/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af default i Stifinder
Fra : 285
Vist : 549 gange
70 point
Dato : 23-08-04 14:23

Når jeg åbner min Stifinder (i Windows XP), så er forskellige mapper i venstre side åbne fra starten. Jeg ønsker som default at nogle andre mapper skal være åbne, når jeg starter Stifinder, men véd ikke hvordan det skal foregå. Normalt gemmer XP'en jo automatisk de indstillinger, man laver i sine vinduer, når de forlades, men det sker ikke i Stifinder. Hvad er løsningen?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 80 point
Dato : 23-08-04 14:29
Kommentar
Fra : 285

Dato : 23-08-04 15:18

Det virkede halvvejs, idet alle mapper undtagen Denne Computer nu er lukkede som default. Men jeg ønsker at have en åbnet sti videre over Harddisk og flere underliggende mapper.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-04 16:48

Dette er tyvstjålet fra Tedd's link
på skrivebor>h-klik>ny>genvej>indsæt dette fra tedd's link>
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, /select, C:\ >næste>udfør.
Ny genvej>gennemse>surf til din mappe>næste>udfør
h-klik på begge dine genveje>egenskaber
Lige efter kommaet i din explorer genvej indsætter du i stedet for C:\
hele den gen genvej du surfede dig til eks. "D:\Gran Canaria\CF0023"
incl "
anvend>ok
Nu bør den åbne stifinder med mappetræ og mapper i højre side.

Virker det............så ingen point til mig tak.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 24-08-04 09:35

Tak for svaret tedd.