/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Batteriproblemer Siemens C65 ??
Fra : Nuserpigen
Vist : 347 gange
200 point
Dato : 24-08-04 00:35

Hejsa
Jeg har for omkring en uge siden købt en Siemens C65....
Den blev ladt op første gang i 20 timer (anbefaling fra butikken).....
Problemet er, at den går ud, når jeg får sms, når jeg vil sende sms og når jeg vil læse modtaget sms.....
Er det batteriet det er galt med efter kun en uge??
Når den er løbet tør for strøm, har jeg prøvet og lade den i længere tid, men den går stadig ud når jeg sms´er.....(også selvom den sidder i laderen, når jeg prøver)
Jeg kan sagtens ringe og alt mulig andet på den uden problemer...
På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-04 08:35

Nej, det skyldes helt sikkert ikke batteriet.
Der er snarere tale om en fejl i softwaren, som så vil blive løst ved næste opdatering,
der efter al sandsynlighed allerede er klar, da nye telefoner som regel er et par
opdateringer bagud.
Du kan enten opdatere telefonen selv på Siemens' hjemmeside eller få det gjort (gratis)
hos Telecare eller Teleservice.

Iøvrigt er det en skrøne, at batteriet skal oplades i 16-20 timer første gang.
Efter 1½ til 2 timer er det fuldt opladet, hvorefter processen stopper og laderen bliver kold,
og så tjener det intet formål at fortsætte.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 24-08-04 08:39

Hej Nuserpigen nej det er ikke batariet den er galt med men software opdateringen har haft flere tilfælde med c65 som går ud har rent faftisk 3 stk liggen der skal opdaters ved godt det ikke hjælper dig ret meget
/thyfoon
ps forsat god dag selv om din fon driller men tilbage til butikken og bed og en ny telefon eller en softwareopdatering
hvis de selv har maskine til opdatering tager det ca en time hvis den skal sende tager det 4-5 arb´s dage men så kan du bede om en låne telefon

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-08-04 09:44

Hun behøver ikke nødvendigvis tage ind i butikken, hvor hun har købt telefonen.
Hvis der ligger en Telecare eller en Teleservice i nærheden af, hvor hun bor,
kan hun få det ordnet der. De klarer det samme dag, fordi de har en service-aftale
med Siemens, som derfor betaler regningen.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-08-04 20:33

Oki, så må jeg i tdcbutikken og få den opdateret..... Bor dersværre ikke i nærheden af de omtalte butikker....
Ved I om TDC kan opdatere den på stedet eller om den skal indsendes....???
Kunne heller ikke forstå, at det skulle være batteriet, der er noget galt med......

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-08-04 20:46

Kan jeg selv foretage opdateringen fra Siemens´ hjemmeside, hvis jeg har et datakabel???
Har nemlig mulighed for og låne et sådant kabel.....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-08-04 20:59

Du kan godt selv opdatere fra Siemens hjemmeside, men det kan let gå galt, så hvis du
ikke er rutineret, synes jeg, du skal lade TDC om det.

Desværre skal du nok ikke regne med, at de kan ordne det på stedet.

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-08-04 21:38

Oki, så må jeg hellere lade dem opdatere mobilen.....

Ja oki, så må jeg jo bare undvære den i det stykke tid, det tager og opdatere den.....

Tusind takker for hjælpen

Er ny på det område med alt det teknologi til mobilen.....
Havde tidligere en Nokia 3410, og det var ikke for at den kunne en masse....
Men man lærer vel med tiden

Fortsat god aften

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-08-04 23:56

Selv tak - og også god aften til dig.

Du kan iøvrigt tjekke, hvilken software-version du har på telefonen,
ved at taste *#06# og vælge "Info".

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-08-04 00:22

Takker....
På mobilen står der:
Product: C65
P. - Date:
SW-Version:
Baseline:
Kuhz#main_1.0_V93.8
FFS-Version:
C65_2_nc-Retail-NORDAN_04_0170 Wed Jun 9 09:37:42 CEST 2004 - 6876133008
Variant:
A 209
Std-MAP/SW:
1/4
D-Map/Prov.:
170/199
Lang./T9
lg2/0
Codecs:
FR/EFR/HR
Audio-Par:
NfV15
Acc.:

Det får jeg ikke meget ud af....

Er dette softwareversionen:FFS-Version:
C65_2_nc-Retail-NORDAN_04_0170 Wed Jun 9 09:37:42 CEST 2004 - 6876133008

Hvordan finder jeg ud af, om det er den nyeste opdatering jeg har??

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-08-04 13:31

Software-versionen = SW-Version: 04.

Du bør kunne tjekke på Siemens' hjemmeside, hvilken version der er den nyeste.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-08-04 18:56

Oki takker.....
Jeg har været i tdcbutikken i dag og få sendt mobilen til reparation....
De sagde, at det ikke var en softwarefejl, men en fejl i telefonen....(??)
De sagde også, at de ville opdatere den til nyeste software.....den skulle være klar igen om 14 dage.....
Har være inde på Siemens hjemmeside og kigge, og den nyeste opdatering er en 08....
Så nu får vi se, om den er ok, når den kommer tilbage....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-08-04 12:24

De har åbenbart haft flere c65'er inde med det samme problem, siden de
kan sige med sikkerhed, at det er en hardware-fejl.

Men det må jo så betyde, at de har en vis rutine i at reparere den,
sådan at du kan være rimelig sikker på at få en fejlfri telefon retur.

Husk bare - for det tilfælde, at fejlen alligevel vender tilbage -
at tredie gang telefonen må til reperation, har du krav på at få en ny.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 26-08-04 16:49

Oki, jeg vidste ikke med sikkerhed, hvornår man havde krav på og få en ny mobil, men håber da og få en fejlfri mobil retur...

Hilsner fra Nuserpigen