/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skotrender - revner i enderne
Fra : jko
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 27-08-04 12:43

Hej ...
Skotrenderne(zink tror jeg) på vores sommerhus med bølgeeternittag, har det ikke særligt godt helt nede for enderne ved tagrenderne hvor de ligesom er bukket ned mod tagrenderne. De er revnede nogle steder og noget vand kan således løbe om bag disse og forårsage skader i form af råd i træet.
Kan man på en eller anden måde forlænge disse skotrender eller tætne de revnede endestykker ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-08-04 12:55

Tætning synes jeg ikke er en god løsning. Muligvis en reparation hvor du løsner renden forneden, og sætter et nyt stykke op under den gamle rende.

Men du har vist ligesom andre, problemer med Kandu idag, fordi dit spørgsmål er på 3 gange.
Hvis du går ind på de andre 2 før der kommer svar på dem, kan du annullere dem og få dine point tilbage hvis du vil.

mvh Zerg

Tyv stjålet fra Dova -:]

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-04 13:07

Nej Zerg911

Hvad har du lige gang i.
Det synes jeg godt nok ikke du kan være bekendt!!!!!!!

dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-04 13:10

Nej Zerg911

Hvad har du lige gang i.
Det synes jeg godt nok ikke du kan være bekendt!!!!!!!

dova

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-08-04 13:12

Du kan sagtens forlænge dem, og/eller rep. dem.
Få fat i en blikkenslager, som kan lodde dem for dig.

Jeg havde selv samme problem med utætte zink tagrender, og ville selv igang med at lappe/rep. dem og brugte 500,- kr på udstyr til det, men det blev aldrig rigtig godt.
Så mit råd er... ring til en blikkenslager og få ham til at ordne det, han kan sikkert gøre det fra 500 - 700 kr.

Kommentar
Fra : jko

Dato : 27-08-04 13:17

Hej Dova

Tak for dit venlige svar - og jeg er HELT enig med dig - jeg troede at dette forum var et seriøst foretagende -
Og til Zerg911 - hvad f..... får DU ud af at agere som du gør ????????

/jko

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-08-04 13:20

lol har da skrevet jeg har stjålet det fra dig.. han skal da bare gi dig pointene

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-08-04 13:34

ohh jo jko det giver sådan en dejlig følelse eller noget