/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er meningen med dit dit "tip" Melan~
Fra : bantam
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 05-07-02 14:55

Ja nu kan det jo være jeg spørger dumt, men jeg troede at man kun kunne komme med tip og trick, i denne katerogi, og IKKE kommentarer, da jeg gik på siden, læste jeg dit tip først, og kunne ikke rigtig finde nogen hoved eller hale i det, og tænkte det var da et underligt tip, MEN hvis man så læser det næste tip, kan man jo ud fra det se at det er en kommentar til det, og jeg syntes ærlig talt det bliver lidt uoverskueligt, hvis alle skal til at kommentere tip de er uenige i på den måde. MAN KAN IKKE i øjeblikket kommentere tip, men jeg har set der er brugere som har efterlyst dette hos KANDU, så det kommer måske en dag, og indtil da bliver vi alle nødt til at stille det som et spørgsmål ang tippet for ellers mister katerogien tip og trick for meget værdi efter min mening.

Tip : "Det var da utroligt, så klog du er."

God Weekend til alle

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-07-02 16:44

Jeg kommenterede det på denne måde, da zonker havde kommenteret det på samme måde, og fordi jeg ikke ville lave en større debat ud af det.

Melander

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-07-02 16:46

Hej bantam
Helt enig. Jeg kan heller ikke finde hoved og hale i det. Lad os håbe at Kandu snart åbner mulighed for at kommentere tips. Eller og kan man gøre som jeg gør ved uforståelige/ubrugelige tips: GIVE 0 STJERNER.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 00:14

Melander hvis du læser forskellen på de forskellige indlæg vil du se, at der er forskel.

Det jeg laver er faktisk et tip og ikke en afskrift og faktisk bruger du samme fremgangsmåde som e.p., laver 1000 linier eller mere med afskrift fra en artikel, som i har fundet på nettet.

Der er 2 aspekter i dette :

1) I overtræder faktisk en anden websites (C), og det syntes kandu.dk, sikkert ikke er så fedt. Hvis en emsig advokat kigger dette igennem kan det nok være, at der kunne komme en sag eller mere ud af dette. Og det er ikke så fedt, da forumet dermed er lukket.

2) De tip i laver bliver uforholdvis lange, da de kunne koges ned til få linier. Det drejer sig vel om, at få et tip så kort og præcist som muligt ??

Og når jeg i det der faktisk er et tip til at undgå, at der går helt "slaraffenland" i det at lave tip :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1694

Vil du også, hvis du læser det igennem, se at det er en positiv opfordring til at undgå det jeg nævner ovenfor.

I et senere tip skriver du, citat : " ....og så kan folk jo selv bedømme hvad de synes, jeg er faneme da ligeglad, med om den får nogen point....."

Jamen kære Melander, det er jo netop det der gør at forummet på en eller anden måde bliver udvandet og det er synd, da det faktisk er blevet bedre med de nye tiltag fra kandu.dk

Jeg savner et sagligt argument for at du bliver fornærmet. Vurdér istedet det som det er en positiv saglig kritik, for at højne den faglige værdi af de enkelte tip (pyha, for en FIN sætning ).

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 00:16

Og kære Melander, hvis du havde den samme høje standard som Strarup, havde det været mere end et plus. AF ham kan vi ALLE lære en del.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 06-07-02 01:01

bantam....kan kun give dig ret, men må også indrømme at zonker kan drive en til yderligheder...

Hmm....
Ang. zonkers nr1)
Jeg har indtil for nylig, og kun i enkelte tilfælde udeladt, at vedlægge et link, og kun kopiere en del af teksterne og derved "tvinge" folk ind på den pågældende side hvorfra teksten kommer......Men ok..man skal nok lige tage (c) med i tankerne

ang 2) det er din mening, og ikke noget jeg er enig i

Ang dig selv....
Men det er jo også så nemt at dømme andre....ikke zonker
Hvad med mit indlæg her: http://www.kandu.dk/dk/spg/4685 (Dato : 30-06-02 22:37) hvorfor har du så enormt svært ved at svare på kritik af dig selv..
Specielt dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1609

Ang din kommentar om strarup....hvor vil du hen med det.....Kan kun se det på den måde at du kan gøre melander "dårligere"
Som jeg også skriver i mit indlæg på http://www.kandu.dk/dk/spg/4685
>>>>>Du lægger ud med på din helt egen arrogante måde at gøre/prøve på at gøre andre til grin/mindre værd end dig selv<<<<<
I dette tilfælde bruger du bare en anden (hmmm....Skulle absolut ikke lyde som kritik af strarup, som jeg også kan lære rigtig meget af, og som virker som 100% reel )

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-07-02 09:36

Hej alle

Et godt tip kan sku da godt være en afskrift af en artikel eller lignende. Der må jo være nogle der på en eller anden måde finder ud af og derefter delagtiggører andre i sine opdagelser. I mine øjne er en artikel i et blad/avis/magasin det samme som f.eks. et programs hjælpefunktion eller en ellers overset smart funktion.

Alt er afskrift. Enten af hvad man har set/hørt/læst af andres oplysninger eller af ens egne opdagelser og tanker.

Bare en lille tanke fra mig, som jeg først nedfældede på harddisken og derefter afskrev til denne lille kommentar.

)
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 22:50

Det er jo netop det der er pointen, at hvis man ikke formår at lave et tip uden at kopiere hele den side hvorfra tippet kommet, er det nok ikke fordi det er interessant eller har relevans.

Det bedste må da altid være, at man laver et kort referat og så linker til hovedteksten. Men som jeg skrev tidligere ender det bare med at en eller anden får ondt i rumpetten og sætter en advokat på kandu.dk og så er dette forum lukket.

Sidste bud på denne stamme er newsbooster.com som laver dyne links. De har lige tabt en retsag til Danske Dagblades Forening, for at linke direkte til artiklerne istedet for at linke til avisens forside.

Og når man laver afskrift af en artikel er det meget værre end ovenstående eksempel, men det finder i nok ud af når det er forsent desværre.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 08:41

jeg mente selvfølge ikke dyne links (dynelarsen) men dybe links, undskyld fejlen.

Og kære E.P. og Melander, I overtræder faktisk (C) med jeres referater, hav venligst dette i bagtankerne i jeres fremtidige indlæg.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-02 11:55

Lige en lille kommentar fra mig:
Uddrag/citater fra artikler er tilladt, hvis de er relevante for emnet.
Hele citater/artikler er tilladt i nogle tilfælde, hvis kilden opgives.
Hvis der slet ingen copyright/registreret varemærke er opgivet, er næsten alt tilladt. Og da dette er et offentligt forum, må man, såvidt jeg har forstået lovgivningen, gengive, citere, klippe og klistre alt hvad man vil fra indlæg i dette forum.

mvh
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 07-07-02 13:55

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-07-02 19:59

Catbody det er ikke korrekt det du skriver, man kan ikke bare tage en kopi af et eller andet.

Faktisk skal du selv sørge for at undersøge om du må citere eller kopiere eller hvad man nu kalder det, når man laver et indlæg.

Det er at skyde ansvaret fra sig, når man siger at det er dem som ejer teksten der skal informere om (C) og registrertet varemærke. Faktisk er lovgivningen så stram at den siger, at det er dem som citerer der har ansvaret for kildeangivelse, overholdelse af (C) og hvad der ellers findes på dette område.