/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
anonymitet på nettet hvordan ?
Fra : 123nu
Vist : 421 gange
72 point
Dato : 24-08-04 15:20

Find en gyldig proxyserver..der har jeg prøvet SocksCap.. den står bare og har kørt i 3 timer nu uden at der er sket noget, skal jeg skrive mit eget ip ind - eller hvad gør jeg forkert ?
(Jeg er NYBEGYNER og har ikke noget begreb om proxy - ip - osv)
så du må bære over med mig hvis jeg spør for dumt
mvh 123nu

Accepteret svar
Fra : Yumatci

Modtaget 82 point
Dato : 24-08-04 15:35

Gå her ind: http://www.proxyblind.org/list.shtml tag en af proxy serverne eks: 212.70.169.62:80 Højre klik på internet explorer og tryk Egenskaber --> Forbindelser --> LAN-instillinger --> vælg tjek boxen Brug En Proxyserver... sæt ipen altså i dette eks: 212.70.169.62 ind i adresse feltet og porten som står på den anden side af kolonet altså i dette tilfælde 80 ind i boxen port. Vælg nu ok og ok igen gå nu ind på www.minip.dk nu kan der ske 2 ting siden kommer frem og der står en ip kik om ipen er den samme som du brugte før altså 212.70.169.62 hvis det er det så virker den og du er beskyttet af proxyen. Hvis ikke der kommer nogen hjemmeside er det fordi proxyen ikke virker så skal du prøve en anden fra http://www.proxyblind.org/list.shtml indtil du finder en der virker.

Ps. Det skal lige siges du bliver ikke 100% anonym med en proxy der kan findes ud af hvem du er men det er svært.

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 24-08-04 17:49

Hej Yumatci

Hvad siger du til denne side http://www.anonymizer.com/index.cgi
der er vist mere privatliv over din måde ikke ?
Skal jeg lave en ny hvergang jeg genstarter / el lukker min pc ned
mvh 123nu
ps Jeg afprøver det du har skrevet i aften

Kommentar
Fra : fatrix

Dato : 24-08-04 19:00

Her er et program så du kan teste proxy'er med
http://www.globalshareware.com/Internet/Tools-Utilities/Proxy-Tester.htm

Du laver bare en liste med alle dine servere i notepad og gemmer filen
hvor efter du åbner .txt dokumentet i programmet så kan du teste dem alle sammen

Men du skal vide at det er meget svært at finde nogle hurtige "public" servere.
jeg har ikke fundet nogen servere hvor man kunne overføre med mere end 10 kb/s
men måske er det bare mig som har været uheldig

/Anders

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 24-08-04 21:07

Hej 123nu
jeg ved ikke hvad for en måde der er sikrest om det er http://www.proxyblind.org/list.shtml eller min ved jeg ikke men min er i hvert fald udemærket og du behøver ikke at gøre det igen når du genstarter mener jeg ikke!!! Men prøv selv og se.

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 24-08-04 23:17

Hej fatrix/Anders
Desværre kan jeg ikke downloade den Proxy Tester, selvom jeg har prøvet 10 gange nu
(gider du prøve om du kan finde et andet link til mig ?)
Tak for hjælpen Yumatci
desværre har jeg ikke fundet nogen endnu der kunne bruges
og når jeg er lige ved (så spør den efter brugernavn og PW skal den det, eller er det kun for at stjæle fra mig )
Jeg har lige et andet ? også

Der skal flugeben i denne ikke ?

Brug en proxyserver til LAN (Disse indstillinger anvendes ikke
på opkalds - eller VPN-forbindelse)
mvh 123nu

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 29-08-04 13:18

Tak for svaret Yumatci.