/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Java/Java-script/CGI/PHP eller ???
Fra : PanicAttack
Vist : 679 gange
10 point
Dato : 04-07-02 23:26

Davs!!!

Jeg skal have lavet en hjemmeside, men en formular.
Når man udfylder formularen med en tekst/navn/e-mail og vedhæfter et billede.
Skal formularen selv opdatere en side med de indsendte oplysninger.

Kan dette gøres i Java eller Java-script???

Eller kan dette lade sig gøre i CGI, PHP eller måske et andet ???

Jeg kender kun en lille smule til Java, men intet til CGI/PHP.
Jeg vil dog går i gang med at lære det, når jeg ved hvad der vil være bedst til opgaven

Hilsen

PanicAttack

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 08:59

Hej PanicAttack,

har du overvejet ASP?
XML ku' også være en mulighed...

det skulle være muligt med Java-Script (muligvis også VB-script), og jeg tror da også det er muligt med PHP, men med PHP ka' jeg ikke hjælpe så meget på nuværende tidpunkt, da jeg ikke har arbejdet så meget med det endnu...

det kommer også an på hvilke muligheder du har...

hvad understøtter din Webserver eller det sted hvor din hjemmeside bliver Hostet? (det er mere det der afgør det)

du ka' jo mere eller mindre vælge hvad du vil... men det hjælper ikke ret meget hvis det ikke bliver understøttet...
Hvis den ikke understøtter ASP, PHP eller CGI... hænger du jo nok på de gængse Script's...

har du en database tilknyttet? (og hvis du har hvilket format?)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 05-07-02 09:57

Hejsa Strarup

Rent faktisk kender jeg ikke så meget til de forskellige programmeringssprog endnu,
jeg prøver at lære dem, og jeg ser dette, som en oplagt mulighed for at lære et nyt!
Jeg kender en del til Basic og HTML, det hjælper mig nu ikke her
En lille smule til Java som jeg er ved at læse en bog igennem om,
der er også beskrivet lidt om Java-script, hvilket jeg ikke er kommet til endnu.

Angående muligheder: Jeg regner med at siden skal ud hos et betallingssted,
jeg har ikke fundet ud af hvor, så alt skulle gerne ligge åben

Hilsen

PanicAttack

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 10 point
Dato : 05-07-02 10:19

Hej PanicAttack,

så vil jeg anbefale dig ASP... Jeg tror det vil være nemmest for dig, når du siger du kender til Basic, I ASP ka' du både bruge VB-script samt Java-script...

men det er en smagssag... nogle mener PHP er sagen og andre mener det er ASP...

du ka' evt. maile mig på strarup@worldonline.dk så ka' det være jeg har noget materiale du ka' bruge til dit project...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : PanicAttack

Dato : 05-07-02 13:51

Hej Strarup

Tak for svaret !!!
Ok, jeg prøver ASP.
Du kender vel ikke tilfældig en god side, for begyndere ???

Hilsen

PanicAttack (panic4ever@hotmail.com)

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-07-02 18:30

asp er ok, men understøttes ikke af alle browsere, det gør der i mod PHP

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 06-08-02 09:45

Jep ASP - understøttes af de feste browsere, da browserne mødtager almindelige HTML-koder, Selve ASP'en kører kun på server !!!