/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Samlerobjekt: MONT BLANC PEN
Fra : dux_delux
Vist : 983 gange
50 point
Dato : 24-08-04 23:29

Hej,

Har arvet nogle gamle Mont Blanc penne og ved at disse ligger höjt hos visse samlere.
Er der nogen der ved om der findes en site, hvor man kan få vurderet värdien af disse?

Man vil jo helst ikke blive snörret ;)

Tak tak,

/ Dux

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-04 23:33

Du kan evt. kontakte et auktionshus, der kan du få dem vurderet.

Der er også www.antibrevkassen.dk

Jeg ville nok foretrækket et auktionshus.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-04 00:49

Der findes auktionshuse i de fleste større danske byer. Hvor mange af dem der er eksperter i Penne, det være sig Kugle, eller Blæk er jo så nok en anden ting. Så at gå ned i DIN by's auktionshus og bede om en vurdering, vil måske ikke give det ønskede resultat.
Løsning: Læg pennene ud på et hvidt stykke stof, tag et godt billede af dem, (helst med et digitalt-kamera, så er de nemmere at rundsende). Forfat et lille brev om hvor du har dem fra (og at et enslydende brev er sendt til XX andre auktionshuse), og send så billedet til alle de auktionshuse du overhovedet kan finde ved hjælp af en Googlesøgning i Danmark.
De auktionshuse, der ikke har en Skid forstand på Mont Blanc penne vil hurtigt takke NEJ, de der HAR, vil vende tilbage til dig. Og SÅ har du noget at gå efter.
Mvh. Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-04 13:00

ans har stavet sit link forkert : http://www.antikbrevkassen.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dux_delux

Dato : 25-08-04 13:03

Tak for svaret Arne & Ans!

Jeg havde selv tänkt at lägge den på Ebay, men det ville jo smart at vide sådan cirka hvad de kan gå for!

Jeg pröver at maile rundt til auktionshuse & samlere

Takker!

/ Dux

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-04 13:07

Molo
Tak, ser først nu stavefejlen, men det var lige før sengetid.