/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin
Fra : catrinebrink
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 25-08-04 16:18

Jeg skal til Berlin i næste uge med mit arbejde. Vi skal bo lige ved Postdamer Strasse. Vores program er lavet men hvor er der nogle gode steder at spise, gå i byen og shoppe?

Venlig hilsen Catrine

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 25-08-04 18:15

Kære Catrine
Hvad vil du vide, skal det være f.eks. en italiensk restaurant, så er der "XII Apostel" Georgenstrasse 2, eller "Marche" (selvbetjenings) Kurfürstendamm 14, men der er mange. Skal det være billige eller dyre steder. Og hvad med shopping, hvad vil du se efter. Der er to kæmpe indkøbscentre et i Friedrichstrasse og et på Kurfürstendam, Også "Postdamer Platz Arkaden" . Men ellersskriv lidt nærmere, så skal jeg svare dig helt præcist.

Kommentar
Fra : catrinebrink

Dato : 26-08-04 14:16

Hej, det skal være gode frokost spisesteder til rimelige priser, må gerne være lidt billigt. Èn af aftenerne skal vi ud med arbejdet, det må godt være ca. 200-300 kr. pr. pers. kender du et godt sted evt. med underholdning.

Det er primært modetøj til billige penge og outlet hvis det er at finde i Berlin.

På forhånd tusind tak

Venlig hilsen Catrine

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 27-08-04 18:07

Hej Catrine
Til frokost - hvor I nok ikke har så megen tid, ville jeg tage den ovenfor nævnte Marche, men ellers er der på snart hvert et hjørne tyrkiske restaurenter med buffet og masser af pizzahuse, både på hovesstrøgene og ved alle S og U-baner. I arkaden, nævnt ovenfor er der også "Pomme de Terre", her serveres alle slags kartoffelretter. Der er utroligt mange frokoststeder lige i og omkring Oranienburger Strasse, Alte og Neue Schönhauser Allee - med hensyn til middag ude, er der et pragtfuldt gammelt kvarter. Det hedder "Nicolaiviertel". (efter kirken af samme navn)
Næsten hver andet sted er en cafe eller pub eller spisested. Snævre gader og gyder Kvarteret er bilfrit. Man kan side ude så vel som inde. Der er lige ved S-banen: "Bahnhof Alexanderplatz" og U-banen "Alexanderplats" . Et yndigt, sjovt og livligt kvarter.
Der er masser af berømte modeforretninger, men de er ikke billige, men i de store centre nævnt ovenfor, er der masser af smart tø j til billige penge.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 27-08-04 18:09

Hej Catrine
Til frokost - hvor I nok ikke har så megen tid, ville jeg tage den ovenfor nævnte Marche, men ellers er der på snart hvert et hjørne tyrkiske restaurenter med buffet og masser af pizzahuse, både på hovesstrøgene og ved alle S og U-baner. I arkaden, nævnt ovenfor er der også "Pomme de Terre", her serveres alle slags kartoffelretter. Der er utroligt mange frokoststeder lige i og omkring Oranienburger Strasse, Alte og Neue Schönhauser Allee - med hensyn til middag ude, er der et pragtfuldt gammelt kvarter. Det hedder "Nicolaiviertel". (efter kirken af samme navn)
Næsten hver andet sted er en cafe eller pub eller spisested. Snævre gader og gyder Kvarteret er bilfrit. Man kan side ude så vel som inde. Der er lige ved S-banen: "Bahnhof Alexanderplatz" og U-banen "Alexanderplats" . Et yndigt, sjovt og livligt kvarter.
Der er masser af berømte modeforretninger, men de er ikke billige, men i de store centre nævnt ovenfor, er der masser af smart tø j til billige penge.

Kommentar
Fra : catrinebrink

Dato : 30-08-04 11:36

1000 tak for hjælpen