/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fyringsolie - køb nu eller vent
Fra : invisible
Vist : 544 gange
10 point
Dato : 24-08-04 14:23

Min olie tank er næsten tom.

Jeg kan sagtens vente 1-2 mdr. med at fylde på den.

Skal man fylde 1200 liter på den ny, eller skal man vente til fyringssæsonen går ind?
Priserne er ret høje lige nu, så spørgsmålet er om de stiger yderligere eller om de vil falde ?

Hvad vil i anbefale. ???

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 24-08-04 14:29

Av -----

Hver gang man venter, så stiger det.

Køber du nu, falder det imorgen.

Desværre ser det heller ikke ud til de vil ryge ud i nogen større benzinkrig, lige nu og her. DK er jo blevet spist op og ligeledes Haahr, så lidt fik "man" jo ud af det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-08-04 14:30

Der er heller ikke nogen udsigt til mere fred i mellemøsten. Endvidere plejer olien at stige når du nærmer dig fyringssæsonen.

Såehhh, plat eller krone (med lidt ekstra krone) - køb nu!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-08-04 14:36

Det forventes, at olien falder i forhold til den nuværende pris, men ellers har du ret i, at den vil stige til fyringssæsonen. Det viser historien.

Hvis jeg var dig, ville jeg vente lidt med at fylde rovdyret. Men der udstedes ingen garantier

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-08-04 14:53

qfha - De har talt og talt og talt om at prisen skulle falde. Og den er steget og steget.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 24-08-04 15:00

qfha.

Men hvor længe skal man så evt. vente.
Det er selvfølgelig et lidt af et lotteri. Men man kan så spørge hvor meget man kan spare ved at venet, hvis det skulle stige i oktober måned.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-04 15:05

Underligt noget der foregår.Vi pumper den selv op ad nordsøen,sælger det vi ikke selv bruger,
men følger verdensmarkedsprisen.(selvfølgelig rager politikerne overskuddet ned i statskassen,og en del i deres egne lommer).Så følg 3773`s forslag,slå plat eller krone,det er nok ikke et helt dårligt forslag.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 24-08-04 15:06

Det jeg har gjort er at bestille 700 liter (minimum). Så skulle der være olie nok til næste år. Så kan man jo håbe at prisen er faldet til den tid.
Man får så lidt mindre rabat når man ikke lader dem fylde op.

Man skal jo også overveje at det er meget at have 4-6000 kr liggende nede i jorden, som ikke giver renter i banken eller endnu værre koster renter i banken.

Og hvor meget kan jeg spare/tabe hvis jeg venter ???

Jeg har én gang brugt en trailer fra DK til 400 liter, men det gør jeg aldrig mere jeg sparede 300,- kr men skulle så slide både bremser/dæk/kobling/brændstof og tiden m.m.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-08-04 21:11

Jeg har købt fyringsolie her siden 1978, hvilket jeg er ganske god tilfreds med. Jeg fik et brev fra Statoil i sidste uge. Du kan læse her hvad det omhandlede:

http://www.statoil.dk/mar/svg01185.nsf/fs/start

Klik under "Læg loft over prisen på diesel og fyringsolie" og se selv.

mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 27-08-04 11:15

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 25-10-04 15:13

Spillet har nu gået sin gang.

Trods det jeg ikke troede (hele verden troede) at olie priser ikke kunne stige mere er det kun steget siden sidst.

Så jeg er glad for at jeg hældte 700 liter på dengang, da det jo ikke er blevet billigere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 15:17

Jeg fik (beklageligvis) rimelig ret, men du skulle have købt 1400 liter. Ka' du se det nu (i bagklogskabens gyldne skær).