/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skotrender - revner i enderne
Fra : jko
Vist : 1416 gange
200 point
Dato : 27-08-04 12:10

Hej ...
Skotrenderne(zink tror jeg) på vores sommerhus med bølgeeternittag, har det ikke særligt godt helt nede for enderne ved tagrenderne hvor de ligesom er bukket ned mod tagrenderne. De er revnede nogle steder og noget vand kan således løbe om bag disse og forårsage skader i form af råd i træet.
Kan man på en eller anden måde forlænge disse skotrender eller tætne de revnede endestykker ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-08-04 12:55

Tætning synes jeg ikke er en god løsning. Muligvis en reparation hvor du løsner renden forneden, og sætter et nyt stykke op under den gamle rende.

Men du har vist ligesom andre, problemer med Kandu idag, fordi dit spørgsmål er på 3 gange.
Hvis du går ind på de andre 2 før der kommer svar på dem, kan du annullere dem og få dine point tilbage hvis du vil.

mvh Zerg

Tyv stjålet fra Dova -:]

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 13:15

Som Zerg skriver, få en blikkenslager til at lodde et stykke zink ind under. Bedste løsning er at pille skidtet af, og montere en ny skotrende. Men hvis det kun er det nederste ville jeg nu lodde et ny stykke i.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 13:20

Al det der fidus-noget med sølvtape, tjære og alskens trylle-reparationer, ville jeg holde mig langt langt væk fra.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 27-08-04 13:29

Hej
Hvis det skal laves pænt, er den bedste løsning at klippe at stykke af den defekte skotrende og så få en blikkenslager til at bukke et nyt stykke og skubbe op under den gamle skotrende,det skulle ikke være nødvendigt at lodde.

Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-04 13:32

Zerg skriver ikke noget 3773
Han har ,som han også erkender, direkte kopieret mit svar .( spørgsmålet er ved en fejl kommet på siden 3 gange)
dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 13:32

Rigtig nok jej, men jeg ville nu give den en lodning alligevel, hvis det var mig.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-08-04 13:37

self. erkender jeg det hvis jeg tyv stjæler det fra en anden

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 27-08-04 13:38

Til 3773

Skotrender må helst ikke loddes i samlingerne da de skal kunne udvide sig i takt med temperaturen.De samles normalt med blindfalser.

Mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 13:42

Det var da fantastisk som man våger over hinanden i øjeblikket her på kandu. Alle har travlt med at pege på hverandre og sige fy. Skægt er det når gamle kandu'er, der bestemt ikke selv er bange for at kaste med mudder og sige grimme ting, bliver stygt forargede over Arne og hans frembusen.

Jeg hopper af her. Gider ikke deltage i pilleriet om hvorvidt Zerg har hugget noget fra dig Dova. Jeg ville bare hjælpe JKO. Og hva' faen. Du går måske glip af 200 Boyarder (de der matador-penge fra TV3).

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-08-04 13:45

Hej jko....

Hvis det skulle ende med at det koster dig 600 point for det her, så synes jeg du skal bede Kandu.dk om, at få dine 400 point tilbage - det er ufint, at dem der kender Kandu skrev i samtlige dine spørgsmål... bjarne skrev i et af de andre spørgsmål, at du skulle lukke dem her - men det nåede du ikke, det skal ikke koste dig 400 point at Kandu fungerer ad h........ til.

Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 13:49

Du har ret jej, men snakker vi ikke en reparation, hvor vi klipper en stump af og skal have en ny stump i?

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 27-08-04 13:54

Til 3773

Ja OK,men en lodning pynter bestemt ikke, og hvis overlapningen (min 15-25cm ,afhængig af fald) er stor nok skulle det ikke give problemer

mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-04 13:57

jko
Du må meget undskylde, at dette er uden for dit spørgsmål:

vil du ikke gøre dig den ulejlighed, at læse svarene, med klokkeslet på alle udgaver af dette spørgsmål FØR du begynder at hakke på mig.
dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 14:08

Hvem hakker? Der er da vist nogen der er lidt oversensible i disse dage.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-04 14:10

Lamt og u-sjovt trick det der Zerg!

.