/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Er lygtebom lovpligtig i Norge?
Fra : popsy
Vist : 1819 gange
50 point
Dato : 07-07-02 10:04

Hej.

Vi skal til Norge om en ugestid, hvor det er planen at vi medbringer cyklerne, så vi kan cykle alle fjeldene tynde!
Nu er spørgsmålet så om lygtebom + ekstra nummerplade er lovpligtig i Norge, ved brug af cykelholder monteret på anhængertrækket?

Er godt klar over at jeg bør have det herhjemme osse, men jeg har kun 2 km til færgen, og hvis det ikke er lovbefalet i Norge, så tager jeg sq chancen

popsy

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-02 20:46

Hej Popsy,

Jeg bor sammen med en Nordmann Og har just forhørt mig.
Lovgivningen er den samme som her i landet. Ergo er det påkrævet.

Hvis i skal cykle ALLE fjeldene tyndt, håber jeg, at i har god tid. Ellers god tur.

Mvh

Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-07-02 21:03

Hej Popsy

Nu har jeg læst det norske vejvæsens side igennem, og har ikke fundet noget der kunne tyde på, at man i Norge har de samme regler, som i Danmark.men her er linket til det Norske vegvesen.

http://www.vegvesen.no/

og her er linket til norsk politi.

http://www.politi.no

mvh.
Melander

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 07-07-02 23:21

Fedt med et link til Norske politi......
Reglerne er de samme. Hvis cyklerne er placeret på taget af bilen, er der visse lave tuneller man ikke må passere (givet vis). Er cyklerne placeret på stativ bag på bilen, skal lygter og nr.plade være synlige.
Kontakt evt et turistbureau når i ankommer til Norge, de kan være jer behjlæpelige.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-07-02 23:34

gad vide om Laurenzio har et problem

Kommentar
Fra : popsy

Dato : 08-07-02 09:57

Ok, nu har jeg selv fundet svaret, og i har sådan set begge to lidt ret!

Man skal bruge lygtebom i Norge, men nummerpladen må gerne være hjemmelavet!

Kan jeg på nogen måde fordele pointene mellem jer?

popsy

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 08-07-02 10:05

Desvære popsy. Du må "trække lod"
Giv points til den du selv føler
God tur.

Melander> ???

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-07-02 10:22

Bare giv dem til Laurenzio, han ser ud til at trænge til dem

Kommentar
Fra : popsy

Dato : 08-07-02 10:24

Gjort.

popsy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 17:46

"popsy" <popsy.news@kandu.dk> skrev i melding
news:CT349.5726$G3.786779@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Vi skal til Norge om en ugestid, hvor det er planen at vi medbringer
> cyklerne, så vi kan cykle alle fjeldene tynde!
> Nu er spørgsmålet så om lygtebom + ekstra nummerplade er lovpligtig i
> Norge, ved brug af cykelholder monteret på anhængertrækket?
>
> Er godt klar over at jeg bør have det herhjemme osse, men jeg har kun 2
> km til færgen, og hvis det ikke er lovbefalet i Norge, så tager jeg sq
> chancen
>
> popsy
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
Ja, dekker syklene nummerskiltet / baklys skal det plasseres en plate med
nummerskilt og blink, stopplys bakpå.
--
Asle Bjerva,Oslo
(Fjern spambait '9' for Email)