/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Er dette mærke okay
Fra : Mallie
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 25-08-04 12:43

Mærket LG Electronics hvad er jeres erfaringer med det, er det et okay mærke når det gælder minianlæg ?

/Mallie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-04 13:16

Aldrig hørt om det.

Prisklasse?

Vær obs på at vægt og kvalitet ofte hænger sammen, idet ordentlige højttalere vejer. Ordentlige kabinetter vejer. Ordentlig strømforsyning vejer.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-04 13:16

Jeg har et anlæg af det mærke, såvidt jeg husker er det dem der før i tiden hed Goldstar.

Du får hvad du betaler for, og jeg har indtil videre ikke oplevet problemer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-04 13:18

Slå på kabinettet med knoen. Det skal lyde massivt og ikke hult. Hvis kabinetter er noget tyndt noget, vil man få resonanser i dette.

Vejer selve forstærkeren ingenting, er strømforsyningen antagelig ringe dimensioneret, med ringe udgangseffekt til følge.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-08-04 13:19

Der er tale om et mini anlæg, så det er nok ikke den seneste test fra Hifi klubben der skal bruges som kontrol parameter

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-04 13:20

Ok Goldstar.

Lavere ende af skalaen. Typiske lysorgler, hvor man får en masse bingel og bangel for få penge. Udemærket til baggrundsmusik og radioavisen.

Ikke egnet til de store musikoplevelser. Anlægget er ikke HiFi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-04 13:24

BP Ikke forstået.

Pågældende løftetest og "kno-test" benytter man allevegne, hvis man har et nogenlunde kvalitetskrav man kører efter.

Faktuelt kan du godt være heldig at finde tålelige anlæg til få penge, hvis du ser dig godt for.

Finder et godt lille minianlæg, smider du straks de medleverede højttalerledninger langt væk, og køber straks et monsterkabel 2 x 0,75 kradrat som minimum (de kan sjældent tage dem større). Så får selv det lille minianlæg en smule mere pondus og greb om bassen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-08-04 13:33

Det kommer jo helt an på hvilke krav man har, mit LG anlæg er et der hænger på væggen, det har indbyggede højttalere og er ganske udmærket til, som du beskriver det, at høre radioavis og anden baggrundsstøj.

Når jeg skal høre musik har jeg et helt andet anlæg, men krav, og ønsker er jo forskellige fra person til person

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-04 13:51

Alt er jo okay, hvis man intet forventer.

Jeg vil stadig fastholde, at man med et minimum af check's og lidt lytten, snildt kan få væsentlig mere for pengene, end hvis man bevidstløs bare tage skulder-watt'ene og alle de andre halv-uhæderlige salgsgimmick's som kvalitetsbetegnelser.

Det er uanset om der er tale om mini, midi eller maxianlæg. Undskyldningen med "det er bare til...:" er den ringeste der findes for ikke at gide (forsøge) at interessere sig bare en smule for hvad man kyler penge ud til.

Mit bedste råd fastholder jeg til:

Løft på det
Slå på det.
Lyt til det.

Hvis man ikke er interesseret overhovedet i at vide noget om kvaliteten, så køb det billigste. Almindeligvis vil en ghettoblaster kunne klare opgaven. Kan fås for 200 i et stormagasin.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-08-04 13:54

Jeg blander mig lige igen.

Der er forskellige kriterier for hvad det er man gerne vil have, for nogle er det lyden der er vigtig, og så er der nok ikke mange der ville købe et LG anlæg, for andre er det udseendet, og der er faktisk flere af deres modeller der er pæne.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 26-08-04 13:43

Tak for svaret Better_Performance.