/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PROBLEM med WIN XP:
Fra : cccf
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 28-08-04 10:40

Jeg kan ikke komme ind i min WIN XP pro .
Når jeg så vil genindstallere den siger den at der mangler en fil der hedder Windows-rod\system32\hal.ddl og jeg skal indstallere den fil først. Problemet (tror jeg) er at jeg ikke har lavet en BOOT diskette . Kan jeg hente en på nettet.??
venligst cccf.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-04 10:43

Hej
Ja det kandu på http://www.bootdisk.com/
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 28-08-04 11:00

Hvad skal du bruge en bootdiskette til? Er din Windows XP Pro ikke en bootable CD?

Men måske kan du finde hjælp her:

http://forums.techguy.org/showthread.php?t=76098

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-08-04 12:05

gå ind i bios menuen indstil boot fra cd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 12:36

Det er nu ikke sikkert, at der kan bootes for det er en startfil der mangler.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-08-04 13:08

hvis du kan boote fra den er det ikke fordi du skal have en boot disk.iøvrigt mangler hal ikke (den ligger under i386 mappen på cden)men et andet problem - f.eks at cpu køler ikke køler nok(rens den med støv suger erfaring med hal.dll)
eller et andet...???
hvis derimod du godt kan indstallere den helt,kunne du kopier hal.dll på en disk først 3½ og boot fra cdromen og starte i genoprettelse konsul ( r for det når du bliver sport)og deri skriv
copy a:\hal.dll c:\ >>hvor den nu skal være << ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-08-04 13:10

du skal kopier denne her til hal.dll på disk 3½
Hal.dl_
altså
kopi Hal.dl_ a:\hal.dll

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-08-04 13:12

og så,skal den liugge i windows mapen under mappe ved navn system32
kopi a:\hal.dll c:\windows\system32
i genoprettelse konsul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-04 14:11

Nu har jeg sat den harddisk på som slave hvor jeg ikke kan få win XP til at fungere
så nu kan jeg åbne min pc op på en anden harddisk hvor jeg har win xp som fungerer.
Når jeg går ind i win på slaven kan jeg se at filen hall.dll ligger i system 32.(er det ikke den med to tandhjul) men den kan moske godt være defekt ??.
Kan jeg kopiere filen fra den ene harddisk til den anden.??
cccf

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 14:15

Hvis du har været ved at eksperimentere med flere operativsystemer på samme computer , evt. multiboot, kan du godt have slettet opstartsfilerne og så vil du finde ud af at det ikke er den eneste fil der mangler.
Normalt kan man godt kopiere.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-04 14:21

Løsningen er moske at formatere harddisken og så lægge XP ind igen.?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 14:32
Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 28-08-04 14:34

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg har besluttet mig til at formatere min harddisk.
Tak for hjælpen
cccf.