/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP
Fra : jytterik
Vist : 426 gange
120 point
Dato : 04-07-02 22:45

hvad skal jeg gøre i XP for at se DVD på mit fjernsyn jeg kan ikke finde det sted hvor jeg skal lave den om til at køre på tv´et jeg har tv-out og de stik der skal til det virkede da jeg kørte melinium og da jeg kørte 98

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 22:54

DU bliver nød til at levere lidt flere oplysninger, for at vi kan hjælpe dig.

Men allerførst ville jeg henet de opdaterede drivere, fra grafikkort producentnes hjemmeside.

Desuden skal du installere den software som du brugte i windows 98, går alt dette godt er du kommet et stykke til at få løst problemet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 22:55

Hej Jytte,

hvilket grafik kort bruger du?

umiddelbart ska' du gøre det på samme måde... da TV-udgangen på dit grafik kort ikke har ændret sig...

du ka' gå ind i dit grafikkorts egenskaber og så se hvordan det er sat op på følgende måde...

du skal højreklikke på dit skrivebord (bare et eller andet tilfældigt sted), og trykke på menuen under "Egenskaber"... så popper der et Vindue op med titlen "Egenskaber for Skærm", her skal du gå over og trykke på fanebladet "indstillinger", her vil der i nederste højre hjørne lige over knappen anvend, være en knap der hedder "Avanceret" den skal du trykke på, og så skulle instillingerne til dit grafikkort gerne komme frem...

resten af denne beskrivelse skal tages med visse forbehold, da jeg har et Asus geforce 2 kort, og ikke ved hvilket du har, men jeg er næsten sikker på med den måde at Windows er opbygget, at der vil være nogle generelle ting der er nogenlunde ens.

Når du er kommet ind i graffikortets menu, sku' der gerne være et faneblad der hedder "Display", tryk på den, og så skulle du gerne få indstillinger frem til din Skærm samt TV-out.
I TV-out skulle det også være muligt at finde ud af om PAL eller NTSC er slået til (skal være Pal)... samt nogle andre funktioner...
Hvis du ikke ka' få det til at funke eller ka' finde de funktioner... må du lige sige til...

håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-07-02 23:15

grafik kort hedder nvidia riva tnt2 model 64=chip type der er ikke nogen steder jeg kan lave om på pal eller hvad det hedder i melenium var der et sted jeg skulle sætte et flueben og så var billede over på tv´et

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 130 point
Dato : 04-07-02 23:24

DU skal hente og installere følgende drivere allerførst :

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Og så vil jeg anbefale dig følgende vejledning, den fortæller alt om hvordan du sætter kortet op :

http://download.nvidia.com/windows/28.32/NVIDIADisplayPropsGuide.pdf

Og løsningen hvorfor det ikke virker finder du her :

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011119_6315

OG her finder du evtuelt manglende manuel :

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011121_5847

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 09:10

Hej Zonker,

jeg tvivler på at http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011119_6315 er løsningen... idet det jo har virket... lyder jo noget underligt at TV'et lige pludselig skulle være holdt op med at understøtte Video signalet bare fordi der er skiftet til WinXP...

og http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011121_5847 er desvære bare en henvisning til at downloade Adobe's Acrobat reader, der kræves for at læse Manualen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 09:19

Hej Jytte,

virker dit grafikkort ellers godt nok?

hvis der ikke er nogle problemer med det ellers, ka' det ikke altid betale sig at opdatere, men ka' selvfølgelig ha' visse fordele...

hvis dit grafikkort virker godt nok, ska' du nærmere finde det Flueben som du brugte i WinMe/Win98, stedet hvor det er skulle gerne være efter nogenlunde samme procedure på XP, jeg vil gætte på at det er under egenskaberne til dit Grafikkort, som gerne skulle kunne findes på den måde jeg beskrev tidligere... Ellers skal du finde den Application der har egenskaberne til dit Riva TnT2 kort...

ellers vil jeg også anbefale dig at downloade den Vejledning Zonker henviser til (fylder godtnok 10 Mb) men hvis du ikke ka' finde fluebenet eller ellers få det til at virke, vil der være en stor sandsynlighed for at det er beskrevet deri...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 187

Dato : 05-07-02 13:59

lige med hensyn til grafik kort, er det nærmest en nødvendighed at opdatere driverne, har selv haft problemet med mit "grej" & winxp.... Så det skal gøres og til tider og flere gange da xp, godt kan drille....
og det er da næsten altid godt at opdatere... da de jo så får rettet nogle af de bugs der evt. måtte være.....

mvh

-=nu lykkeligt "cruisende" på en 2Mbit=-

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 15:09

Hej Jytte,

hvilken fabrikant står for kortet? (f.eks. ASUS, Matrox osv.)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:10

"jytterik" <jytterik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IS349.5698$G3.786696@news010.worldonline.dk...

> hvad skal jeg gøre i XP for at se DVD på mit fjernsyn jeg kan ikke finde
> det sted hvor jeg skal lave den om til at køre på tv´et jeg har tv-out
> og de stik der skal til det virkede da jeg kørte melinium og da jeg
> kørte 98 der er gode oplevelser med?

Højreklik på skrivebordet.
Egenskaber->Indstillinger->Avanceret.

Har du installeret driveren til dit grafikkort?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 14:29

Hvilket grafikkort er det ?
Hvis det er en med nvidia har jeg tvtool 6.5 + crack som virker 100% .
Som er næmere end > Højreklik på skrivebordet.
> Egenskaber->Indstillinger->Avanceret