/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gilera stalker begrænsninger
Fra : wicked3
Vist : 2436 gange
20 point
Dato : 24-08-04 14:16

jeg har lige købt en stalker helt ny.. så jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber nogle kan besvare:D

1. det eneste jeg selv fatter hvordan man gør er at fjerne den lille skive. hvor meget giver det mere i km/h?
2. hvis jeg køber nye ruller fra fx t-hansen (3.7g) vil det så ændre topfarten og hvis ja hvor meget så?
3. det blinde rør der sidder på udstødningen. kan man kun fjerne det hvis man har en svejser? er der ikke andre metoder?
4. ved at fjerne blind røret eller købe en 45 udstødning hvor meget vil det så give i topfart?

håber nogle kan og vil besvare fordi jeg fatter det ikke..

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 14:25

1. På en 45'r er det ca. 20 km/t.

2. Jo mindre ruller giver hurtigere optræk men mindre i topfart og omvent. Brug evt. 6 Gr.

3. Du skræe røret af og lukker hullet. Derefter svejser du røret på igen så de ikke kan ses af du har lukket hullet.

4. Ca. 10 - 15 Km/t.

Jeg har selv en Big Max 45'r. Der er skiverne fjærnet og jeg har monteret en 47 mm. Cyl. med 9 skyllekanaler, udover en Malossi Multi Variator..Alt andet er lovligt. Min køre i godt vejr, ca. 95 Km/t.

En variator syntes jeg du skulle sparre sammen til, så får du en hammergodt bundtræk og en del på toppen.

Hygge.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-08-04 14:38

Bla guiden til at fjerne blindrøret kan du se rigtigt godt på www.moped.dk ! Hvis du har spørgsmål til indholdet af den side, kan du jo bare fyre løs

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 14:42

okay tak... Kan man fjerne skiven ved hjlælp af ganske almindeligt værktøj?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-08-04 14:44

Du skal bruge en lufttrykshammer for at løsne den bold der holder vario'en, og til at stramme den forsvarligt fast bagefter... Iøvrigt skal du ikke smide 3,7g ruller i, det vil din scooter køre virkeligt dårligt med, det kræver at man virkeligt har en højydende motor før du går så langt ned i vægt... Hold dig omkring de 5-8g, så tror jeg ikke du går galt i byen...

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 14:46

Det kan du godt og her kan jeg henvise til at jeg har værkstedsmanualen...

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 14:48

nogen der ved hvilke ruller den vil køre bedst med?! og hvis jeg nu bare vil have den til at køre en smule stærkere end det den kørere nu (der er ikke pillet ved den) hva er så nemmest at gå igang med?

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 14:50

Så skal du lidt op i vægt end standart, men så mister du en smule i optræk.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 14:52

Ups, jeg glemte vægten,,, Hvis du har 7 Gr. i, så prøv med 7,5 og dernæst 8 og måske 8,5.

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 15:02

okay... hvis jeg nu bare vil have den til at køre en smule stærkere end det den kørere nu (der er ikke pillet ved den) hva er så nemmest at gå igang med?

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 15:03

altså en smule så mener jeg 5-10 km/h.. mere gør selvfølgelig ikke noget!!

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 15:04

Evt. lidt større ruller og skiverne..

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 15:06

Skiverne giver dig 20 Km/t. Rullerne, ca. 10-15 Km/t. That's it.

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 15:07

okay mange tak:)

Accepteret svar
Fra : Aalborg67

Modtaget 30 point
Dato : 24-08-04 15:09

Håber det var hjælp nok, ellers er du meget velkommen en anden gang.. Jeg laver selv mange af dem..

Godkendelse af svar
Fra : wicked3

Dato : 24-08-04 15:11

Tak for svaret Aalborg67.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 15:13

10-4. Du kalder bare.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-04 15:43

Gode svar Åalborg67,velkommen and join " The Club"
Hilsen.
Keldd.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 25-08-04 18:11

Takker.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 02-11-04 12:45

Hr Aalborg67.

Er du stadigvæk aktive her, da jeg har lidt spørgsmål omkring min PGO Dr.Big?