/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton direkte i skraldebøtten?
Fra : 285
Vist : 463 gange
70 point
Dato : 24-08-04 14:44

Jeg kører med Norton's antivirusprogram på min XP. Den har automatisk oprettet en ny folder i min OE, hvor der lander mellem 30 og 50 spam-mails dagligt. Fint nok. Men jeg får jo også hele tiden besked om, at der er ny post til mig (via proceslinjen). Og det er bare dødirriterende konstant at switche om til mail-programmet for at se, hvad der er kommet!

Kan der laves en 'genvej', således at Norton i stedet bare lægger spammen direkte ned i Slettet Post? Så kan jeg ved dagens slutning bare lige åbne denne mappe og se, om der skulle være noget, der ikke skal slettes alligevel.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-04 15:21

Undskyld, er der ikke noget du ta'r fejl af? Norton finder da ikke Spam! (Så vidt jeg ved). Det skal du bruge et andet program til. Det Norton gør er at scanne de indkomne emails for virus/trusler og så gemme dem i en speciel mappe. Det kan du så benytte til at SE hvilke afsendere det er der sender dig virus/trusler og så klassificere dem som Spam i dit Spam-beskyttelses program. Ta'r jeg helt fejl, vil jeg da gerne korrigeres!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-04 15:26

P.S.: Jeg kører selv Win-Xp-Prof. OG Norton Antivirus 2004 og jeg har ihvertfald ikke de problemer. Men al Spam bliver også sorteret fra hos min email-hotel udbyder. (Ikke den billigste løsning men den virker upåklageligt)

Kommentar
Fra : 285

Dato : 24-08-04 15:40

Når jeg taler om spam i forbindelse med Norton's antivirusprogram, skyldes det simpelthen bare, at den mappe softwaren har oprettet rent faktisk kalder sig Norton Antispam Folder! Og bare rolig; jeg får også sorteret en masse spam fra hos min udgiver...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:12

Hej 285. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 01-10-04 14:12

Hvis du > 285 < får spam mail sorteret fra hos din internet udbyder forstår jeg ikke at du dagligt modtager mellem 30 og 50 spam mails!!!

Nu kender jeg ikke din internet udbyder men jeg har TDC som udbyder og jeg modtager INGEN spam mails efter jeg tilsluttede mig TDS sikkerhedspakke, som i parentes er gratis.

Man skal selvfølgelig have sit abonnement hos TDC.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 01-10-04 14:19

Det er faktisk meget enkelt, Anli! Jeg kører med en stor hjemmeside med omkring 300-600 besøgende hver dag. Det betyder, at der er en masse links til min side over hele verden, hvilket spam-søgemaskinerne jo hurtigt finder ud af!!! Hvor mange af disse mails min udbyder sorterer fra, véd jeg ikke, men det er garanteret store mængder...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-10-04 14:24

285 -> Jeg har mit email-Hotel hos Inet.dk. Deres server-program sorterer også AL spam fra. I starten lidt mere end godt er. De modtagne og afviste email's kan jeg så gå ind og undtage fra fremtidig Spam-kontrol. Har nu kørt med dem i 4 mndr. og idag sorterer den KUN spam fra. Checker den alligevel engang i mellem, og det sker da stadig at den har klassificeret noget som SPAM som jeg ikke synes er SPAM, men så fortæller jeg blot programmet at email fra den afsender er acceptabelt. Har jeg éngang sat en afsender på SPAM-listen, hører jeg aldrig fra vedkommende igen. Det bliver simpelthen slettet på serveren straks efter modtagelsen. Det kan jeg jo så også bruge, hvis der er en eller anden ondsindet person jeg ikke ønsker at kommunikere med.
Som du kan se af anli's og mine eksempler, kan det altså godt lade sig gøre at blive HELT SPAM-fri.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 01-10-04 14:34

Spam-fri??? Ja, det ville jo være herligt, Arne, men du er vist ikke klar over, hvor snedige mange afsendere egentlig er. Jeg modtager f.eks. spam, der helt klart er fra samme modtager, men hans adresse skifter dagligt! Det er umuligt at dæmme 100% op for den slags. Husk også at min server-adresse formentlig modtager langt over hundrede spam-mails hver eneste dag. Din postkasse ville nok også se noget anderledes ud, hvis du fik lige så mange...

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 70 point
Dato : 01-10-04 14:41

OK så. I en anden tråd om emnet gi'es der flere gode råd. Jeg husker én der fortalte at den slags ofte kommer fra nogle specielle domain-typer f.eks.: .ph eller lign. Disse kan så udelukkes. men prøv at lave en søgning på kandu under alle emner og søg på ordet SPAM. Så får du alle tråde hvor ordet har været nævnt. Det ville undre mig noget hvis ikke DET giver hjælp. Venlig hilsen Arne.

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 01-10-04 14:47

Jeg afslutter emnet, da det alligevel er kørt helt af sporet. Mit grundlæggende spørgsmål gik jo på Norton-programmets indstillingsmuligheder, og det kommer jeg åbenbart ikke længere med. Tak for din deltagelse, Arne!