/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Chilimarmelade
Fra : netper
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 28-08-04 09:47

Jeg ledte efter en opskrift på Appelsin/chilimarmelade, men har kun kunnet finden tysk opskrift på dette.

Så jeg håber der er en der kan tysk som har lyst til at hjælpe mig med at få opskriften oversat.

Mvh
Per

Orangen-Chili-Marmelade

Zutaten:
1 kg Orangen
50 g frische Chilis
2 kg Zucker
225 g Flüssiges Geliermittel
2 l Wasser

Zubereitung:

Die geschälten Orangen und die Chilis in kleine Stückchen schneiden und mit dem Wasser in einem Topf über Nacht stehen lassen. Dann 1 Stunde kochen bei schwacher Hitze. Die Masse mit Zucker verrühren und 2 Minuten kochen. Geliermittel unterühren, kurz aufwallen lassen und dann in Gläser füllen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-08-04 10:37

1Kg Appelsiner
50 gram friske chilli
200 gram sukker
225 gram stivelsesmiddel(er ikke HELT sikker på oversættelsen af "Gelier")
2 liter vand
De skrællede appelsiner og chilli skåret i små stykker og vand står natten over og trækker i en gryde.
Derefter koges 1 time over svagt blus. Massen blandes med sukkeret og røres og koges i 2 minutter. (Stivelsesmidlet) tilsættes og der fyldes i glas.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 28-08-04 10:37

1 kg. appelsin
50g friske chili
2 kg sukker
225 g flydende gelatine
2 l vand

Tilberedning:
De skrællede appelsiner og chili´erne skæres i små stykker og lad det stå med vandet i en skål natten over. Derefter koges det 1 time ved svag varme. Derefter tilsættes sukkeret ved omrøring, og lad det koge i 2 minutter. Gelatinen røres i, et kort opkog og hæld det på glas.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-04 10:37

1 kg. appelsin
50g friske chili
2 kg sukker
225 g flydende gelatine
2 l vand

Tilberedning:
De skrællede appelsiner og chili´erne skæres i små stykker og lad det stå med vandet i en skål natten over. Derefter koges det 1 time ved svag varme. Derefter tilsættes sukkeret ved omrøring, og lad det koge i 2 minutter. Gelatinen røres i, et kort opkog og hæld det på glas.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-04 10:39

mulberry> Du bruger for lidt sukker

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-08-04 10:45

oh my GOD!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-04 10:46

Ifølge ordbogen er "gelieren" = "blive til gelé"

http://www.madogsundhed.dk/16_leksikalt/gelatine.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-08-04 10:52

Det er for surt!

OK, "gelieren" = "blive til gele"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-08-04 10:54

Vegetabilsk gelatine = Agar Agar = Havtangpulver ( fås i helsekost butiker, godt til syltetøj og marmelade)

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 28-08-04 12:22

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-04 12:28

Velbekomme, og tak

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 28-08-04 12:46

Det der i er i tvivl om er husblads..