/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
hvor finder jeg et forsikringsselskab ti~
Fra : eskild8720
Vist : 722 gange
250 point
Dato : 24-08-04 22:12

Hjælp jeg har i dag provinsforsikring/provienzial(i dag ejet af alm. brand)jeg er meget gal,meget, forsikringerne gælder alt indbo,brand,ulykke,fritid, bil (elitebillist)hus,campingvogn.Kasko på bil og mc.Inden for de sidste 5 år er forsikringerne steget 5000,- kr. de 3000,- inden for 2 år,har ringet til selskabet de har lovet at komme med et godt tilbud i morgen,hvis det ikke er godt nok går jeg gennem min bankrådgiver(danske bank) de har samarb.med top danmark,håber et af tilbudene er bedre end det vi har ellers skifter vi.
Men til hvilket selskab gerne billigt men skal også dække mc på 1200 kubik(fj 1200) yamaha fra 88.Det er ikke alle selskaber som dækker,når mc er over 1000 kubik.HJÆLP
eskild

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-04 22:20

Jeg har ikke erfaring for, at Topdanmark er billige med MC-forsikring.
Jeg bruger TrygBaltica og betaler i ansvar ca. 600/år for en Suzuki 400. Topdanmark ville foe et par år siden have 1860,- efter fradrag af rabat fra Touringnyt. Det er som elitekører.
Men måske er Topdanmark til at handle med, hvis du flytter alle dine forsikringer.
Vi blev trætte af Provinsfirsikring, og flyttede vore øvrige forsikringer: 2 huse, indbo , 3 biler, og fritidsulykkesforsikring til et selskab der hedder Thisted Amts forsikring. Det sparede vi godt 6000/år ved. Men de ville så helst ikke have MCerne, eller også var de dyrere end TrygBaltica, det kan jeg ikke lige huske.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 25-08-04 00:56

Jeg bruger top danmark, og er samtidig medlem af mc touring, så der er noget rabat at hente der. jeg betaler selv, ca 900,- pr år, for min yamaha xj 700 s. Og har du flere forsikringer, er der selvfølgelig mere rabat at hente..

Miss_viking 2000

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 06:47

Jeg havde topdanmark med mine forsikringer, men syntes de var alt for dyre, så jeg skiftede til Storstrøms forsikring! Et lille selskab der altid har tid og tja, bare på min bilforsikring blev der skåret 52% af prisen i forhold til topdanmark! Mht. indbo, ulykkesforsikring osv blev jeg i den sidste ende dækket for 3gange så meget i ulykkessum og så som fuldtid i stedet for deltid i storstrøms forsikring! Men det kommer jo an på hvordan du ligger siom bilist: elite/ nybegynder! Men her er nummeret: 55811134

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 07:02

Du/I skal som udgangspunkt ENDELIG ikke finde jer i så UBLU stigninger!!!! Det er typisk at et selskab som jeres (og næsten alle andre) i mere eller mindre grad lader præmierne stige gradvist når man har haft sine forsikringer hos dem i nogle år. Bare sørg for at checke jeres forsikringer jævnligt (en gang om året f.eks.) og sammenlign med andre selskaber. Vi har som regel ikke vores forsikringer hos det samme selskab i mere end 4-5 år før vi skifter. Det kan godt være at vi vender tilbage til et hvor vi har haft forsikret før, men betyder INTET...vi er jo hverken "gift eller forlovet" med dem.
Mht lige netop din mc, så forhør dig som f.eks. GF. Vi har igennem vores Norton-Klub en aftale med netop dem omkring forsikringer til MEGET fordelagtige præmier. Find ud af om du kan få en forsikring igennem en anden mc-klub (Virago?) som har en lign. ordning med et selskab...der er ofte MANGE penge at spare på den konto!!!!
Touring.klubben giver som ovenstående nævnt 15% rabat på din mc-forsikring, men er ellers ikke speciel billig. Lad dig heller ikke "lokke" af samlerabatter, de er samo regel også "udhulet" så du reelt ikke sparer noget, elller som du nu er udsat for med en efterfølgende stigning til følge "som de lister ind " stille og roligt. Vi har vores forsikringer i tre forskellige selskaber, og det er vores erfaring at vi på den måde nemmere "kan presse" dem til lavere præmier...stik imod deres egne "samlerabatordninger"!

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-08-04 08:57

På dette link finder du en masse gode tips og oplysninger fra de forskellige selskaber:
http://www.netbilen.dk/index.php?action=bilsmart&parentid=137

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : trollo

Modtaget 250 point
Dato : 29-08-04 22:13

Mit bedste råd er at spille forsikringsselskaberne ud mod hinanden.
Ofte kan man, når alle ens forsikringer er samlet i et selskab, opnå gode rabater.
Det koster lidt tid i telefonen, men pengene kan man nemt holde inde.
Jeg fik f.eks. priser på en ansvarsforsikring til en lille 125cc offroader fra 780 kr til 2300 kr om året.
Sparede altså ca 1500 ved at bruge et par timer i en telefon.

Mvh Trollo

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 02-09-04 09:47

Tak for svaret trollo.