/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
At slappe af....
Fra : wezzler
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 23-08-04 19:58

Jeg tror generelt jeg er for stresset!

Hvordan slapper man af - kobler helt af.

Gå ture og læse er muligheder, men hvad er jeres ultimative?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 23-08-04 20:00

prøv med noget yoga

mvh Granslam

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-08-04 20:02

tag et varmt bad, smid dig på sofaen og spis nogle druer, det er de små ting der tæller. et varmt fodbad er osse godt, og hvis du er rigtigt heldig kan du skaffe et med massage.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-08-04 20:10

Guided meditation

Der kan efterhånden købes et hav af cd'er med guidede meditaioner, eller tranceøvelser, de er fantastiske og med noget træning kan du udføre nogle af øvelserne midt i en travl hverdag på blot et par minutter og dermed få energi til resten af dagen, hvis dit engelske er godt nok vil jeg anbefale at finde nogle af Paul McKennas cd'ere

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-04 20:10

En interesse/hobby som tager tankerne fra alt andet. Man er 100% tilstede i nuet.
Så stresser man af fra de ting, som ellers gør een stresset.

Men hvis du er meget stresset må du lægge din hverdag noget om. Sorter med hård hånd i vigtige og mindre vigtige ting.

Pas på helbredet i den situation, mål dit brodtryk.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 23-08-04 20:18

Når den er helt gal, og du bliver opmærksom på at du stresser, så stop op. Sænk skuldrene, og tving dig til at trække vejret laaaannngggsssoomtt, altså meget langsomt. Derved kan du også træne dig til, at sænke din puls. En gang, hvor jeg var indlagt, skulle jeg have taget min puls om morgenen. Sygeplejesken sagde, at den var på 100. Jeg bad hende om at tage den om. Det sekund, var nok til at pulsen kom ned på 60! Blot ved at sænke skuldrene, ogkoncentrere mig om vejrtrækningen. Sådan!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-08-04 20:22

Og når du laver den med vejrtrækningen så er det vigtigt at du som det første tømmer lungerne, traditionelt når man laver vejtrækningsøvelser startes med en indånding, men på den måde bevarer du en masse "gammel" luft i lungerne og så tager det længere tid at sænke din puls, så altså start med en udånding

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 23-08-04 20:25

Hej Wezzler.

Når jeg mærker tegn på stress lægger jeg mig godt tilrette på sofaen,
lægger jeg en skive af Niels Ejes MusiCure i disken, lukker øjnene og tager på tur med hans musik.( Hans musik anvendes på intensivafdelinger )
Musikken virker afstressende på mig.
www.musicahumana.com
Vælg cd'er og der nederst på siden kan du lytte til brudstykker af hans musik.

Jeg håber at du kan finde det der er bedst for dig.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : kayaemma

Dato : 23-08-04 20:59

Pak din fiskestang og tag ud til kysten og fisk. Det er dejligt afstressende.

Løb en tur. Det virker altid. Motion er sundt. Når man motionerer får man " renset systemet ".

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 26-08-04 10:03

Tak for svaret qfha.