skulle skifte - og jeg kan ikke liiiige se om man selv kan påfylde den, kræver jeg skiller den ad og det vil jeg ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 21:33

Til 249 kr er det lige før du lige så godt kan købe en ny printer, hvergang den løber tør! Måske kan du bruge det blæk du har, men jeg har hørt Lexmark er kritiske med blæk påfyldning! Noget med de bruger pizzoelektrisk injektion af blæk! Men Toupie virker som om hun ved om Lexmark, så lydt til hende

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 21:40

Ihhh tak Tedd, sikken tiltro

Jalagi: fandt lige et link: http://www.superpriser.dk/da/dept_17.html så det ser ud til at Lexmarks patroner kan refill´s

Tedd har ret mht. køb af ny printer

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 21:50

Teed-er der ingen nødlandinger på heden i nat??
Svar i Toupies spørgsmål i smalltalk.
Sorry jalagi,lige et sidespring.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-04 21:53

Til Toupie.Har tjekket linkét men kan ikke finde x515 nævnt.men tak alligevel.Jeg har ikke meget forstand på disse dele ved ikke engang om x515 kan tilsluttes min pc.Men jeg må spørge mig frem.Hej

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 28-08-04 21:58

Prøv først at stille den gamle patron på et stk. køkkenrulle gennemblødt med vand den skal stå et par timer derefter dupper du den på et stk. tør køkkenrulle gentag hvis det ikke lykkes første gang

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-04 22:03

Til Betonjens1.
Jeg har prøvet kogt vand med eddike, sulfo sæbe , sprit og min mands kompresser har pustet på hoved men intet har hjulpet, ikke så meget som en lille blæk klat kommer der på papiret.Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 22:26

Et printerhoved går let istå,hvis det ikke bliver brugt jævnligt.
Hvis du ikke har brugt det længe,længe er ca.3-4md.går det let galt.
Og med alle de trick`s du har forsøgt dig med er din patron færdig,køb en ny.
Hvis du selv fylder dine patroner,så husk at efterfyld medens der stadig er noget i dem ca.1/3,
så går det ikke galt.Husk også en patron holder kun til 4-6 genopfyldninger.
Det der er inden i en blækpatron er en svamp, omgivet af en plasticpose,når man så stikker kanylen
ned skal det helst vrøvl,skal det være i svampen,stikker man hul i plasticen så kan man godt stritte den ud.
Spændende oplevelser man kan få ud af at genopfylde en patron,men når man har øvet sig lidt--
No problemos.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 22:27
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 22:28

UPS det er til en z-model.....sorry..

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-04 22:32
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-08-04 22:33

HoooooooooW hvad er det den laver??? hmm.....men derinde et eller andet sted, er der refill til X515

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-04 22:43

Til Toupie.fint arbejde ,tak skal du ha´hej

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-04 22:46

Til Keldd.Tak for din fine forklaring den kunne selv jeg forstå.Og jeg tror du har ret var den ikke i stykker før så er den det nu efter den hårdhændede behandling jeg gav den.Hilsen Jalagi

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 22:49

Ok,selv tak,held og lykke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 22:52

Du mangler lige at sætte patronen fast på bilen før du kører den igennem bilvasken!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-08-04 22:54

teed,uuuuuuuuuuuuuud,gå over i 97
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 21:57

Fik du svar Jalagi? Ellers må Toupie jo lede videre efter løsningen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 21:59

Du går ud til højre for den kommentar der hjalp dig, og trykker på Accepter svar

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 30-08-04 08:11

Tak for svaret Toupie.