/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af Streamer i Bagrude.
Fra : martini1983
Vist : 1593 gange
20 point
Dato : 25-08-04 08:31

Hej.
Har en større bagrude streamer som jeg skal have monteret.
Men har lige gjort det en gang og det gik ret galt med bobler og hakker.
Så mit spørgsmål er:
Om man kan bruge sæbevand ligesom man gør når man monterer solfilm???
Streameren klister jo noget kraftigere.

MVH
Martin Johansen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 08:53

NEJ!!! Der skal være både HELT rent og HELT tørt når du monterer en streamer...eller andre "labels" med selvklæbende bagside. Skulle du som i dit tilfælde få bobler i den, kan det i visse tilfælde "udbedres" ved at stikke en nål ind i boblen og "punktere" den. Du kan så "glatte" det meste ud og ofte så det næsten ikke kan ses bagefter.
Men vær forsigtig med at montere den første gang...og vær gerne to om det: én som "styrer/holder" streameren og én som glatter den på plads.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-08-04 08:56

start med lidt af gangen og en blød spartel. arbejd dig fra midten og skrådt ud til siderne, så får burde du få glattet den ordentlig ud..

Junior..

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 25-08-04 09:31

jeg har været med til at sætte mange store klister mærker på biler og bruger altid masser af sæbevand både på bil og klistermærke for med lidt forsigtighed kan du flytte lidt med klistermærket til det sidder perfekt og så starter du bare fra midten med en blød gummi spartel der ikke laver mærker så kommer den til at sidde helt perfekt..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 09:37

Jeg giver nu pallenoc ret i, at man ikke bruger sæbevand til emner med klæbemiddel på.

Men martini, det der er svært ved bagruder, er at det jo ikke er en plan flade, og hvis ikke streameren er af elastisk materiale, er det meget svært at få det til at sidde ordentligt uden buler.

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 25-08-04 11:01

dova er der ikke klæbe middel på solfilm da? har der nu været på alt det jeg har monteret....... og de klister mærker - reklamer jeg har sat på har hængt fint nok fast der ingen der siger at man skal bruge en hel flaske sulfo...

Kommentar
Fra : martini1983

Dato : 25-08-04 11:06

Puha der er mange meninger. men dvs. jeg kan godt bruge sæbevand???
og så bare "presse" det ud??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 11:31

jngn135
Nu står jeg lige med en rulle solfilm: Sun-ray solar control Window film.
Og der er ikke noget klæbemiddel, men bliver alene holdt fast ved, at der bruges vand.
Nøjagtig på samme måde som du kan klippe et motiv ud af en plasticindkøbspose, og "klistre" på enten køleskab eller et vindue, kun med hjælp af vand som "klæbemiddel"

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 11:43

Min personlige erfaring med streamers og andet "selvklæbende" er at underlaget SKAL være TØRT og RENT!!!!
Som dova siger kan/skal man med omtalte solfilm NETOP bruge vand som "klæbemiddel". Martini1986: Jeg er sikker på at du skal skelne mellem disse to varianter af streamers: et af selvklæbende materiale og et UDEN!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 25-08-04 12:12

palle det bare min erfaring på det opel værksted jeg arbejdede,, sæbe vandet forhindre os klistermærket i at klæbe sammen og at man kan flytte på det. meget rart når klistermærket fylder en hel bilside..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 12:51

OK, så skal jeg ikke komme med flere "gode råd" fra "min egen baghave". Du skal selvfølgelig følge rådet fra en virkelig prof!

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : ib2650

Modtaget 20 point
Dato : 25-08-04 14:19

hej mrtini:

jeg troede ikke at en streamer ku volde så store problemer vedr,. opsætning (sæbe eller ikke sæbe) hvad med at spørge producenten om hva der er bedst og nemmest , alt det afhænger af hvilken type lim der er brugt.
hilsen tidl. serigraf.

ib.

Godkendelse af svar
Fra : martini1983

Dato : 25-08-04 17:34

Tak for svaret ib2650.