/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
JO EL SENSOR
Fra : dhmoelsted
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 24-08-04 12:32

Vihar en sensor som er forbundet til lampe, der er taget ud af drift, den er besværlig at tage ned bruger den meget stand by strøm, kunne man afdække scannerfeltet, således relæet ikke aktiveres inde i sensor.
jeg kunne selvfølgelig ringe til en elinst. og bede ham nedtage den og forbinde led. nå nu ser vi.
nb det er pæren der er skruet ud af lampen der menes med nedtaget.
kommunen har været så flink at sætte en gadelysmast lige uden for vores dør, og vi bruger strøm nok, på dit og dat

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-08-04 12:34

er der ikke en kontakt du kan slukke på?????

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-08-04 12:44

Der er ingen ko på isen mht strømforbrug! denne sensor bruger måske for 10,- strøm om året. Og så vidt jeg ved kan den slås helt fra.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-04 12:50

Selv om du har pillet pæren ud af lampen, må sensoren alligevel bruge strøm til at aktivere relæet + den bruger standbystrøm.
Du kan se lidt om her, hvad forskellige ting bruger om året på standby.
www.nesa.dk/privat/spar_strom/elvaner/spar_pa_standby/standby_tabel.htm

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-08-04 12:52

Åbn den firkantede box. Her sidder en klemrække. Afmonté de 2 ledninger fra klemrække til sensor .. så bruger den for 0,00 Kr. strøm .. og denne opgave kan og må du gerne selv udføre.
/ PG

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-08-04 12:58

er det en lampe med intern sensor eller er det en extern sensor??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-08-04 13:01

hej dova
flot side du ref til man kan helt få gåsehud når man ser hvad det koster, i stand by, uha blot kunne jeg ikke finde den jo el sensor men er det som pallenoc siger en 10 kr årligt går det nok lige----
mvh hans

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-08-04 13:06

hej rotw
det er en extern
mvh hans

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-08-04 13:16

har du også en afbryder foran??
er dette tilfældet så åbner du dåsen på sensoren og samler de 2 ledninger der sidder i L1(p) og M(bolle med kryds) i klemmen m/bolle med kryds /Nul skal du lade sidde i nul klemmen) så kan du stadigvæg bruge lampen uden om sensoren ved at tænde på afbryderen som i et nødstilfælde hvis kommen har problemmer med deres gadebelysning

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-08-04 14:47

Det er heller ikke for at negligére at den måske bruger for 10,- årligt, og som dovas fine link jo så tydeligt illustrerer, så er det som alt andet: "mange bække små..."!
Det kunne jo give en tur i Tivoli for hele familien en gang om året i elbesparelser, hvis vi var "lidt bedre" til at være kritiske med alt det elektriske isenkram vi efterhånden har.

Mvh
palle

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-04 15:06

Ja - du kan pille den fra............men lige et øjeblik.
Sæt din pære i så den tænder - og find afbryderen inde i huset evt. hovedafbryderen.
Nu kan du kan du tage dækslet af og skrue lidningerne fra - det er ikke ledningerne som forsyner din censor (kabel) der skal skrues fra men de ledninger som går ind til din censor.
Syntes du det er uforståeligt - så spørg.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-08-04 18:05

Tak for svaret emesen.
håber du kan hjælpe en anden gang, godt i fik klaret det med point for skype ment med glimt i øjet               MVH   Hans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-04 18:22

Ja det var godt..............