/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Nem og hurtig hjemmeside
Fra : Axelise
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 28-08-04 15:48

Jeg er tekstilkunstner og har skiftende udstillinger. Jeg har i mange år brugt en meget flot farvebrochure af mine malerier, som jeg har sendt ud til diverse udstillingssteder, men nu må tiden efterhånden være inde til at jeg får lavet en hjemmeside. Jeg har ladet mig fortælle, at jeg sagtens kan få lavet en ok og tjekket hjemmeside med en flot præsentation af mine billeder for ca. 4-5000 kr sort (hvis man har de rette forbindelser), men indtil da.....for det vil også kræve, at jeg får en god fotograf til at tage nogle gode fotos først....kan man så ikke selv lave eller få lavet en helt enkel hjemmeside, som dybest set ikke er andet end et slide-show af fotos? Altså uden tekst, måske højst med mit navn og email adr. men med en god præsentation af mit udtryk som kunstner.
Er der nogen der har nogle gode idéer? Og nu taler jeg altså ikke om en dyr hjemmeside til mange tusinde kroner, - blot noget HELT enkelt og meget billigt i første omgang indtil jeg får penge til en fotograf osv. osv.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 15:51

lav en gratis side på www.sol.dk eller www.geocities.com eller webbyen. og brug så mit tip om at lægge den ind som feks www.axelisetextil.tk det er osse gratis. det hedder vist www.mydot.tk

Kommentar
Fra : Helsekost

Dato : 28-08-04 17:44

Jeg vil egentlig godt lave din hjemmeside. Har flere gange været tæt på at starte et firma, og det kunne være meget fedt at starte i stille og roligt... og hvis jeg kan få et par hundrede eller tre er det jo fedt nok... Send en mail til kiwihelge@hotmail.com hvis du er interesseret... :D

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-04 18:05

Hvis du mener det med en hjemmeside helt alvorligt, hvad så med at overveje en med et sigende domænenavn som f.eks. www.axelise.dk der er flere steder hvor du kan få en hjemmeside med masser af plads til 9 kr. om måneden.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-08-04 19:15

Hvis du f.eks som severino foreslår, køber et domænenavn, så har jeg gode erfaringer med www.b-one.net

Når du har et domæne igennem dem, er der også adgang til et redigeringsværkstøj som gør det utrolig nemt at lave en professionelt udseende hjemmeside

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-04 23:55

Jeg har både hos b-one og http://web10.dk og min erfaring gør at jeg ville vælge web10
grunden er at b-one står som fuldmægtig af domænet som du køber, hos web10 har du fuld ejerskab af dit domæne
hos web10 er der også lige kommet et designværktøj , der skulle gøre det meget nemt at lave et helt webdesign.
systemet hedder ActiveBuilder og kan ses i demo her, http://www.web10.dk/activebuilder.php
Da jeg selv er mere til 'håndarbejde' , har jeg ikke selv prøvet det, men tror at det er ok!

En oprettelse af domæne og et års webhotel(med rigeligt plads) vil koste dig 335kr og derefter ca 180 kr om året.
Da du jo alerede har farvebrochure af dine ting, kunne du jo anskaffe dig en scanner og på den måde få dine billeder
ind på en hjemmeside.

at få lavet webdesign behøver ikke at være så dyrt. men jeg ved ikke hvad man præsist får for pengene.
Så lige denne i http://www.kandu.dk/dk/tip/8874 Skrevet af Tha_Newton (om teflon)

www.cyberslug.dk
den direkte vej dertil er http://www.cyberslug.dk/Shop/shop_index.php?show=showindex&catid=7

Held og lykke med hvad du nu vælger.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-08-04 09:16

Ja axelise, der er mange muligheder, men køb dig som flere foreslår, et "passende/sigende" domænenavn. Så har du en god start og noget "håndgribeligt"visuelt" at "placere" dine billeder og andet relevant/interessant for din virksomhed. Der findes TONSVIS af hjælp til at få konstrueret en hjemmeside her på nettet...enten af dig selv egenhændigt, eller af andre. Bare i denne tråd har du fået tilbud om begge slags hjælp/support.
Du skal ikke være nervøs eller have "berøringsangst" for dette "hjemmeside-fænomen", for det er i bund og grund noget ALLE kan håndtere på et eller andet niveau...UANSET din baggrundsviden for emnet eller mangel på samme. Hvis du kigger her til venstre kan du ses at KANDU kører nogle grundlægende kurser som er udmærkede, også for dig axelise...selvom det i starten kan virke som det rene volapyk, men du får hurtigt noget indsigt som du kan bruge konstruktivt. Jeg er faktisk overbevist om, ud fra din profil, at du (sagtens) kan lave din egen hjemmeside helt fra bunden i løbet af et nogle uger.

Held og lykke!!!

De bedste hilsner
Palle jensen

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 30-08-04 09:49

Tak for svaret natmaden.
Også tak til jer andre, og ikke mindst dig, pallenoc. Mange gode og velmenende råd, nu har jeg noget at gå videre med.