/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CDI
Fra : Panting
Vist : 788 gange
55 point
Dato : 23-08-04 17:56

For at fjerne begrænsninger på en ny knallert (Madass), skal man så fjerne HELE CDIen eller skal man skifte den ud med en ubegrænset?
hvis den skal skiftes er der så et sted der sælger en billigt

(Spørgsmålet giver lave points pga. at jeg er ny bruger)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-08-04 18:05

Vi skal lige finde ud af om Madass er begrænset af cdi`en,der kommer nok een forbi der ved det om lidt.
CDI`en er en enhed,du kan ikke fjerne noget af den.
Den kan jo også været begrænset andre steder.(rpj. palle og i andre,nogen der ved noget om begrænsningen i Madass?)
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Panting

Dato : 23-08-04 18:11

Der er andre begrænsninger på. Jeg er ikke 100% hvor, men mener at CDIen er den der trækker mest ned

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-08-04 19:42

Hvis CDI'en er begrænset skal den væk og der skal smides en ubegrænset på... Jeg ved desværre ikke noget om begræsningerne på den der ting, den er lige en kende for ny til jeg har beskæftiget mig med den...

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 23-08-04 20:38

Hej Panting

Du er nød til at skifte HELE cdi-enheden og til en ubegrænset.

Prøv Thansen eller ring til scooterland i Aalborg.. Har ikke deres nummer!. En af dem må kunne hjælpe dig.

Mogens

Kommentar
Fra : Panting

Dato : 23-08-04 21:21

er der forskel på de forskellelige CDIer, eller virker det på alle knallerter?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-08-04 22:02
Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 24-08-04 08:06

du ska' fjerne cdi'en og sætte en ubegrænset på... og når du har gjort det og kun det vil den køre en 60-65 km/t... og hvad angår tun (ved ikk om det oss gælder cdi'en) så hvis du ikk ka' finde det til madass'en så ta' det fra en honda cd-50 da de kører på samme motor...

Kommentar
Fra : Panting

Dato : 24-08-04 09:46

Hvor kan jeg købe en ubegrænset CDI billigt??

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 13:37

Scooterland i Aalborg... Deres hjemmeside er ikke opdateret men du kan komme i kantakt med dem via www.scooterland-aalborg.dk

Der får du virkelig god service. De gør meget i tun mv.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 24-08-04 13:44

Pt. er Scooterlands site nede... Men søger du under Google findes den der...

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 55 point
Dato : 25-08-04 18:13

Her en tysk side der har gjort meget ud af MadAss tun. Der kan du se hvilken CDI de benytter
http://www.madass-spezialteile.de/

MV.

Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Panting

Dato : 26-08-04 19:53

Tak for svaret rpje.

Det var lige en side som denne jeg ledte efter...

Kommentar
Fra : frederik1989

Dato : 25-04-05 17:10

Fandt lige en hjemmeside med en ok billig CDI, jeg ved ikke hvad synes i, får man noget for pengene???

http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=14021&page=1