/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Gratis telefoni - Hvad er godt nok?
Fra : t_seberg
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 23-08-04 23:36

Opfølgning på http://www.kandu.dk/dk/tip/8414

Vi er enige om at 40 kr ekstra i måneden for at ringe gratis om aftenen ikke altid er et fantastisk tilbud, men hvor langt skal vi ned for at det er interessant ?
ca 30 kr / md ?
Hvordan vil det påvirke om man kunne ringe gratis til selskabets kunder døgnet rundt ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-04 23:42

Det kan man jo i sagens natur ikke svare entydigt på. Det vil altid afhænge af en persons forbrugsmønster og antal samtaler, hvor han synes grænsen går.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 23-08-04 23:49

Ja hvis man bare har en telefon for at andre skal ringe til en ja så er alt jo for dyrt.
Jeg eftersøger nogle konkrete bud - hvad er jeres erfaringer med hvad en typiske forbruger gør ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-04 01:34

Du går da bare til: http://www.telepriser.dk/
Og opstiller dit forbrug, så fortæller den hvad der er billigst.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-04 13:54

For mit vedkommende kan det ikke betale sig at betale 40,- kr. pr. måned for at tale gratis i telefon efter kl. 19.30, week-end og helligdage.

Har lige set på min sidste telefonregning. I juli måned ringede jeg i den "gratis" periode for 21,50 - samtalerabat blev det 18,20 kr.

Den samlede regning for juli måned var på 332,- kr. (samtaler) Den største post er opkald til mobiltelefoner. Så længe der ikke er rabat på opkald til mobiltelefoner, skal jeg ikke ringe "gratis"

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 24-08-04 18:52

Ja da jeg selv formidler og er kunde hos ACN.

Der har de et produkt med gratis telefoni, det vil sige at kunderne ringer
til 0 øre i min.

Hvor er produktet så anderledes. Jo her betaler man ikke ekstra for det, man
betaler bare som alle andre TDC kunder de 357 kr pr. kvatal og samtalerne
betaler man til ACN.

Hvordan man så tilbyde dette uden at betale mere, jo det gør de ved ikke at
bruge penge på dyre reklamer, så du vil ikke møde ACNs produkt i en TV reklame.
for det er sparet væk for at kunne tilbyde kunderne billig telefoni.

Vi har endnu kun fastnet telefoni, men mobil skulle komme om ikke så længe.

mere om produkterne kan findes på følgende link.
http://www2.acneuro.com/acn/dk/products/telephone_services/index.jsp

Jeg kan også tilbyde en uforpligtigende snak om produkterne, hvis dette
ønskes kan man indtaste kontakt oplysninger på http://tele.jhenri.dk

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 24-08-04 20:21

ACN - Ja nu bliver jeg jo nød til at kommentere det det er hen af vejen rigtigt det du skriver - men det er kun "gratis" acn kunde til acn kunde -
og det er jo ikke så fedt da de jo ikke har nog kæmpe markeds andel - vel.
Produktet er dyre en det ACN ellers tilbyder nå man kommer til at ringe til andre kunder.
Produktet gælder kun private.
Opkalds gebyr også ved acn til acn kunde.
Og så definere ACN - når du ikke er en god kunde mere:
"Kunder med et umådeholdent stort forbrug kan efter ACNs skøn blive
flyttet fra ACN Friends Call Free telefonordningen. ACN kan beslutte sig
for dette hvis kunden foretager væsentligt flere opkald end hvad ACN
definerer som gennemsnitligt kundeforbrug."
Angående mobil Har ACN sagt i flere år at mobil kommert snart så ........
- og tror mig jeg kender produkterne jeg har været der

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 27-08-04 15:05

Tja men jeg har ikke mødt dem der er blevet koblet af endnu, og
har kunder som jeg selv mener har et meget stort forbrug på de
gratis opkald. Og ja hvis de bliver flyttet så kommer de over i
ACN Premier.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 27-08-04 15:17

lige en lille tilføjelse.....

"Tal gratis sammen og betal 40 kr. for det"

Ja det er da selvmodsigelse der batter til en vis ting.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 27-08-04 16:59

Tja, det kan du godt sige du køber dig til nogle gratis perioder.
Egenligt var udtrykket Flat-rate for bestemte perioder nok mere sigende.

Vi kan fra i går tilbyde nyt produkt:
For 29 kr. i månedsafgift kan du ringe for 0,21 kr. pr. minut + opkaldsafgift mellem kl. 08.00 og 19.30, og hverdagsaftener mellem kl. 19.30 til kl. 08.00 samt hele dagen søn-og helligdage, gratis til fastnet! Mellem PGOne kunder GRATIS HELE DAGEN, HVER DAG!
Abb. som normalt ved TDC, adgang til udspecificeret regning på nettet, ingen bindings periode gratis at komme på gratis at komme af, særdeles konkurrencedygtige priser til udland.
tilmelding og spørgsmål kan sendes på buiz@seberg.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-04 17:34

t_seberg

Jeg troede du stillede et spørgsmål, men kan nu se at du prøver at sælge telefoni, men den går ikke på kandu.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-08-04 18:13

Ja nu syntes jeg også sagen tager en kommiciel drejning, Kandu er jo ikke et salgsfremmende forum.
Forøvrig er det jo et billigt triks at det er gratis at ringe mellem samme udbyder, det er der jo også mange andre selskaber, der bruger. Men selvfølgelig kan du ringe gratis til din gamle mor, hvis du har solgt hende et abbonement, så længe det altså er gratis.
Jeg forstår godt du ikke ønsker at bruge en uafhængig prissammenligning, som:
http://www.teleprisguide.dk/forside.asp for i følge den er "dit selskab" ikke billigst.
VH Palle Hansen
NB: Men der er penge i skidtet, i hvertilfælde for sælgerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-04 19:05

t_seberg

Det er ikke her, du tjener dine penge.

Det er en ret tarvelig måde at reklamere på. Du har opnået det modsatte af, hvad du ønskede dig.

Det er det, man kalder nemesis.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 27-08-04 23:49

Pkt. 1: Jeg har bedt jer komme med jeres ærlige mening, men der er stadig kun kommet få saglige bud!!
Pkt. 2: Teleprisguiden - er jo LANGT BAGUD FOR ET PRODUKT DER ER BLEVET OPRETTET I TORSDAGS.
Pkt. 3: Produktet var rent faktisk ikke ude, da jeg stillede spørgsmålet.
Det her var ment som sagligt spørgsmål og information - men det kan åbenbart være svært at forstå.
Der er intet som helst tarveligt i dette - Hvis man er interesseret i produktforbedring må folk også ytre deres mening !!!!!!!
Kom hellere med noget konstruktivt - ikke alt det ævl.
Tag det som du vil - jeg tager bare noget der er billigere.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 28-08-04 12:02

Godt t_seberg min mening er at rabatter skal man ikke betale for at
få, det er tosset efter min mening, og det er ikke kun gældene for
telefoni men også de steder hvor man melder sig ind i en klub for
at få et kort til at få rabat med. Alså betal for at spare, det er efter
min mening en mærkelig holdning at have.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 28-08-04 13:40

Undskyld jhvp -men vil det sige du også er mod at købe ubegrænset ADSL ???
Hvis du siger ja til det - vil jeg undre mig meget !!!! - men det er jo fuldstændig det samme.
Du ska ikke betragte verden så ensidigt - du betaler princippelt "fast pris" for at visse perioder - a la flat rate.

Ved andre betaler du med højere takster for alle andre perioder, så det er bare et spørgsmål om hvordan og hvormeget du vil betale.

Jeg kender bl.a. et benzin selskab (ikke et af de billige) der giver 15 øre/l i rabat (dvs. stadig dyrer end de billige) det er gratis at få oprettet kort du får ca 1 md kredit - men til gengæld betaler du så 5 kr i faktureringsgebyr - Du kan også købe dig til et kort hvor du får mere i rabat ved samme selskab og ikke betaler fakturerings gebyr - det er tjent hjem efter nogle måneder - er det en god forretning ?? - Der kommer anpå om du tanker benzin eller ej !!!

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 29-08-04 20:33

Jeg vælger ikke ADSL for den faste pris, men på grund af hastigheden,
og da jeg ikke kan hente med de hastigheder med et alm. modem eller
ISDN modem, må jeg jo vælge det andet produkt.

En ting er da sikkert at man kan da godt spare penge på de tilbud som
er rundt omkring, også selv om man må betale en eller anden form for
gebyr. Og det kan da også være godt nok. Men jeg må sige at jeg er
generalt imod den slags, især når 2 personer kan gå ind og vælge det
samme produkt i samme butik, men ikke skal betale det samme for det,
selv om produktet er fuldstændigt det samme.

Og ja jeg hopper da også ind i mellem på denne vogn, når jeg kan se
at jeg kan få noget ud af det, så fair nok. Men bliver også nød til at
tænke lidt frem i tiden, og det tro jeg tilsvære at der er mange der ikke
kan især inden for telefoni, for der er mange tilbud og priser men for
de ikke indviede er dette fuldstændigt volapyk og har svært ved at
se ud i fremtiden.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 29-08-04 21:15

Det kan godt være jeg tager fejl, men det er en temmelig naiv holdning at have.
Det er jo klart at der er forskel på prisen - det er der på alt.
Der er mange parametere der styre prisene mængde, betaling, risiko, administration, kundeloyalitet osv.
omkostninger for firmaet ved den enkelte ekspedition spille væsentligt ind på normal prissætning,
men det skal jo ikke være et marketings foredrag jeg skal komme med.
Jeg tror du må erkende at der nok ikke findes større firmaer i DK du ikke kan få rabat ved, enten på den ene eller anden måde.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 29-08-04 22:23

Det har du da ret i, vi kan få rabat alle steder,
men hvis vi kan få det, må produktet jo også
være for dyrt, når vi kan få det længere tid.

Jeg så f.eks. at COOP havde en projeckter, hvor
medlemmerne kun spare 5000,- kr det er jo helt
vildt.

Men jeg mener stadivæk at når 2 kunder går i den
samme butik og køber helt ens ting og der med også
ens mængder, ja så burde de vel også give det samme
for det.

Vi er selvfølgelige enige om at mængden har en del
at sige, og mænde rabat har jeg ikke så meget endnu
ikke noget skjult i det.

Men nej til at betale for rabat, på den måde som mange
gør det på.

Men mener du så også kartelaftaler er helt i orden ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 00:26

t_seberg: Der er spørgsmål til dig:
http://www.kandu.dk/dk/spg/48274
Måske en der vil købe billig telefoni.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-04 00:29

Nej, tror han vil have det gratis har læst spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-04 00:32

ans -> Gu ve jæ da så vis de ær mulit?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-04 00:37

Forstår ikke helt hvorfor der hakkes efter t_seberg for at formidle/sælge telefoni

For det gør jhvp da også.

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 09:00

hmm det er fint med alle de løsninger den bedste har jeg set hos telefin www.telefin.dk, abonement koster 20 kr. pr. md. og samtaller i DK for 9 øre i min. Men men men der er et problem det er ip telefoni, det betyder jo en internetforbindelse, det er jo ikke galt, men for at få ADSL skal man have telefonlinie. Men tillykke til alle stofakunder og dem der sider i en boligforegning, og de som bruger sonofons FWA er jo også blandt de heldige, nu vil jeg så lige sige er der nogen der kender til en adsl forbindelse uden telefon, hørere jeg meget gerne der om, for jeg er intereseret i den tlf forbindelse.

MVH
giffenDK

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 30-08-04 22:07

JHVP : Kartelaftaler - Hvad snakker du om ?? - Din argumentation er vist løbet helt af sporet.

Der er INTET SOM HELST FORDÆKT, HEMLIGT ELLER AMORALSK i dette produkt, det lige ud af landevejen.

Jeg mener stadig din betragtning er naiv, det er jo ikke det gamle Sovjet med en slags tandpasta.

Om jeg synes det er i orden at medlemmerne kan spare 5000,- JA SELVFØLGELIG - det er såvidt jeg ved forøvrigt gratis at blive medlem, så hvis man har brug for en projektor så meld dig dig ind.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 31-08-04 13:00

t_seberg> jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at der er noget fordækt
i dit produk har jeg ? Og jeg mener absolut heller ikke vi har noget fordækt
i vores, for kunden få alt hvad han skal bruge for at vide hvordan han er
stillet med vores produkt.

Ang. kartelaftaler, grunden til jeg kommer med dem, er jo at der presser
prisen også op. Vi var et år ud efter en bestemt julegave, jeg mener det
var en vandkaraffel, hvor vi spurte hvad prisen var i flere butikker, i en
af butikkerne, blev vi mødt med det argument at prisen for denne vare
er den samme alle steder og det var godt sådan for så var folk da fri for
at løbe efter tilbud, men vi fortsatte og fandt den da også lidt billiger.
Men der har vi den man laver kunstige høje priser og det må folk bare betale.
Og så spurte jeg dig hvad du mente om den slags, men du behøver ikke
at svare på det. Men det kunne godt lde som om at der har været en meget
høj pris sætning på de projektorer, siden man kan give så meget i rabat,
og ja her betaler man ikke for at få rabaten.

Mine argumentation er måske svag, men jeg har det stadivæk sådan at man
skal ikke betale mere end det er nødvendigt, så jeg bruger nok også mere
discounbutikker, end de fine kæder.

Til dem der vil betale for rabat, skal det bare siges at I skal huske at regne
lidt på det, og evt. tænke lidt længere frem, kommer der perioder hvor jeg ikke
har så meget brug for prukuktet, så at betalingen på rabaten bliver for dyr.
Og ingen tvivl om at t_seberg er mere rimelig i prisen for rabatten end TDC
er, så den er da nemere tjent ind hos ham.

Nååååå t_seberg kan vi ikke få et link til det produkt så vi kan studere det
noget nøjrer.

Jeg lader min del af diskotionen stoppe her, med igen at sige at betale for rabat
syntes jeg stadivæk er mærkeligt. Men at der er forskællige Abb. prisen ja sådan
lægger landet jo, og ingen tvivl om at man godt kan få besparelser ved at betale
for det, man skal bare huske at regne lidt på det.

t_seberg må godt tage dette som en sejer for ham. Jeg har stadivæk min mening.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 31-08-04 17:52

jhvp> jeg mener nok når du begynder at snakke om karteller ifbm. priser at du så antyder noget ser er langt fra sandt.
Jeg handler og jeg finder en god pris og den support/service jeg vil have.
Jeg kører ikke 70-80 km for at spare 10-15% ved Bilka eller en discount kæde, så går jeg ned til den lokale der plejer at yde den service jeg vil have og så viser jeg kataloget og spørge hvad jeg skal give ved ham.

2 links:
PGFree www.pgone.no/dt_article.aspx?m=202 her findes også udenlands takster.
PGFritid www.pgone.no/dt_article.aspx?m=51&amid=67

jvhp> mht. betaling for rabat; Vi har ingen bindings periode - så hvis man ikke vil bruge sin telefon mere eller flytte del den gratis prisplan, så kan kunde selv og ganske gratis gå ind og ændre dette.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 01-09-04 09:02

Jeg vil godt lige sige at jeg ikke har forbundet dig med kartelaftaler,
bare rolig.

Hos os har vi heller ingen bindings periode, og endelig ligner vores
produkter meget hinanden, forskællen lægger vist mest i at i tage
en lille abb. mens vores lægger i min. prisen.

Og fair nok at handle om prisen lokalt, for det er da også alt for dyrt
at køre nogle steder med de høje benzin priser vi har for tiden. Ud
over det må vi jo nok sige at alt for mange betaler bare prisen som
stå på varen, det er næsten muligt at handle med alle.

Eks. kender en der gik ind i fona og så på et støre TV system, han
mente dog at han havdet set det billigere ved ELGIGANTEN, og vupti
fona kom med en anden pris til ham.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 01-09-04 13:39

Ja, produkterne ligner hinanden lidt, men vi har også gratis til andre en vores egne kunder.

Godkendelse af svar
Fra : t_seberg

Dato : 15-09-04 17:30

Tak for svaret arne.jakobsen.