/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Adgangskode til en fil på webserveren?
Fra : LA5
Vist : 600 gange
300 point
Dato : 26-08-04 02:08

Hvordan kan jeg styre adgangen til at downloade nogle bestemte filer fra min webserver hvor eks. hver bruger har sit eget password og bestemte filer de må downloade.
Jeg forestiller mig noget med, at hvis en bruger klikker på linket til filen, skal der komme en dialogboks op, der spørger om brugernavn, henholdsvist password ???
mvh Lisbeth...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-08-04 05:13

hej Lisbeth
det kræver en del,
hvilket nivau syntes du selv at du høre til ?
og server er jo et vidt begreb, hvilken form for kode er du fortrolig med ?
er serveren på hotel ? og hvis, hvilket.
selv er jeg mest til php, men efter flere år syntes jeg selv at jeg stedig er begynder, ;-(
men jeg vil da gerne prøve at hjælpe dig !

Mvh.
Jørgen

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 26-08-04 07:35

Serveren står herhjemme, jeg arbejder med Frontpage og er ikke specielt god til koder, men må dog "rydde op" en gang i mellem.
mvh Lisbeth...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 26-08-04 11:05

Du kunne installere et "FTP server" program med brugere/adgangskoder, og så linke til filerne på denne måde: ftp://www.minserver.dk/filnavn.doc
Hvis du gør sådan, kommer der automatisk (i Internet Explorer) en boks op og ber om brugernavn og kode.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-08-04 11:38

Ftp-server er en udemærket løsning
jeg vil foreslå at du prøver filezilla-server som er gratis
den kan du finde ca. i midten af denne side
http://sourceforge.net/projects/filezilla

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 05-03-05 20:57

Du kan også få et gratis JavaScript der spørger efter et brugernavn og en kode, hvis man forsøger at gå ind på en side,
hvor scriptet er lagt ind.

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-06 05:53

og hvordan går det så

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 300 point
Dato : 24-11-06 09:36

Du har i dag givet et tip en stjerne,
Sikkert fordi at dit problem med falske mail var løst,
Tippet var da udemærket for mig.
http://www.kandu.dk/tip15126.aspx

Du har et spørgsmål på kandu, det er dette, så det er jo nemt at overskue !
Du er hermed blacklistet hos mig !
God jul !

Godkendelse af svar
Fra : LA5

Dato : 20-12-06 23:19

Tak for svaret natmaden.
Du har blacklistet mig. Rimeligt nok. Så nu ved jeg ikke om du modtager de 300 "dask"
Havde glemt at jeg havde stillet spørgsmålet.. noget rod.. men det er ikke lige aktuelt nu..
God Jul