/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
website til selvkørende fil på CD
Fra : kimvest
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 06-07-02 07:44

Hvordan kan jeg lave en hjemmeside om til en selvkørende fil som er uafhængig af hvilke programmer der er på computeren, det er meningen at filen skal brændes på en CD.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-07-02 08:57

Hej Kim,

hvad mener du helt præcist?
og er det kun html filer du vil bruge?

hvis du vil ha' den ska' vises når den bli'r puttet i CD-rom drevet ka' du lave et Autorun Script, men jeg ved ikke om det er det du spørger efter...
hvis du vil ha' at websiden skal kunne ses ude på nettet, ska' du "mappe" den fra din Webserver som alle andre hjemmesider, men jeg ved ikke om det er det du mener...

håber du vil præcisere dit spørgsmål lidt mere...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kimvest

Dato : 06-07-02 19:25

Jeg skal have en CD rom som er lavet i front Page til at fungere som en uafhængig fil, altså så den kan ses uden at være afhængig af en bestemt browser.

Kommentar
Fra : kimvest

Dato : 06-07-02 19:25

Jeg skal have en CD rom som er lavet i front Page til at fungere som en uafhængig fil, altså så den kan ses uden at være afhængig af en bestemt browser.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 02:28

Hej Kim,

Mht. til hjemmesiden, skal du lave den som du ellers vil ha’ lavet den, der er der ingen ændringer i… så vil den blive supportet på samme måde i browseren som den ellers ville ha’ gjort, bare med den forskel at den er startet fra en CD-rom… du ska’ bare huske på du ikke ka’ bruge Server pages som f.eks. ASP eller PHP, du ka’ godt med ASP f.eks. men så har du brug for et program som ALP herfra -->
http://www.newobjects.com/product.asp?Category=57
koster $80,-, men om det er dyrer hvis CD’erne ska’ distribures… ved jeg ikke…

Men din hjemmeside (evt. html fil) på CD-rommen vil blive understøttet på samme måde som den ellers ville ha' blevet understøttet hvis, den havde ligget på en webserver eller et andet sted på HD'en, eller hvorend den nu ville ha' blevet aktiveret fra...

og hvis du har flere html sider, ska' du gøre på samme måde og opbygge strukturen på din CD-rom som du ville ha' gjort det hvis de lå i en mappe på din HD... (du ska' bare huske at den HTML fil der ska' aktiveres ska' ligge i roden af CD'en)

mht. Autorun og HTML er flere måder hvorpå du ka’ gøre det…

du ka’ gøre som de skriver her (tast selv service…)-->
http://www.davidbartosik.com/tips_autorun.htm
Åben Notepad og skriv følgende ned i filen… (uden stregerne)
--------------------------------------------------------------------------
[autorun]
open=start.exe /yourfilename.html
--------------------------------------------------------------------------
og så gem den som Autorun.inf, jeg har tilføjet ”/” da nogle computere åbenbart har brug for, af en eller anden underlig årsag, for at ha’ et ”/” foran… men du ka’ jo prøve dig frem hvis du vælger denne metode…

de eneste filer du umiddelbart har behov for i roden af din CD, er din Autorun.inf og Hjemmeside filen der ønskes åbnet automatisk, (I det Start.exe er en del af Windows, men hvis den ikke vil starte eller aktivere Start.exe, så kopier den og put den på CD’en ligeså)

Du ka evt. også bruge dette freeware program… -->
http://www.karenware.com/powertools/ptautorun.asp
i text feltet til ”Program/File/URL” ska’ du så bare la’ den pege på din startside…

Den sidste ting jeg vil komme med, er dette eksempel til at downloade… -->
http://www.burzurq.com/forum/autorun_txt.html
hvis du vælger at bruge det eksempel der er med, ska’ du bare ændre whatever.txt i Autorun.inf til navnet på din hjemmeside fil.
Og derefter placere Autorun.inf, shellexe.exe og din start hjemmeside fil, i roden af CD’en…

Men alt i alt afhænger det hele jo af, at den person som skal bruge CD’en, har Autorun enabled/slået til… ellers hjælper det ikke ret meget, og så er det den normale manuelle metode der må ty’s til a la dobbeltklik på html filen…

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 08:35

Hvis det er lavet i frontpage, tager du den fremviser som du går med når du køber frontpage og brænder den sammen med dine html-filer.

Ret derefter din autorun til som i ovenstående eksempel.

DU kan også compilere html siden til en hjælpefil, men det er et større projekt.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 01:49

Hej Kim,

jeg ved ikke lige hvor langt du er kommet med det... eller om du har fået løst dit problem...

men jeg faldt over en Dansk tutorial her... -->
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/autorun.htm

har du ellers fået det løst... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 11:34

Hej Kim,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup