/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Blandingsbatteri
Fra : skroeder
Vist : 2024 gange
500 point
Dato : 25-08-04 11:52

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvor jeg kan købe et billigt blandingsbatteri, hvor der er 160mm mellem rørene, til køkkenvask. Da det er til mit sommerhus vil jeg nemlig ikke ofre for meget.

På forhånd Tak!

Jesper Skrøder.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 11:58

Kik i SILVAN, JEM og FIX eller BAUHAUS...de har ofe nogle "slagtilbud" på "ukorrente/udgåede" varer.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-08-04 11:59

Her på disse sider finder du sikkert det du har brug for..

http://www.lavprisvvs.dk/shop/

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-08-04 12:01

skriv bare "blandingsbatteri" i søgefunktionen i toppen af siden. Så kommer der en del muligheder. Men prøv at kontakte dem, de har HELT sikkert det rette batteri til dig..!

Mikael

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 12:02

Hvis du er ligeglad med om det er brugt, så Den blå avis, Gul og gratis, eller diverse loppemarkeder, genbrugspladser.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-08-04 12:08

Billig brugt finder du her.... http://www.genbyg.dk/ søg under VVS da har du blandingsbatteri til næsten ingen penge og håndvaske med blandingsbatteri i til næsten ingen penge..!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-08-04 12:10
Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 25-08-04 12:23

det er et gammelt mål, er det fordi bl. batteriet kommer op gennem køkkenbordet, hvis ja. der eksisterer bl. batterier med en forkromet plade for at skjule afstanden 160 mm men jeg forstår ikke målet da de idag ligger på 152 mm der findes forskruninger der har et lille spring, ser ikke så godt ud , men pyt, hvad med et nyt køkkenbord, 3 meter koster kun normalt kr. 300 hos silvan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-08-04 14:47

Ja,lad os sætte et nyt køkkenbord op,og et nyt moderne etgrebsbatteri,
det kan gøres i omegnen af 500kr.
Og det er da rart, når man kommer til sit sommerhus,at det ikke er et gammeldags 2 grebs
batteri man står og flår i.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 25-08-04 18:28

Hej
Kommer rørene ud af bordplade eller væg, i begge tilfælde findes der muligheder enten med dækplader eller forskydninger i krom, så det er ikke nødvendigt at skifte bordpladen.
Mvh

Kommentar
Fra : skroeder

Dato : 26-08-04 15:45

Rørene kommer op gennem bordpladen, som er i rustfri stål. Men vanrørene går næsten helt op til undersiden af bordplade med den givne afstand. Så hvis jeg skal have et blandingsbatteri med kun en gennemgang i bordpladen, skal jeg skille en helvedes masse af, og jeg har ikke lige vvs værktøjet til at lave nye rør.
Tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-08-04 16:31

Hvor bor du henne i landet skroeder?...eller rettere: hvor ligger dit sommerhus?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : theking

Dato : 26-08-04 17:20

hej.
gå du ned til din lokale VVS - installatør evt. med et par sodavand / øl så er jeg sikker på at han gerne vil lade dig rode i sin skrot kasse
King.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 26-08-04 19:48

hej
En billig løsning er at montere 2 stk håndvaskbatterier ( feks. Damixa servante )

eller montere en dækplade med et hul ( kan også fås hos damixa ) og så montere et rigtigt blandingsbatteri, tilsluttes nemt med fleksible slanger

www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp
Mvh

Kommentar
Fra : skroeder

Dato : 08-09-04 15:51

Jeg desværre ikke fundet et blandingsbatteri endnu til en fornuftig pris. Det billigste jeg har set er kr. 1500.-. Mit sommerhus ligger i skåne.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-09-04 16:05

Jeg kan godt se at det er en "hamper" pris for dette! Og at dit sommerhus ligger i Sverige gør jo ikke ligefrem en "smuttur" derover til en "hverdagsbegivenhed" når man bor på Fyn. Jeg kan så anbefale dig at prøve at ringe til min svoger som i mange år kørte service for DAMIXA (gør det ikke mere), men måske han (stadig) kan afhjælpe dig med dit specielle ønske/problem. Han hedder Tony og kan for det meste træffes her: 40161970

Håber du får held med dig denne gang!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-04 14:58

Du skal slet ikke købe et nyt bl. batteri, hvis u ikke vil op i ca 1500kr.
Men sætte nye o -ringe i drejetuden hvis det er med drejning, og sætte 2 nye karamiske 1/4 drejs lukkeventiler i, i stedet for de gamle.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 500 point
Dato : 07-10-04 15:33

Hr.pallebhansen.
Nu kunne det jo også godt være at der skulle bruges 21mm eller måske 1/2" lukkeventiler eller hanespindler om man vil.
Men ellers er idèen god nok.
Så skroeder,pil een af hanerne af, tag den med hen hvor de har dem i "løs vægt" byggemarkeder eller blikkenslager.
Det kan nogen gange være en rodet forestilling,at få den rigtige størrelse,hvis man ikke har den gamle med.
Men lad dem ikke prakke dig de gamle typer på, de fåes med karamiske pakdåser som palle nævner.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : skroeder

Dato : 07-01-05 08:23

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-01-05 09:46

Selvtak skroeder,og held og lykke i sommerhuset.
Hilsen
Keldd.