/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dr.Manse eller Fnollerdamen, gider I lig~
Fra : maya123
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 24-08-04 18:16

Er der en af jer der lige orker, at gå ind på min HP og se om jeg har sat
skriften LÆSELIGT, det var faktisk mere besværligt end jeg troede og jeg
måtte jo først frem med et fotoprogram og så have en baggrund, som
skulle "tones" ud, så det var teksten der var det væstentlige.
Så indsætte den smule tekst I kan se. Jeg kunne godt tænke mig en HEL
side med den tekst, men det ved jeg ikke om mit fotoprogram kan
klare. Jeg kører Ulead Photo Express 4, udmærket program til det jeg ellers skal bruge det til.
Nå, kom med en dom, kan I se det .........

www.maya123.webbyen.dk brug >>> i MENU til I kommer til 15xTipol DRINGENBERG

MVH maya

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 18:56

Jeg ved godt at jeg ikke er nogen af disse to men:
Jeg skal nok lave min egen hjemmeside, når det nu er sjovt
Thi hi ............... "name="top_frame" framespacing="0"" .................
Jeg har lidt svært ved at læse underteksten lige under opslagstavlen.
Man kan godt læse teksten under Rådmand og møntmester.
Havde den gotiske skrift ikke Ø
Ellers interssante og flotte sider - jeg surfede netop rundt i går, ved et tilfælde.
En forsigtig hilsen Eyvind.
set med 17" 800x600 fuld skærm

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-08-04 20:32

Hej maya123

Jeg kunne da, lige som emesen, heller ikke "dy" mig, for at gå ind på din hjemmeside. Jeg synes den er flot, og kan sagtens læse alt, alle skrifter. Konklusion: Smadderflot, efter min mening. Jeg ser den med en "FujitsuISiemens 17" fladskærm. Bare perfekt.

Også en forsigtig hilsen fra mig, da jeg blander mig, hvilket jeg håber du kan tilgive.

Med venlig hilsen
Frank

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-04 20:47

Fnollerdamen *GGG*

Jo det ser fint ud....maya, jeg ville lave det i Photoshop, og du kan sagtens lave det som en hel side.....
evt. lave et afsnit ad gangen, så det ender op i sammensatte. If U know what I mean....
MÅSKE du bare lige skal gøre dig den overvejelse, at din brødtekst bør være i en letlæselig font, og der er denne germanske font måske ikke lige særlig velegnet.
Som udgangspunkt siger man på nettet: at man skal bruge fonte uden fødder, eks. tahoma, verdana (oftest benyttet) helvetica osv. Fonte med fødder bruges på tryksager, men når man skal læse længere tekster på en skærm er f"fodløse" fonte bedst. Men det kan altså lade sig gøre og i sidste ende er det designeren af side - der trods alt - bestemmer det.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-08-04 20:54

Måske den her font - er en kende mere læselig:
http://www.dafont.com/en/alpha.php?lettre=g&page=5
- kun et forslag.... den du bruger er lidt "overkringlet" måske. *S

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-08-04 21:00

Men hvis du ikke vil have den himmelbaggrund bag din tekst hvorfor har du ikke bare sat baggrunden fra resten af siden ind. Prøvede lige at "hugge" din baggrund - *GG* men du tillader ikke tyveri, ville vise dig hvordan det kunne gøres.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-08-04 21:06

du skriver: "Mayas hjemmeside, er en PRIVAT hjemmeside, som

jeg betaler for at leje af min udbyder: Webbyen.

Der findes nogle regler om høflighed og venlighed,

nøjagtig som i samfundet" og ja kom til at kopiere - men hvad koster sådan en side hos webbyen egentligt ???

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 21:13

Nåe Fnollerpige - har man brugt Front page til at importere siderne.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-08-04 21:15

Nope emesen *S .... ville bare højreklikke og gemme hendes baggrund i
"Gem som baggrund" og deraf lave et eks. Synes ikke det var nødvendigt at slæbe hele sitet ned

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 21:22

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-04 21:49

Jeg har bare sådan en lille 12 ell13 tommer skærm på en lille bærbar, og har ikke problemer med at læse noget, på din i øvrigt flotte hjemmeside.
mvh dova

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 25-08-04 05:03

TAK FOR ALLE BIDRAG og jeg er glag for at I kunne læse den skrift.

TAKKER TIL:
Frank
Emesen
Karina/Fnollerdamen
og dova
Pænt af jer
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 25-08-04 05:04

der skal stå glad, selvfølgelig

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 25-08-04 05:05

emesen, nej ingen ø æ å

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 25-08-04 05:08

Tak for svaret Fnollerpige/Karina

Ja, jeg vil så mest bruge den som en overskrift, kan godt se det med fødderne.
Tak for linket, den side havde jeg ikke opdaget. Jeg vil forsøge mig med den Germanske skrift.
God dag og venlig hilsen maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 25-08-04 05:19

Webbyen:
Der er forskellige pakker og du kan læse om dem på www.webbyen.dk
Jeg bruger plus-pakken og får dette:

Reklamefri hjemmeside
E-mail konto med 50 Mb
Fotoalbums 10 stk.
Kalender, med SMS påmindelse
Sider kan beskyttes af password
Beskedsystem
Hjemmesidedesigner – basis
Hjemmesidedesigner – HTML editor
Hjemmesidedesigner – menu
Clip art
2000 sider
Op til 2000 billeder
Op til 6 billed-uploads ad gangen
Billedstørrelse op til 250 Kb
Op til 100 filer
Filstørrelse op til 1Mb
Tæller
Besøgsstatistik
Fremhævelse på Toplisten og Online-listen
Toplisten kan fravæges
Beskyttelse af billeder
Gæstebog uden begrænsninger
Der er forskellige betalingmuligheder, de sidste par år har jeg betalt 30 kr. for 20 dage over sms, men det kan ikke svarer så så næste gang betaler jeg på giro (har nemlig ikke dankort). Dyrt, men siderne er nemme at arbejde med.
SE UNDER PRISER
Der har ikke været så meget vrøvl om webbyen, siden vi fik betalingsider.

Man kan stadig få gratis-sider på 5 og det er mest derfra balladen kommer.
Jeg har haft min i snart 3 år.

Du må gerne kopiere på siden "HVAD MÅ JEG TAGE" det skriver jeg vist også.
Det andet er der ophavsret på og ophavsretten er altid god at udbrede.

MVH maya