/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bruger konto
Fra : popper
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 24-08-04 16:35

Jeg har fået instillet min pcer så jeg ikke skal logge på som nogen bestemt bruger. Men når pceren har være inaktiv noget tid altså været i pause skal jeg logge på som enten administrator eller almendelig bruger. Så er mit spørgsmål, hvordan forhindrer jeg pceren i at spørge, om det når den har holdt pause. Jeg vil naturligvis helst logge på som administrator
Systemet er windows XP Pro.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 16:56

Hvis du selv har indstalleret din comp - og du ikke lavede password dengang - så er der ikke noget password.
Bruger = administrator
passw. = et du selv finder på (husk det, for det er fremtidig adgang til administratorkontoen)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 16:58

Mener du skal ind under Kontrolpanel > Strømstyring > Avanceret og fjern flueben i Spørg efter adgangangskode når computeren forlader Stand By

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 16:58

adgangan? adgangskode

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 17:10

Til tedd
der var ingen flueben i det beskrevet så jeg satte et og fjernede det igen med detsamme så må jeg se om det virker.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 17:12

Til emesen
Hvis du selv har indstalleret din comp - og du ikke lavede password dengang - så er der ikke noget password.
Bruger = administrator
passw. = et du selv finder på (husk det, for det er fremtidig adgang til administratorkontoen)

Jeg ønsker netop ikke at benytte mig af diverse pass word for at bruge min pcer så da jeg installerede systemet valgte jeg pass wordet fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 17:19

Prøv også:
h-klik på skærmen>egenskaber>pauseskærm>strømforsyning>strømstyringsmodeller.
hvad står der ud for
1. strømstyringsmodeller
2. systemstandby
3. sluk for skærm
4. sluk for harddiske

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 17:29

Til emesen

1. strømstyringsmodeller = Hjemme/ På kontor
2. systemstandby = Aldrig
3. sluk for skærm = Efter 1 time
4. sluk for harddiske = Aldrig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 17:38

Sådan står min win 2000 også og den åbner straks ved musberøring.
så lige denne (nok samme som i kontrolpanel)
h-klik på skærmen>egenskaber>pauseskærm>strømforsyning>avanceret>
jeg har hak i >spørg efter adgangskode når comp forlader standby
Men det burde ikke betyde noget - du går vel ikke i standby

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 17:46

Til emesen
Under avanceret står følgende:
Vis altid ikon på proceslinjen ( minus flueben )
Spørg efter adgangskode,når computeren forlader stanby ( minus flueben )

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 17:48

Til emesen
Jeg har sat min pcer til at vise pauseskærm efter 4 minutter når den forlader pausen skal jeg logge på via administrator symbolet.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-04 18:35

Mystisk den er som min. Jeg logger ikke på ved start eller efter pauseskærm/slukket skærm.
Dog:
Spørg efter adgangskode,når computeren forlader stanby (flueben ) - men jeg går som du, heller ikke i standby.
når du står i fanen pauseskærm og har valgt en eks. lysavis,
så er der en du kan lave hak i >beskyt med adgangskode

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 18:37

ja det kan osse være pauseskærmen

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 18:47

Til emesen og tedd.
Når jeg holder inde under " Egenskaber for skærm " er der ingen steder jeg kan sætte flueben.Jo dog er der noget der hedder "Vis velkomstside ved forsættelse " kan det være den hvor fluebenet skal væk

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 24-08-04 18:55

Tak for svaret emesen. Ja i var jo 2 ihærdige folk der har løst mit problem men desværre er der kun en der kan belønnes så derfor blev det emesen der dog kom med flest svar
Det var ligeprecis det flueben der skulle væk.
Tak til jer begge

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-04 19:00

Ok - sådan en har jeg ikke i win2000

undskyld jeg lige spørger Tedd mens jeg har ham.
Til tedd - så du den adgang til mappetræet, i en anden tråd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 19:16

Ja emesen, var kommet til at at fjerne flueben, men der kom en mail med at min kommentar var accepteret som svar! Tak for det