/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Infrarød
Fra : JacobS.
Vist : 384 gange
130 point
Dato : 28-08-04 20:55

Hej med jer!

Jeg har tidligere spurgt jeg om hvad jeg skulle gøre hvis jeg ville overføre billeder fra min nokia 6610i til min computer.
UDEN at skulle instalere nogen form for software! Og der fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre.
Men nu har jeg fået en ny ide.

Hvis jeg vil overføre billeder fra min nokia 6610i til min computer med XP UDEN at skulle instalere nogen form for software, kan jeg så bruge en infrarød dims, til at sætte i USB porten?

SKAL der bruges software til den eller kan man bruge den UDEN?

Hvordan duer sådan en?

Hvor kan man evt. købe sådan en?

JacobS.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 28-08-04 21:11

https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=20694

Denne her burde kunne klare opgaven. Den skulle vidst heller ikke kræve nogle drivere til XP, men ellers burde det heller ikke være noget problem at finde.

Den duer som en hvilken som helst anden Ir port... Du søger bare efter den med din telefon, og når de har forbindelse sender du bare billedet til den!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-08-04 18:56

Mange mange tak ostemand! Det skal du virkelig have!!! MEN Du snakker om at jeg ikke skal bruge drivere til den men jeg behøves ikke, vel? og jeg SKAL heller ikke have noget software til den, skal jeg?

Grunden til at jeg ikke vil have at der skal instaleres noget på computeren er at det er min fars. og han vil ikke have at jeg instalere noget på den!
Men du mener atså godt at jeg kan bruge den UDEN at skulle instalere NOGET SOM HELST SOTWARE?

JacobS.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-08-04 18:57

PS. JEg har lige set det link du har lagt ind. Den er MEGET dyr er der ikke nogle der er billigere.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 30-08-04 19:08

jeg synes den er billig... de ligger oppe i den prisklasse....

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-08-04 20:48

OKay, men du skal være 120% sikker på at man kan bruge den UDEN at skulle instalere nogen form for software til!

SKAL man ikke det, kan man bruge den uden. Altså bare stoppe den i USB porten og så sige computeren at den har fundet en ny hardware og så kan jeg sende billeder fra min nokia 6610i til min computer med XP UDEN at skulle instalere nogen form for software?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 30-08-04 21:56

Det burde man... men ellers så ring til itbutikken og spørg...

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 03-09-04 08:17

http://www.mytrendyphone.dk/shop/
Har en mini infrarød til kr.199,- Klik under nokia/-datatilbehør

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-09-04 19:05

Tak for linket. Jeg er egenligt ikke SÅ interreseret i hvor man kan få fat i dem, men mere om hvordan de virker med nokia 6610i og XP. er der ikke nogle der har erfaringer med den der IR USB adapter? Er der ikke nogle der ved om man kan bruge den med nokia 6610i? og om man kan bruge den UDEN software? Det er meget vigtigt at der ikke skal instalerers software til den! Kan man ikke bare stoppe adapteren i USB porten og så siger computeren "NY hardware fundt" og så kan man bare bruge den.?

JacobS.

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 05-09-04 21:39

Ja jeg har haft en 6610i og har burgt den med både en Dell ir-adaptor og en HP ir-adaptor - virker fint men......

Hvis det ikke er så mange billeder du skal have overført - så send dem som mms'er til en e-mail add. (hvis du har rigeleigt på kontoen...)

Hvis det er mange billeder så er infrarød rigtig nok den bedste måde - når du har xp-behøves du ikke installerer noget software til ir-adaptoren hvis det ellers er en rimelig ir-adaptor du har fået fat i, men det er smart at installerer en Nokia PC-suite (http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html) på din pc'er - den er gratis og virker ok - selvom den kommer fra Nokia......

Men hvis du vil have den smarte løsning, så installerer du en messenger på din telefon, så kan du altid sende billeder til billige penge

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 05-09-04 21:46

Nåååå ja - det glemte jeg helt - de fleste operatører har et online fotoalbum - f.eks. http://mobilfoto.sonofon.dk, ellers er der også et hav af andre der har den service på nettet f.eks. TV2 http://mobil.tv2.dk/moblog/ - eller du kan bare søge på moblog eller mblog - der er virkelig mange.
De virker alle samme ved at du sender en mms til et shortnummer og vupti så ligger dit billede på internettet lige til at bruge til det du har behov for......coolllll ik, så har du dem ikke liggenede på "nogens" computer, men på nettet og kan tilgå den fra alle pc'ere du er i nærheden af...

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 08-09-04 23:21

Ir-adaptoren virker formentlig fint og får forbindelse til mobilen uden installation af software, men du skal ikke regne med at kunne overføre data/billeder til/fra telefonen uden at installere software.

Hilsen
Divser