/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Skrifttyper på hjemmeside
Fra : maya123
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 23-08-04 19:03

Hvis man nu alligevel vil have andre skrifttyper på sin hjemmeside,
hvordan gør man så. De fleste kræver jo at den der kommer ind på ens
hjemmeside har den samme skrifttype for at de kan se den, ik

Kan man skrive på en fil eller skrive andre skrifttyper på et billede og
så uploade, ja hvordan gør man?

Gerne den nemmeste måde
MVH maya

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-04 19:15

Hvid du vil være helt sikker---- jeg plejer bare at lave en gif fil, og så uploade den.... så skal jeg ikke tage højde for om alle har den type installeret eller ej.
Og jo hvis man besøger en hjemmeside med en skrift der ikke er standard vises en helt anden tekst og det ødelægger nemt indtrykket.

Denne løsning er selvfølgelig bedst til overskrifter og mindre stykker brødtekst.

Husk nu at gemme dine billeder - gif filerne i så tilfælde du senere skal ændre i dem.
Jeg plejer bare at lave mine i Photoshop.

Alternativt kan du jo osse have et link til en side hvor man kan hente pågældende skrifttype, men det ødelægger jo desværre osse indtrykket.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-04 19:18

Du kan osse gennem css bestemme hvilke typer der evt. alternativt skal vises - så har den besøgende ikke den font, henvises til en anden, har de så heller ikke den osv osv..... det begrænser jo i hvert fald alt for store ændringer.

Må jeg spørge hvilken font drejer det sig om ??

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-04 19:23

Her på Kandu kan du se mere om emnet:

http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/tags.asp?tid=3

eks: http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/editor/editor.asp?xid=14

Prøv at ændre fontene på de fire eksempler - tryk opdater og se resultatet. Så css kan være en løsning - det nemmeste er nu engang: Gif filer

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-04 19:31

Jeg skrev: Du kan osse gennem css bestemme hvilke typer der evt. alternativt skal vises
og det er noget bavl..... det er ikke i css, det er alm. html tags ..... man kan skrive een eller flere fonts.
Der blev jeg vist liiiige festlig nok der. Men resten skulle være rigtigt nok

Karina

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-04 03:19

Du kan også give dine besøgene et tip om at(denne indstilling køre jeg fast med)>
i IE>gå op i funktioner>internetindstillinger>generelt>skrifttyper>skriftype til webside>
her har jeg Arial black og i skrifttype til almendelig tekst Lucida console>ok,og gå så
ind under>hjælp til handicappede og sæt et flue ben i ignorer de skrifttyper,der er defineret
på websider>ok nu ser man kun de skrifttyper man selv har defineret og det kan
være at de beholder denne indstilling(jeg vil ikke have det anderledes nu)og synes
det er et godt tip,hvem ved,det kan godt virke lidt besværligt men det er en god
måde at surfe på,synes jeg
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 24-08-04 05:25

Tak for svaret Fnollerpige.

De hedder: Old Cologne, Old English og Old German, jeg har ikke bestemt mig endnu.

Jeg tager gif, det lyder nemmest og det kan webbyen da klare, he he derinde må
man jo ikke så meget.

Det er kun et lidt tekst og nogle overskrifter.

Tak og det hurtige svar og tak til Dr. Manse for bidrag.
Mange hilsner fra maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-04 05:28

man prøver så godt man kan
Dr.Manse9933

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-08-04 05:34

Ja du er en rigtig guttermand, Dr.Manse
Kan du have en forrygende tirsdag.
MVH maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-04 05:36

I tak og lige måde maya.

Dr.Manse9933

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-08-04 15:24

Det er altså irriterende man ikke altid får mails om kommentarer her på Kandu.dk, nå men så'n er det vel bare.... godt du fandt en løsning maya

Karina