/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
vhs til dvd eller svcd
Fra : freeeeeeeen
Vist : 363 gange
200 point
Dato : 23-08-04 19:19

jeg har en masse videofilm jeg gerne vil have lavet om til dvd eller svcd jeg har prøvet og optage en af dem ind på com men den fylder alt for meget hvad kan jeg gøre findes der nogle gode prg til at klare denne opgave

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-08-04 19:46

øh, virtual dub kan lave det om til divx, bedre tror jeg ikke du får det. kan hentes på http://www.virtualdub.org/download

håber det holder

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 23-08-04 19:54

Prøv med en DVD optager.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-08-04 20:04

mener da ikke at man kan få dvd optagere der osse tar vhs, men det er en mulighed.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 23-08-04 21:02

det skal nok være noget der laver analog om til divx tror jeg

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 23-08-04 21:07

Jeg bruker et tvkort,kører signalerne inn på de analoge inngange og capturer det som avi fil derefter klarer norton resten i vcd

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 23-08-04 21:32

hvad for noget norton jeg har optaget noget ind med nerovision men 1 1/2 times video signal kan ikke en gang være på et 8gb dvd medie

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 23-08-04 21:37

Var vrøvl jeg skrev,er selvføli nero,jeg optog 53 min. og det fyldte ca 20 Gb. men da jeg lagde det over i nero som vcd fyldte det kun knapt 600 mb

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 23-08-04 22:21

det kan jeg ikke få det til

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 23-08-04 23:38

du må lagre det som avi,og så brende det som vcd

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 24-08-04 16:19

Jeg mener det nemmeste vil være at optage sine videofilm fra en vhs til en dvdoptager.
Jeg har lige indvisteret i en dvdoptager, og har en del videofilm jeg skal have optaget over på min dvdoptager fra min vhs.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 24-08-04 19:57

jamen jeg vil ikke købe en dvd optager når jeg har en splinter ny 2.8 ghz com

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 24-08-04 22:07

-Det forstår jeg

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 200 point
Dato : 25-08-04 22:24

hejsa
du kan eventuelt dele og konvertere filmen med et program der heder cucusoft avi to dvd vcd svcd mpeg converter pro 4.17 eller nyere
kan hentes her www.avi-vcd.com
programmet kan splitte filer op i den størelse og antal du vil have for at det passer til dine cd'er / dvd er.
og et lille råd lad være at lave film i vcd kvalitet det er noget crap (lort), kvaliteten er simpelthend for ringe selv om filmen fylder minst i det format...
svcs eller dvd er det bedste
mvh fox

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 11-09-05 14:03

Tak for svaret fox_mulder.