/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Motor Problem Med EasyRider
Fra : D_Jessen
Vist : 427 gange
40 point
Dato : 26-08-04 20:59

Har et stort problem, med at når man kommer kørende lige så stille, så når
håndtaget bliver vredet i bund, så går svinet ud, har prøvet at ændre nålen
i kaboratoren, men dette ændre ikke noget, så har en idé om det er
tænningen, hvordan virker sådanne en tingest (sidst jeg havde knallert, var
det med patin'er og 2 spoler under svinghjulet, så jeg er virkelig på
herrens mark, kan en eller flere venlige sjæle ikke hjælpe lidt til ???

det er en easy-rider, men har læst lidt at motor'en vist nok skulle være den
samme som på en yamaha jog, passer det ????

Venligst

D.Jessen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-08-04 21:15

Det tyder ikke på at der er noget galt med tændingen. Og ja den køre med elektronisk tænding CDI, derfor ingen platiner. Men er det standart filteret du køre med, og ikke eks. Powerfilter.

Er der tun på den ???./ har du fjernet begrænsninger ??

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : D_Jessen

Dato : 26-08-04 21:35

Ja, det er standart filter, så vidt jeg ved er begrænsningerne taget, (kender ikke rigtigt easy's begrænsninger), det der skete var at jeg kom kørende så gik den ud og jeg fik liv i den igen, for at kører ca. 5min mere, da jeg så endelig var kommet hjem, rykkede jeg cyl. af da jeg troede den var færdig, den har helt fin, + kaborator også iorden, så fandt jeg frem til at kablet ned til olie pumpen, var sprunget( er skiftet), så kom turen til tændingen, der var gnist ikke meget, så jeg fik købt ny cdi+tændspole, gnisten kom igen, og jeg kunne kører, den kørte ikke helt jævnt, så jeg ændrede nålen til et hak før top. fik den til at kører glimrende, men dagen(om morgenen) ville den ik tage gassen som beskrevet oven over ( og hvad sidder der under svinghjulet ? ) hvis jeg går ud og ændre nålen som den stod før sker der stadig ingen ting), det føles som om den drukner når den får fuld håndtag

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-04 21:45

Det virker som om du er ramlet ind I flere fejl på en gang.

Men det kan godt lyde lidt besværligt, efter som den kan køre i tomgang, men ikke kan klare fuld gas.
Kan det tyde på en benzin har svær ved at komme igennem ved dyssen til gasspjældet, de ting skal du afmontere og rense, evt. rense hele karburatoren.

MV.

Peter Jensen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 22:07

Det jeg har mistanke til, er stadig gnisten.
Hvis den ikke er for kraftig, kan den ikke springe ved stor kompression, som den får når håndtaget vrides i bund.
For at be- eller afkræfte min formodning, skal du slå jernelektroden på tændrøret længere ind, så du kun lige kan få en tommelfinger negl imellem. Hvis den kommer for tæt, vrides den ud med skruetrækker.
Hvis den så kører godt, skal du se efter tændrør og hætte. Tændrørshætten kan skrues af ledningen, for at se om ledningen kan give en 1 cm gnist til stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : D_Jessen

Dato : 26-08-04 22:12

ok, det kan jeg da prøve. når jeg tager tændrøret af, er det vådt og sort, som om den får for meget olie, ved du hvordan man indstiller kablet til oliepumpen ?
da jeg købte tændspole+cdi enhed stod det pa pakken at det var til en yamaha jog, passer de sammen, jeg er lidt ude i om det er samme antal vindinger, eller hvad sådanne noget hedder, ved du hvad jeg mener ? og det samme med cdi'en det ligner jo godt nok hinanden. når den står tomgang kan den godt stå og svinge i omdr. hvad med chokeren, hvordan virker sådanne en el-choker ?

kan evt. fanges på msn : D_A_Jessen@hotmail.com

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 22:39

Når kabelet springer til oliepumpen, så får scooteren jo kun minimumsmøring, som før eller siden er den visse død for scooteren, så lad os håbe den ikke kørte for længe uden det kabel, da cylinder og lejer tager skade.
Pumpen skal stilles så et mærke på den drejelige del, står overfor et andet mærke, enten ved tomgang, eller ved fuld gas. Men normalt skal kabelet være en anelse løst ved tomgang, så den kører med pumpens minimums-indstilling, men så snart der gives lidt gas, skal den bevæge sig lidt.
Tændspolen er meget ens på scootere, og har alle et antal vindinger på primær og sekundær-siden, så de 12 Volt bliver til ca 10000Volt eller lidt mere.
Ja de passer også på Jog og din, og det er ikke i CDI eller tændspole dit problem ligger.
At den svinger i tomgang kan skyldes stoppet tomgangsdyse, men mon ikke det bare er lufttomgangsindstillingsskruen.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-08-04 22:47

Hvis noget funger og pludselig ikke funger, Hvordan kan det så være så mange justeringer der er røget ud af kurs.

Skal vi ikke fokusere på en ting ad gangen, ellers får vi jo bare skabt nogle følge problemer.
Hvad med at rense den karburator først.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : D_Jessen

Dato : 26-08-04 22:52

det lyder som en rigtig god ide, starter i morgen tidlig med kaboratoren

Godkendelse af svar
Fra : D_Jessen

Dato : 03-09-04 16:12

Tak for svaret rpje.