/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start fra cd.rom
Fra : Klokker
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 26-08-04 18:47

Skal starte fra cd.rom , det står på engelsk (svært) model xp home vesion 3.31a , hjælp til at sætte den til at starte fra cd.rom samt at jeg skal være logget ind som adminstrator , hvor er lige det . Skal boot sector virus protection stå på disabled ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-08-04 19:08

Du skal ændre boot-rækkefølgen ude i BIOS, således at CD-drevet står før harddisken.
Du kommer i BIOS ved tidligt under starten at taste del (eller F10 eller.... afhængig af hvad maskine du har - læs på skærmen, der står det normalt).
Virus protection af boot sector kan godt være slået til, men du risikerer en alarm, som du blot ignorerer.

Vh myg

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 26-08-04 19:13

Ja men det er inde i bios jeg ikke kan finde ud af det , det ligner ikke min maskine og da det står på engelsk kniber det lidt , det er en kammerets som jeg skal køre en rep. på .

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-04 19:19

Du skal finde et sted hvor der står BOOT og så ændre bootrækkefølgen der til cdrom. Vi andre kan jo ikke se ind i den bios herfra og du skriver ikke hvilken det er ?

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 26-08-04 19:24

troede at når jeg skrev at det var version 3.31a at det så var bios type , sorry , skal lige skifte maskine og så prøve igen , snakkkes ved senere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-08-04 19:53

Du skriver administrator - men vil starte comp med XPhome CD
Og så skriver du rep - eller er det en ny indstallation du vil lave.
Kan du komme i bios ved opstart
Det kan hedde noget i retning af /starting(boot) sequence /first boot decice/
Hvilken comp er det du har.

Godkendelse af svar
Fra : Klokker

Dato : 26-08-04 22:57

Tak for svaret dannyboyd.
Så lykkedes det , jeg skulle rep. men det endte med en nyindstallation for den kunne bare ikke blive færdig med at rep. Der er sørme meget at lære , og det var ikke min egen maskine så det gir lidt kriller i maven ,men tak for hjælpen alle sammen .

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-08-04 23:02

ok lyder da godt du fik det til at virke.