/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvor ligger blokerede afsendere?
Fra : jysch
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 26-08-04 21:05

Jeg bruger Windows XP pro - og Outlook Express ver. 6, og jeg har tænkt at de afsendere som jeg blokerer bliver jo gemt i en fil - men hvor?

Er der nogen som kan fortælle mig det, så man evt. kan kopiere den til senere brug.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : tommy02

Dato : 26-08-04 21:14

hej du klikker på funktioner i værktøjslinien i outlook går ned i meddelser så er du der

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:15

Fra OE hjælp
Citat
Når du blokerer en afsender eller et domæne, modtager du ingen e-mails eller nyhedsmeddelelser fra den pågældende afsender eller det pågældende domæne i indbakken eller i de nyhedsmeddelelser, du læser. E-mails fra blokerede afsendere placeres direkte i mappen Slettet post. Nyhedsgruppemeddelelser fra blokerede afsendere vises ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:17

Som du kan se placeres de i Slettet post og hvis du har indstillet til at slette ved lukning vil du måske aldrig se dem.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-08-04 21:18

Tja, men hvis det er outlook xp eller 2003 går du i værktøjslinien op under handlinger/uønsket mails og derefter indstillinger for uønsket mails. Derinde er der en liste over de afsender der er tilføjet som uønsket mails.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:18

Hvis du tænker på ordren til at blokere er det selvfølgelig noget helt andet.??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:25

Funktioner - meddelelsesregler - Liste over blokerede afsendere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:30

I registreringsdatabasen vil du kunne finde de blokerede under denne sti:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{22E51C7F-FC24-4060-A24E-C02E11B9F6C5}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Block Senders\Mail\Criteria
Blokeringer vil være fordelt i nøglemapper under Criteria som 000 - 001 - 002 osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 21:31

identities er et eksempel så der kan nøglenavnet afvige.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-08-04 21:35

Hovsa jeg havde sgu ikke set at det stod express, for i outlook kan man bare ekxportere tere den liste til en fil man kan flytte imellem diverse pc´er... sorry

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 26-08-04 22:12

Jeg tror I har misforstået mig

Jeg kender filen hvor Outlook Express's mails gemmes - C:\Documents and Settings\[Navn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{63C401B5-9A09-46E1-817F-7D4D050ACB18}\Microsoft\Outlook Express

Det er det samme jeg er interesseret i at vide hvor de blokerede afsendere gemmes - har søgt på blokerede, men får ikke noget frem.

Jysch

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 22:19

Hvis du følger det jeg har skrevet og ikke kan se noget er det fordi du ikke har nogen blokeringer.
Funktioner - meddelelsesregler - Liste over blokerede afsendere.
Den her er da ikke det samme som du skriver:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{22E51C7F-FC24-4060-A24E-C02E11B9F6C5}\Softwa re\Microsoft\Outlook Express\5.0\Block Senders\Mail\Criteria
Det er en nøgle fra registreringsdatabasen og hvis du ikke ved noget om den så hjælper det jo ikke meget at man kan kopiere en nøgle og indsætte den i registreringsdatabasen på anden PC

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-04 22:21

Jeg skulle måske meget klart fortælle dig at listen over blokerede adresser ikke ligger i en fil som f. eks. den du skrev op, men er en del af registreringsdatabasen som godt nok er filer, men ikke noget du kan bruge på samme måde som du kan bruge OutlookExpress mappen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 26-08-04 23:46

BjaneD!

Skrev" Jeg skulle måske meget klart fortælle dig at listen over blokerede adresser ikke ligger i en fil som f. eks. den du skrev op, men er en del af registreringsdatabasen som godt nok er filer, men ikke noget du kan bruge på samme måde som du kan bruge OutlookExpress mappen."

Det var lige det svar jeg efterlyste!!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 26-08-04 23:47

BjaneD!

Skrev" Jeg skulle måske meget klart fortælle dig at listen over blokerede adresser ikke ligger i en fil som f. eks. den du skrev op, men er en del af registreringsdatabasen som godt nok er filer, men ikke noget du kan bruge på samme måde som du kan bruge OutlookExpress mappen."

Det var lige det svar jeg efterlyste!!

Jysch

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 26-08-04 23:48

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 23:50

Det var så en af de finurligheder vi oplever med det skrevne
Godt du fandt et svar