/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Knas på telefonlinien...
Fra : Ortman
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 26-08-04 21:19

Hej!

Jeg er netop flyttet.

Efter at jeg har sat alt mit computergrej til igen har jeg det problem, at der er knas på min fastnet-linie hver gang computeren er tændt og dermed har forbindelse til internettet via ADSL.

Der går hver gang ca 10 sek. fra jeg ringer op, før der er knas på linien.

Håber nogen kan hjælpe?

Mvh Ortman
P.S. Det var ikke et problem før jeg flyttede?!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 26-08-04 21:22

Det er nok dit skillefilter det er galt med.

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 210 point
Dato : 26-08-04 21:23

Har du selv monteret dit skillefilter og hvem har du ADSL hos.

Kommentar
Fra : tommy02

Dato : 26-08-04 21:26

jeg har haft samme problem, svaret fra tdc.. var at det måske skyldtes at jeg bor på landet. gør du det???

mhv tommy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:39

Hvis du bor meget langt fra centralen og/eller at det er meget gamle telefonkabler vil du opleve alskens problemer af den slags.
På en almindelig telefonledning er ADSL jo det man kalder splittet kobber og det er simpelthen en elektronisk deling hvor 2 ledninger kan bruges til flere forbindelser samtidig. Hvis der er dårlige samlinger eller andre defekter på kablet kan der opstå støj som ville være mere generende for et analogt modem end det er for ISDN/ADSL.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-08-04 23:04

hejsa..

det kan også skyldes at det telefonstik, du har connect til ikke er det første der kommer ind i huset, og adsl kræver førsteret....vær helt sikker på at det er det første, jeg havde selv samme prob. men jeg fik en montør til at trække et kabel fra boksen ude ved vejen og ind i huset ved pc, en og et stik op, kun til adsl....og det virker suverænt, fuld power og igen knas....

Melander

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 26-08-04 23:12

hej min hjælp er ikke stor, men det samme havde jeg, og min far, opsætning "gør det selv" fra tele2. og hvis du følger vejledningen får du knas på tlf linien... der for anbragte vi et filter ( tror jeg nok :) en lille box hvor der går et netkaben ind og kommer fra selve adsl kassen,,( phone) men der skal vist også laves noget om i dine tlf stik.
Jeg ved ikke om der er en anden løsning på problemet, og min viden er ikke stor på det område,, men var så heldig at min far underviser i det....
Men det var i alt fald det som vi gjorde.,,,
kontakt evt. din udbyder, få det burdte være dem der rettet fejlen......
Held og lykke..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-08-04 00:35

Jeg havde ISDN med knas på telefonledningen og jeg troede det var min telefon der var noget i vejen med. Da jeg så skulle have ADSL kom der en tekniker for at installere det, men da han så de telefonledninger som vi selv havde trukket rundt, spurgte han om vi ikke havde meget knas på telefonen. Det måtte jeg jo indrømme vi havde og han forklarede at ledningerne var alt for spinkle til ISDN og ADSL. Jeg fik trukket nye ledninger og vupti så var knaseriet på telefonen væk og mit ADSL har kørt upåklageligt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-08-04 11:22

Har selv problemet, da der er trukket for lang ledning fra tlf. stikket, men jeg købte en trådløs og satte på linien. Den er der ingen støj i. Så dovenskaben længe leve, det får lov til at funke lidt endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Ortman

Dato : 29-11-04 19:55

Tak for svaret Soenne.