/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
billedformat
Fra : gangster50
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 26-08-04 17:01

hvordan kan jeg tillade at gemme som andre billede formater? jeg har lige formateret min pc .. og har ikke hentet alle opdateringer .. er det opdateringerne der gør det?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:11

nej. det har ikke noget med det at gøre. vælg blot "gem som" og find det ønskede format under filnavnet i dit billedbahandlingsprogram (osse Paint)

Mvh Xyzzygy

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:14

det er min browser . den gemmer kun i BitMap (undskyld, jeg glemte at skrive det)

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:16

øh, det må jeg lige ha forklaret nærmere

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:17

min browser kan kun gemme som BitMap!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:18

ja det forstod jeg, men mener du IE eller er det eks. Paint der kun gemmer i bmp?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:21

det er kun IE .. vælg gem billede som .. og den eneste format man kan gemme som er BitMap

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 17:24

Nej det er ikke opdateringerne der gør det, men dit billedbehandlingsprogram. Dog kan det medfølgende billedbehandlingsprogram sikkert gemme i andre formater.
Når billedet er åbent, klikker du filer/gem som, her kan du give det et andet navn, placering, og som regel er der også et rullepanel hvor du kan vælge et andet format, feks. Jpg/Jpeg.
VH Palle Hansen
NB: Andre mere avancerede programmer hedder Paint Shop Pro, eller Fotoshop osv.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:25

hmm, jeg er med. har lige prøvet med diverse billeder: nogle kunne gemmes i bmp og gif, mens andre osse kunne gemmes i JPG, så det må være noget med billederne og ikke din computer. og du kan da osse bare "om gemme" dem til JPG, hvis det er det.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:26

nej, der er ikke flere muligheder i rullepanelet i IE

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:27

pallebhansen er vist lidt forkert på den... men det var heller ikke helt godt formuleret

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 210 point
Dato : 26-08-04 17:31

brøv dette billede http://www.eurofestnw.com/forsale/ww03_4485.jpg det er gemt som jpg, og det kan være derfor.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:33

hvis jeg højreklikker på et JPEG .. kan jeg gemme som JPEG
hvis jeg højreklikker på et GIF .. kan jeg gemme som GIF

osv..

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:34

er der så et problem?

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:34

Tak for svaret xyzzygy.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:35

ikke mere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-04 17:36

slet dine temporary internetfiler! Funktioner > Internetindstillinger > Slet filer

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-08-04 17:36

det var så lidt. 200 point er ikke af vejen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-08-04 17:36

hehe