/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Runtime error 200
Fra : myg
Vist : 591 gange
25 point
Dato : 26-08-04 18:58

Ved install af et ældre (windows)program på en Compaq (Win98) kommer et DOS-vindue med nævnte fejlmedd. samt en adresseangivelse.
Nogen, der ved hvad det betyder?

Programmet kan godt installeres på en anden Compaq (NT)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-04 19:10

som regel betyder det forsøg med at dele med 0, og det kan man jo ikke. Hvilket program, og hvad er den fulde fejlmeddelelse?

Accepteret svar
Fra : kayaemma

Modtaget 12 point
Dato : 26-08-04 19:33

Runtime error 200 skyldes som regel at ældre DOS program køres på en maskine med en hurtig processor. Koden kan ikke køres pga. hastigheden. Det bliver angivet som runtime error 200.
Det ældre windows program er sikkert skrevet til Windows3.1 eller Windows3.11 der begge kører på en DOS maskine.

Der står en beskrivelse på følgende link:

http://www.pd.acskive.dk/information/teknik/faq.htm#RuntimeError200

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-08-04 21:51

OK - ser man det.
Det er måske forklaringen.
Det er bare spøjst, at den godt kan installere på en anden tilsvarende maskine - hvorfor ved jeg ikke ???

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 02-01-06 10:46

Tak for svaret kayaemma.

Oprydningstid for ubesvarede spørgsmål.
Du kom vist nærmest.

Godt nytår
myg