/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot 50
Fra : trytter
Vist : 593 gange
20 point
Dato : 25-08-04 00:05

jeg har en hot 50 som starter fint når den er kold men er noget sværer når den bliver varm

hva ka det være?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 00:22

Chookeren kan være defekt, men jeg tror du bruger for stor dyse, eller dit luftfilter er beskidt. Læg det ned i benzin, og klem skidtet ud af det, gentag nogle gange, og hæld evnt. 2 fingerbøl 2-taktsolie på til sidst, som fordeles ved at klemme.
Du vil også kunne se at problemet er for meget benzin, ved at fjerne filteret næste gang den er varm, og så starter den med det samme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-04 00:24

Det er sikkert noget i tændingen, det plejer at være det når de ikke vil starte når de er varme.
Nu kender jeg ikke lige el-anlægget på en Hot 50, men hvis der er en kondensator, er det højst sandsynligvis den det er galt med.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 00:25

Har du haft tændrøret ud for at se om det er sort og måske vådt af olie ??.

Hvis det er tilfældet kan det være at du køre med en lidt for fed blanding. Det kan skyldes at dit luftfilter trænger til Rensning/Udskiftning..

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 00:28

tændrøret ser fint ud!

men kører med powerfilter som er helt nyt!!!!

tror ikk det er tændningen!!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 00:34

Nåååå. Så kan det være at modstanden i filteret er for lille. Prøv at stop en sok ind I filteret, for at teste om det skulle være tilfælde.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 00:38

ok....gør jeg engang i weekenden har den nemlig ikk hjemme før lørdag!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 00:43

En Hot 50 har hverken kondensator, eller platiner, og drukner da først rigtigt, hvis den får en sok i indsugningen, når den er varm. Men ellers er det jo rigtig at give den en tættere indsugning som forsøg, hvis den ikke kunne starte, når den var kold, men godt når den var varm.
Så det er bedre trytter beholder sokkerne på, i det Danske "sommervejr", og skifter dysen til en mindre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 00:50

Du mener da en lidt støre??.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 16:41

Nej, en knallert har behov for meget benzin, når det er koldt, og det får den jo også, og starter let.
Når den er varm, har den ikke så stort behov for benzin, og bliver forslugt med den dyse.
Så er dysen altså for stor. Men rart at vide størrelsen og hvilken karburator?
Men som sagt, der er også andre muligheder, feks. at man slukker motoren med mange omdr. uden at lade den komme ned i tomgang, så vil der jo også være for fed blanding, hvis man vil starte med det samme igen. (Varm motor)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 17:39

Da trytter kontrollere tændrøret, går Jeg da udfra at det er når der var start problemet, hvordan kan det se fint og tørt ud når den er druknet ????.

Det er vel også chokeren der giver den ekstra fede blanding når den er Kold ikk. Den aktiveres vel ikke når maskinen har drift temperatur. !!!!.

Så jeg mener stadigvæk at det er filteret der ikke giver den rigtige modstand, det kan der kompenseres for ved at opjustere dyssen.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 25-08-04 17:47

Hej

Har selv haft problemet. Skiftede tændrør og kørte med knap så stor afstand på tændrøret, altså ved knisten.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 17:48

hej jeg kører med std kaburator med en 84 str dyse er det for meget?

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 25-08-04 17:53

Nej, og jeg taler af erfaring.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 17:53

Trytter er den eneste ændring du har udført, montering af power filter ???.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 17:58

Ja det er ikke let at vide, hvornår trytter kontrollerede tændrøret, men selv om den var druknet, har jeg set mange der sagde at tændrøret så fint ud, men den bedste metode er at skrue det af når den er druknet, og svinge det ned mod sin hånd, eller et hvidt papir, så kan man let se de fine dråber (Hvis man er for længe om det, er benzinen på tændrøret fordampet) Man kan også holde en tændstik hen til tændrørshullet.
Jeg har set mange der ikke ville starte som varme, som var druknede, men sjældent nogle der nogle der fik for lidt, og alligevel kunne køre normalt, og starte som kolde.
Det med chokeren har du lidt ret i, men det kan også være den hænger og giver chokker hele tiden.
Men sagen bliver vel opklaret når trytter, vender tilbage, og prøver din sok-metode, som er udemærket til en for tynd blanding. Trytter må jo også vide om der er størrer dyse i eller ej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 17:58

hva mener du med knap så stop afstand?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 18:00

der er en 84 dyse i!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 18:09

Jeg spørg på en anden måde. Trytter hvad har du gjort ved den, udover det med power filter. ??
Det kan ha stor betydning for os der skal hjælpe dig.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 18:09

Jeg spørg på en anden måde. Trytter hvad har du gjort ved den, udover det med power filter. ??
Det kan ha stor betydning for os der skal hjælpe dig.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 18:14

jeg har også et 48mm cyllekit på og en polini speed control variomatic

ikk andet!

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 18:19

Det vil altså sige at du køre med en standart karburator. ????

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-08-04 18:26

ja! men tror sku den for for meget benz den ka nemlig helre ikk stå i tomgang

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-08-04 18:33

Det er jo det der er problemet. Den orker ikke at suge benzin ind i indsugningen fordi der er et for stort huld ud i det fri. prøv at smid den skokke i det filter, det skal naturligvis ikke være en strøelse 52, hvis det er det så en halv sok.

Hvis det løser problemet, skal du jo nok spare sammen til en ny karburator.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 26-08-04 08:30

Jeg har ikke haft behov for at skifte dyse, min bruger absolut ikke for meget. Har selv 47 mm. Med en Malossi Multi vario. Alt andet er standart.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-08-04 09:11

Jeg mener også at det er Power filteret der måske ikke yder den rigtige modstand, det gør så at det vakuum der er I karburatoren er for lille ved lave omdrejninger eks. Ved tomgang, og derved problemet med at starte.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 26-08-04 09:14

Jeg købte en power filter der ikke kræver skift af dyse, men det rykket af fordi det ødelagde luft/Benz. blandingen. Så min køre bedre med original.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 26-08-04 09:15

Sorry, jeg glemte at Power-Filter kræver tun...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-08-04 09:21

Der er I orden vi lære noget ny hver dag. Så det skal du ikke undskylde.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-08-04 09:21

Der er I orden vi lære noget ny hver dag. Så det skal du ikke undskylde.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 26-08-04 09:24

Skal jeg sende et billede af det filter der IKKE kræver skift af dyse?.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 15:15

Alle powerluftfiltrer giver mindre luftmodstand, (Det er netop ideen med Power), og der med kommer der mere luft gennem karburatoren. Mere luft kræver mere benzin, og derfor skal dysen altid være størrer, det skal den forøvrig også altid med tun.
Med en standardkarburator som er alt for lille, og med en standarddyse, er det et under, at cylinderen ikke har sat sig.
Man lægger jo heller ikke en ferrarimotor i en Fiat Punto, og beholder orginalkarburator og udstødning, man skal i hvertilfælde ikke forvente den er de store hastigheder der opnås.
Så få da en størrer karburator og udstødning.
VH Palle Hansen