/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
At gøre en hjemmeside "kendt"...
Fra : christofferd
Vist : 260 gange
100 point
Dato : 23-08-04 14:33

Hej.
Jeg er i gang med at lave en webshop der skal sælge forskellige ting og sager. Jeg ved ikke hvordan man gør sin hjemmeside "nem at finde", f.eks. på google, yahoo, jubii, etc. og jeg ved ikke hvilke andre muligheder man har for at få folk til at besøge hjemmesiden... Er der nogen der har gode idéer. Det kan være alt fra pop-ups til hvad-ved-jeg. Alle bud er velkomne! Christoffer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-04 14:42

Du kan feks. købe plads (pay per click) på googles site, så firmaet står ud i højre side.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 16:06

Du kan lave såkaldte Meta tags, på siden, de er usynlige, men ikke for søgemaskinen.
Led efter en forklaring af Meta tags på danske sider!
Endvidere kan du få gratis programmer, der udsender dine "meta tags" og andet, til mange søgemaskiner på en gang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-08-04 16:12

På alle søgemaskiner kan man tilmelde sig, enten gratis eller ved at betale for det. Hvis du tilmelder dig de mest populære (google, yahoo, jubii, msn, altavista) så er du godt kørende, og folk kan finde din side. Du skal naturligvis tænke godt over hvilke søgeord du vil bruge, og du skal også huske at lægge keywords ind i sine "meta tags" i din HTML.

Men derudover tror jeg godt det kan betale sig at købe nogle banner reklamer, og googles reklamer i søgeresultaterne er bestemt heller ikke dårlige.

Husk at få noget statistik på dine sider, så du kan se om dine reklamer/tilmeldinger har nogen effekt!

Held & lykke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-04 17:05

Hejsa
Ang. Meta Tags så besøg http://www.metamaten.dk/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-08-04 19:43

Her kan du tilmelde dig på Google, men det tager lang tid med mindre du betaler for det.
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Lad være med at lade dig friste af sider hvor du kan blive tilmeldt et eller andet antal søgemaskiner for der er kun een ting der er sikkert i forbindelse med det og det er at du bliver oversvømmet med spammails som poåsår du har tilmeldt dig igennm en af deres partnere og det har du jo faktisk.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 24-08-04 14:50

Hej og tak for jeres råd! Jeg vil lige tilføje at jeg har tænkt mig at sælge til udlandet - jeg har tænkt mig at sælge til USA samt alle andre europæiske lande end Danmark, så har i nogen forslag til hvordan man når ud til andre lande end Danmark? Er det f.eks. klogt at købe de nationale domæner så man har domæne.ch domæne.it domæne.fr osv. I google kan danskere jo f.eks. vælge kun at søge blandt danske sider... Eller har i andre forslag til hvordan man får udlandet til at kunne finde ens side?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-08-04 15:03

Til en udlandsside... Så havde jeg købt www.domæne.com Og mit eks. med Google "pay per click" så har Google jo også deres engelske site, ligsom Yahoo.

Hvis du virkelig vil sælge til udlandet, må du seriøst tage kontakt til de store søgemaksine for materiale omkring reklamer og søgehits på deres sites.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 24-08-04 15:20

Hej og tak for dit svar. Kan du være lidt mere præcis? Hvilke søgesider skal jeg have kontakt med?

Kommentar
Fra : firstline

Dato : 25-08-04 00:11

Halløj

Lav en konkurrence og tilmeld den gratis på konkurrencesider, såsom www.supervind.dk osv.
Hvis du handler med et produkt, skulle det jo ikke være så svært.

Du skal huske at få folks oplysninger i konkurrencen, samt tilladelsen til at sende dem nyhedsmails fremover.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 25-08-04 13:32

Hey.. Det var ikke noget dårligt bud. Tak for det, det vil jeg helt sikkert gøre! Har du andre links på sider der minder om supervind.dk? Eksempelvis internationale...

Kommentar
Fra : Roscoe

Dato : 03-09-04 17:27

Du kan se min ydmyge guide omhandlende SEO på http://www.solutions2buy.dk/seo.html

/ Claus