/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Tilstrækkelig sikkerhed med bredbånd
Fra : webmnmaster
Vist : 194 gange
50 point
Dato : 25-08-04 08:28

Hvilke komponenter er påkrævet for at opretholde et sikkert Windows XP-system med bredbånd ?

Er det tilstrækkeligt med f.eks. kontinuerlig Windows Update, opdatering af f.eks. Norton Antivirus samt aktivering af den indbyggede Windows-firewall, eller er en NAT-firewall som den der der ofte er i en bredbåndsrouter mere sikker. Hvad med firewallen i Norton Internet Security.

Med andre ord - Hvad er tilstrækkelig og hvad er overkill ?

Kommentar
Fra : andersenph

Dato : 25-08-04 08:38
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-08-04 08:42

En Nat firewall vil lukke indtrængere ude, men en personlig firewall som den i Norton NIS vil også lukke af få noget der er kommet ind og som vil ud og der er ingen tvivl om, at den optimale sikkerhed opnåes med både personlig og router firewall.
Ellers er du inde på det rigtige med opdateringer, men mangler lige noget til at holde spyware ude og der vil jeg anbefale Spywareblaster http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html og hold dig ellers fra dowbload af mærkværdige gratiss ting.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 25-08-04 14:46

Har du en god router vil du ikke være direkte blottet på nettet og du får mulighed for at blokere skiherhedshuller/porte.
På den måde vil du være sikret mod hacking udefra. Du skal dog stadig have antivirus og nogle vælger også en softwarefirewall for at kunne holde styr på hvad der bruger nettet.
Jeg kan anbefale disse to routere.
uden trådløs http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37883
med trådløs http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Jeg har selv den sidste og har pt kun en et antivir installeret samt spybot m. resident IE. Den finder du også i spywarefris´pakke