/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
nærmeste schæferkennel el. opdrætter....
Fra : cica
Vist : 1312 gange
150 point
Dato : 26-08-04 19:43

Hej er der nogle der kan hjælpe mig med min eftersøgning.....

Jeg vil gerne vide om der er en schæferkennel eller schæferopdrætter i nærheden af Esbjerg?

Hilsen hundens bedste ven....

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 26-08-04 20:01
Accepteret svar
Fra : kayaemma

Modtaget 160 point
Dato : 26-08-04 20:04

På Dansk Kennelklubs hjemmeside kan man finde opdrættere på alverdens hunde. Også schæfere.

Jeg fandt følgende:

SCHÆFERHUND Født: 17-07-2004
Hanner: 1 Tæver: 3

Rita Pedersen Tlf.: 75-224519
Skovløbervænget 4
6800 Varde

Far: 01963/99 BERTHAS XACCO Farve: S/B
HD: B Index: 98,72
Mor: 03578/98 ATENNA Farve: S/B
HD: B2 Index: 104,64

Prøv følgende link:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=6&Vis=http://80.166.102.174/cgi-bin/dkk0121x.pgm&Titel=Opdr-aettervejviser

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-08-04 21:20

Husk at være opmærksom på kennelens tidligere hvalpe. Nogle er slemme til at avle både på hunde hvor hele "familien" dør af kræft eller de har dysplasi eller allergi. Min ene bror har altid haft schæfere, de er i øjeblikket på nr. 3 eller 4 i løbet af ca. 10 år. De har alle haft meget allergi, en enkelt var multiallergiker, men hvad værre er, de er alle døde af kræft på nær hende, de har nu. Hun er 4 år, og det er hende, der er multiallergiker.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-08-04 21:22

Glemte lige at spørge dig, om det er alm. shæfer du søger, eller en hvid - også kaldet hvid hyrdehund?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-08-04 21:31

Hvorfor ikke bare få en hund fra den nærmeste hundepension, hvis kriteriet for valg af hund er geografi, kan den ene vel lige så god som den anden.

Kommentar
Fra : cica

Dato : 31-08-04 19:25

Hej Jette.
Det er en alm. schæfer jeg søger.

Kommentar
Fra : cica

Dato : 31-08-04 19:31

Hej qfha...

Jeg søger ikke bare en tilfældig schæferhund, den skal både have en god stamtavle og være fra en god avler.
Men om det er fra en kennel, opdrætter eller pension ved jeg ikke, for jeg ved ikke så meget om de forskellige.

Men det ville jo ligesomt også være rart hvis det var i omegnen, så man ikke skal køre flere hundrede kilometer.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-08-04 19:41

Ja, det er rarest, hvis man kan følge med i dens opvækst, fra den er helt lille. Så kender den også en, når den flytter hjemmefra.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-09-04 19:51

Hej cica.
Hvis du vil sikre dig bedst muligt, ser man ikke omkring det nærmeste gadehjørne. Man kan være heldig, at den for en selv bedste kennel ligger tæt på, men oftest ikke.
Og det er lidt af en rød klud for opdrættere, der rejser verden rundt for at købe det bedst mulige materiale, bruger uanede ressourcer og penge på at avle, at møde en hvalpekøber, som bare skal have den første og bedste hvalp i nabolaget. Den hvalpekøber får ofte slet ikke lov til at købe den gode hvalp. Den holdning, som du derved udtrykker, forventes at komme til udtryk overfor hvalpen generelt.
Selvfølgelig skal der være plads til at være begynder. Men start med at lave noget research, besøg nogle kenneler og lign. så får du et bedre beslutningsgrundlag og kan på et tidspunkt tage den rigtige beslutning.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-09-04 20:00

Jeg vil lige tilføje, hvis du ønsker en seriøs tilgang til din søgning vil det næsten altid være det rigtige at tage udgangspunkt i raceklubben.
http://www.schaeferhund.dk/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : cica

Dato : 02-11-04 21:16

Tak for svaret kayaemma.