/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedr. arne jakobsen - skal kandu ødelægg~
Fra : ghosty
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 27-08-04 01:22

Advarsel: og undskyld kategoriplaceringen, men et sted skal jo være det første!
Skal kandu ødelægges af dette individ?
http://www.kandu.dk/dk/spg/48037
http://www.kandu.dk/dk/spg/48057
http://www.kandu.dk/dk/spg/48063
kun et lille udpluk af skandaløse tråde med denne profil:(

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-08-04 01:42

Hej ghosty
Har du læst denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/48022

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-04 01:58

Ja, og denne her er værd at give et par point for at læse
www.kandu.dk/dk/spg/47349

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 27-08-04 08:45

Nej Arne får ikke held i sit foretagende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 08:56

Nu skal mange nok lige passe på med at pudse glorien for meget for enkelte af de mest uforsonlige kritikere af A.J. har selv "lig" i lasten og det betyder jo ikke at jeg hentyder til nogen i denne tråd eller det modsatte.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 27-08-04 09:08

bjarneD. En rask diskussion er da aldrig af vejen, men jeg mener den skal foregå på en saglig og acceptabelt måde. Diskussioner lærer vi også af, og selv om jeg er på den anden side af 40`erne tager jeg den gerne. Iøvrigt mener jeg at der også skal være plads til at sige undskyld herinde, men det har jeg endnu ikke hørt arne.jakobsen sige.
Mens jeg har dig vil jeg da bare lige sige tak for en del af dine gode svar omkring EDB. Jeg kan se at jeg har gemt 2 af dem i min foretrukne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 09:53

Hver gang man får sådan en bemærkning glemmer man mange besværligheder. Tak!

Jeg er bestemt enig med dig i, at der skal være plads til at diskutere og det kan endda være lærigt for os alle.
En sjov og frisk bemærkning er også rigtig fin bare den ikke er negativ og hånlig.
Jeg gemmer også gode spørgsmål i mine Foretrukne for der er masser af gode tråde.
Ghosty hvis du lægger godt mærke til sprogbrug mm. vil du opdage, at der er rigtigt mange på den anden side af 40 eller mere endda,som jeg der har passeret 5 og stadig kan lære

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 27-08-04 10:49

Nu ved jeg ikke om det er mig den gode BjarneD hentyder til men uanset lig i lasten, så er den gode arne.jakobsen / return ikke en jeg kommer på julekort med

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-04 10:59

Hej og undskyld jeg lige deltager her....

Hvem ødelægger hvad for hvem ?

Jeg syntes det der ødelægger mest på Kandu er de gentagende gange der bruges tid på at "riste" folk eller hænge hinaden ud.

For ikke så mange dage siden var der et indlæg hvor Dova der følte sig uretfærdigt behandlet.

For en del år siden var det Jodle Birge der i den offentlige debat fik klø for at være anderledes - i dag er han død "æret være hand minde". Men det skal nok nu vise sig at han er død som folke helt.... Uanset hans oprindelse eller hvad hans liv end måtte have budt på.

Jeg syntes det er en skidt i de at bruge point på at kommentere debatører eller deres oprigtighed. Jeg syntes det er vigtigere at vi hjælper hinanden, så godt som vi formår.

Hvis nogen har så meget tid foran ders computer at de kan lede efter fortrædeligheder i hinandens indlæg, syntes jeg disse bør finde en - mere interessant hobby... Gå en tur eller luft hunden... Tag opvasken...

Jer syntes ideen bag Kandu er god.

Jeg syntes der er mange gåde tråde - når disse holdes til emnet. Jeg syntes også der er gode tråde når de ligger uden for det jeg mener at vide noget om. Så lære jeg noget nyt....

Så hvis nogen keder sig kunne de jo arrangere en Kandu fest - det er lidt svære at blive sure eller fornærmet når man har ansigter på de mennesker man kommunikere med.

Det kunne måske være et forslag til Kandu.

At man kun kan blive super bruger med rigtigt navn og et billed på ens beskrivelse. Så kan man ikke gemme sig bag Alias.

God dag til alle
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 11:09

Eddie, jeg hentyder faktisk til ingen og alle. Det er jo ofte sådan at de hidsigste kritikere selv begår samme slags fejl som de kritiserer og det kunne så gælde mig, dig eller hvem siom helst hvilket jeg vil lade stå åbent.
Benjamin har jo ret, men det kan være svært at vende det døve øre til når man bliver kritiseret og det gælder jo nok også Arne.
Jeg forstår godt det med at undlade anonymitet Benjamin, men jeg ville ikke være, at finde her hvis muligheden ikke er der. Jeg har lidt for ofte stiftet bekendtskab med menneskers ondskab og undgår det i den udstrækning jeg kan. En form for erhvervsskade som jeg ikke vil komme nærmere ind på i et åbent forum.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-04 11:13

Hej Bjarne
Fair nok, det så hermed bevist at det ikke er ikke alle forslag der er lige gode... smiler.
God weekend
benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 11:35

Meningen var særdeles god Benjamin.

God weekend herfra også.
Bjarne

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 27-08-04 11:35

Benjamin.hansen. Du skriver ganske rigtig nogle ting som jeg godt vil kommentere. HVEM ØDELÆGGER HVAD FOR HVEM. Jeg tror du vil finde ud af hovedproblematikken såfremt du gennemgår arne.jakobsens tråde. Så vil de muligvis også få en forståelse for problematikken. Du har helt ret i at HÆNGE folk ud er direkte ødelæggende. Det er også derfor vi forsøger at få stoppet denne fremgangsmetode som arne. jakobsen meget tydelig benytter. Du skriver AT DET ER VIGTIG AT VI HJÆLPER HINANDEN. Hvis du læser mine bemærkninger forskellige steder kan du jo se at vi er meget enige heri.

Det viser sig jo i takt med at brugerne herinde finder ud af hvad personen arne.jakobsen står for her i forummet, at der kommer flere og flere frem med deres kommentarer over hvordan de føler sig behandlet.
Læg mærke til at en del som har haft en tørn med arne.jakobsen er brugere der har haft deres virke herinde i meget lang tid. Det er brugere som har givet og modtaget det de kommer for. Nemlig at hjælpe hinanden. Så kommer arne.jakobsen - som ny - herind og begynder at irettesætte folk SOM HAN SYNES DET SKAL VÆRE - begynder at rakke ned på kandu og jeg ved ikke hvad.
Helt ærlig - skal vi som brugere finde os i det? Ingen tvivl om at bliver en bruger overfuset og gjort til grin fordi man får en hånlig svar (henviser til sex-forummet hvor brugeren virkelig må have grædt bagefter at have læst arne.jakobsens link, for pokker hvor bliver ja harm) eller på anden måde ikke føler sig "godt behandlet" ja så smutter de til andre forums. Det er også derfor - som jeg tidligere har skrevet - at det måske kunne være værd at overveje at oprette et registreret forum hvor DANMARKS befolkning kan have det sjovt - hjælpe hinanden - chatte om alt mulig i en dertil bestemt oprettet kategori o.m.m.
BjarneD. Såfremt jeg på noget tidspunkt fik oprettet en sådan portal ville det jo kun være admin som fik navn og adresse at vide. Det ville ihvertfald ikke skade men skabe sikkerhed for seriøsitet.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 27-08-04 11:37

Benjamin.hansen. Du skriver ganske rigtig nogle ting som jeg godt vil kommentere. HVEM ØDELÆGGER HVAD FOR HVEM. Jeg tror du vil finde ud af hovedproblematikken såfremt du gennemgår arne.jakobsens tråde. Så vil du muligvis også få en forståelse for problematikken. Du har helt ret i at HÆNGE folk ud er direkte ødelæggende. Det er også derfor vi forsøger at få stoppet denne fremgangsmetode som arne. jakobsen meget tydelig benytter. Du skriver AT DET ER VIGTIG AT VI HJÆLPER HINANDEN. Hvis du læser mine bemærkninger forskellige steder kan du jo se at vi er meget enige heri.

Det viser sig jo i takt med at brugerne herinde finder ud af hvad personen arne.jakobsen står for her i forummet, at der kommer flere og flere frem med deres kommentarer over hvordan de føler sig behandlet.
Læg mærke til at en del som har haft en tørn med arne.jakobsen er brugere der har haft deres virke herinde i meget lang tid. Det er brugere som har givet og modtaget det de kommer for. Nemlig at hjælpe hinanden. Så kommer arne.jakobsen - som ny - herind og begynder at irettesætte folk SOM HAN SYNES DET SKAL VÆRE - begynder at rakke ned på kandu og jeg ved ikke hvad.
Helt ærlig - skal vi som brugere finde os i det? Ingen tvivl om at bliver en bruger overfuset og gjort til grin fordi man får en hånlig svar (henviser til sex-forummet hvor brugeren virkelig må have grædt bagefter at have læst arne.jakobsens link, for pokker hvor bliver ja harm) eller på anden måde ikke føler sig "godt behandlet" ja så smutter de til andre forums. Det er også derfor - som jeg tidligere har skrevet - at det måske kunne være værd at overveje at oprette et registreret forum hvor DANMARKS befolkning kan have det sjovt - hjælpe hinanden - chatte om alt mulig i en dertil bestemt oprettet kategori o.m.m.
BjarneD. Såfremt jeg på noget tidspunkt fik oprettet en sådan portal ville det jo kun være admin som fik navn og adresse at vide. Det ville ihvertfald ikke skade men skabe sikkerhed for seriøsitet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 11:46

ghosty, jeg er ikke uenig i, at nogen kan være blevet såret og jeg har selv protesteret nogle gange i trådene, og har også fra start forsøgt, at give Arne et vink, men han tager det som angreb i stedet for hjælp. Så sent som i aftes forsøgte jeg at lade ham forstå, at hans bemærkninger er uheldige, men jeg fortrød i samme øjeblik jeg havde klikket på Send for det hjælper ikke og jeg har jo ikke mere ret til at korrekse (som han kalder det) Arne end han har.
Det er et dilemma og viser at vi brugere ikke selv kan takle den slags.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 27-08-04 17:20

Synes folk herinde på kandu snakker meget om at ødelægge kandu.

Det er sgu' da ikke jeres egen baghave.

Har selv været "offer" for en del af den slags "han ødelægger kandu, ned med ham!"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 17:46

Judleman, nu handler dette jo ikke om dig og det kommer jo nok heller ikke som en overraskelse, at et forum hvor temaet er viden og formidling af viden ikke er befolket med 14 årige som dig, og derfor heller ikke fungerer på teenageres præmisser. Du skal nok få din chance og du er jo da lige så velkommen som alle andre så mon ikke det går.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 28-08-04 15:57

Vil lige komme med et enkelt indlæg.

Jeg er nogle gange ret grov mod folk, men det er altså fordi jeg synes det er direkte uhøfligt når folk beder om cracks og koder til ditten og datten.
Vil folk have deres programmer må de købe dem eller holde deres ulovligheder for sig selv! Hvis flertallet af brugerne på kandu er uenige med mig sletter jeg min profil for så gider jeg hverken at hjælpe eller modtage hjælp fra de brugere!

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-04 16:42

Hej Andreas1982

Jeg bryder mig nu heller ikke om, hvis folk beder om hjælp til noget der er direkte ulovligt,og mange gange tænker de sig heller ikke om, for selv om man blandt de andre brugere bare er en anonym profil, er det da muligt i mistanke om kriminalitet, at få udleveret folks navn og adresse.

ghosty
har du et link til den bemærkning og link som a.j skulle have lagt i sex-forummet, for det kan jeg godt nok ikke finde

mvh dova

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 28-08-04 16:57

Hej Dova. Er desværre ikke hjemme igen før mandag, men prøv at gå ind under hans profil - historik så finder du den!

God weekend.

Andreas1982. Bakker op omkring din holdning. Ingen support til ulovligheder!

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 26-11-04 21:16

Ser ud til at tonen er blevet bedre nu. Rart på vegne af alle brugerne. Spørgsmålet lukkes hermed.