/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Min com. vil ikke skifte IP
Fra : Larsen047
Vist : 400 gange
35 point
Dato : 27-08-04 16:50

Hej.
Jeg har en bærbar, som jeg sidder på nettet med hjemme. jeg er på TDC bredbånd. Men nå jeg så tager min bærbar med over til en af mine venner (som har STOFA-net), kan jeg ikke komme på hans net. Den vil ikke skifte min bærbars IP. vores bærbar er helt ens, og ved ham skifter den automatisk IP, nå han sætter net-stikket i. jeg syntes jeg har prøvet alt. kan i hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 27-08-04 17:16

tryk start-> kør, skriv cmd, tryk ok

skriv ipconfig /release
herefter ipconfig /renew

nu skulle de gerne have en ny ip

/Bofh

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 27-08-04 17:54

Gå I kontrolpanel -> Netværk
Vælg egenskaber for dit netkort -> egenskaber TCP/IP
Kontroller her at det er opsat til "hent automatisk en IP-adresse" og "automatisk DNS-server"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 18:17

Nu er det vel ikke fordi han stadig er opkoblet for Stofa vil ikke bare lige lade flere komme på med mindre der er købt ekstra IP adresse. Selv en router har problemer med Stofanet med mindre man har clonet Mac-adresse på routeren.

Kommentar
Fra : Jesper3010

Dato : 27-08-04 18:41

Han har "familiepakken" som har 5 IP adresser

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 18:49

Fint.
Hvis du kører med Win XP kan du bruge Reparere i Egenskaber for LAN den vil lave en renew.
Hvis man slet ikke kan få løsnet IP adressen kan man lave en IPCONFIG/ALL ( Start - Kør - CMD - OK) på den computer der virker og indstaste oplysningerne som fast IP på den der har problemer (mens den er koblet op alene). Det vil normalt rive den løs og så kan man jo evt. skifte tilbage til DHCP bagefter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 18:52

Visse netkort er mere tilbøjelige til at låse end andre.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 29-08-04 13:51

det virker ikke :(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 13:54

Mit bedste råd er så, skift netkort og undgå 3com og D-Link, som jeg har oplevet den slags problemer med.