/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
BRÆNDING AF DVD
Fra : rudolfsen
Vist : 335 gange
200 point
Dato : 25-08-04 20:23

Er der en der kan hjælpe mig jeg har lige købt en Plextor dvd brænder PX712A og har aldrig brændt dvder før er det rigtigt at jeg ikke kan lave en multisession dvd................. for når jeg har brændt en dvd så kan jeg ikke brænde på den igen det forstår jeg ikke noget af for det kan jeg godt på mine alm. CDer de dvder jeg bruger er af mærket Verbatim -R HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP MIG::::.....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:32

Hvis mærket er Verbatin-R, kan du ikke lægge flere film ind på, men det kommer and på hvor meget de fylder!!! Jeg bruger normalt Clone-dvd til film og Nero burning til at lave complacationer med! Men du skal jo mærke af i starten af nero om du vil lave finish på dvd, så der ikke kan indspilles mere på den!!! Men det kommer jo meget an på hvilket program du bruger til disse formål????

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:35

Du kan jo godt brænde en multisession, men nok ikke med film.... Jeg har ikke prøvet det så meget... du kan gøre det under almindelige dataer, men stadig kan der kun ligge 4,7gb data på den! Men Nero f.eks kan du under session hvor du vælger hvilken slags måde du vil brænde på, og vælge imellem om det skal være cd eller dvd!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 20:43

Nero kan da godt brænde multisession DVD! Det er ikke et spørgsmål om mærket på DVD. Hvilket brænderprogram bruger du?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:52

Hej tedd! Kan du godt brænde film som multisession, når det er dvdfilm?????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 21:05

I teorien ja! Men du vil ikke kunne afspille dem på en stationær DVD afspiller!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 21:19

Ja i teorien, men mere om der er plads hvis det er dvd... men det besvarede mit spørgsmål mht. dvdafspiller... takker

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 25-08-04 21:40

Hej teed hvad mener du med hvad for et brænderprogram jeg bruger

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 25-08-04 21:42

Hej igen teed jeg bruger Nero start smart det fulgte med min dvd brænder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 21:43

Ja, men der kan du også vælge videre ude, at du vil bruge bnero burning rom... Hvis du går vejen ind igennem alle programmer... Det er den mere advanceret udgave af Nero

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 21:51

vejen hedder alle programmer - nero - nero 6 ultra - nero burning rom! Det skulle være installeret hvis du bare har sat den til at installere programmet automatisk

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 25-08-04 21:59

nu har jeg fået den til at brænde en multisession men når jeg så putter dvden i mit alm. dvd drev så kan den kun se en af de mapper jeg har lagt ned på dvden og hvis jeg så putter dvden ned på det drev hvor brænderen sidder går der et stykke tid så kan jeg se det hele på dvden jeg fatter ikke hvad dr sker....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 22:13

Ja det er det der er problemet med multisession! Det er ikke sikkert at dit almindelige drev understøtter det!

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 200 point
Dato : 25-08-04 22:26

Man kan kun læse fra det drev eller andre brænderdrev der ubnderstøtter den brænding du har lavet til dine brændinger... men når nu du skal til at købe en hel masse dvd-skiver, er der her et link til et godt sted at handle disse... og ekllers velkommen i klubben

http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001001099250874582466874582466&cur=dkr&sp=dk&ag=1

Godkendelse af svar
Fra : rudolfsen

Dato : 25-08-04 22:30

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 22:35

Selv tak... det er det vi er her for
Men også tak til tedd.. Det har du sgu styr på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 23:01

Gammel brænder rotte peque

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 23:06

Har du prøvet det link nede til tyskland ang. skiver der er sgu mange penge at spare eller har du et bedre sted???? Men jo, det er jo dejligt med brænder! Men jeg gør det nu mere i min egen musik med egen copyright på... (det tjener man flere penge på at have kodarettighederne på det selv) ;)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 23:07

Jeg har købt skiver fra Tyskland, men kan ikke lige huske om det var fra nierle! Sverige er osse billig med skiver