/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvem vil lave en hjemmeside til mig?
Fra : christofferd
Vist : 270 gange
50 point
Dato : 22-08-04 13:29

Hej jeg skal have lavet en hjemmeside, der i sin opbygning er meget enkel men alligevel for uoverskuelig for mig:

Den skal bestå af én index-side og skal have til funktion at skaffe folks e-mailadresser. Man starter med at sende e-mail rundt til et par e-mailasdresser man finder på nettet. På denne e-mail er der et sjovt billede af Osama Bin Laden og en tekst hvor der står:
Hvis du er imod international terror, er dette din chance for at gøre noget ved det! På <dette site> skal du give os et par e-mailadresser, så sender vi dem denne mail.
Man kan så trykke sig ind på den side som du skal lave. Dér skal man så angive nogle e-mailadresser som hjemmesiden automatisk sender e-mailen videre til. Samtidig bliver de indtastede e-mails registreret i en database hos os.

Kan du lave en hjemmeside der har disse funktioner, så kan du skrive til min adresse christofferd@hotmail.com

Har du ellers nogen kommentarer til projektet kan du bare skrive dem her.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-08-04 13:32

Er det ikke det man på dansk kalder "spam" !!
/PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-04 13:39

Tror ikke den slags bliver populær, det irriterer mere end gavner sagen.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 22-08-04 13:39

Du har ret det er nok ikke så populært, men det er vel ikke ulovligt...

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 22-08-04 13:40

Også i den grad.
Men jeg er mere interesseret i at vide, hvordan "<dette site>" har tænkt sig at gøre noget ved den internationale terror. Lyder da interessant. Det må tydeligvis have noget med en masse e-mail-adresser at gøre, men jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad.

\Yude

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-04 13:42

Muligt registerloven har noget at skulle sige.

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 22-08-04 13:43

Eller måske markedsføringsloven: http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2000/0069929.htm

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 22-08-04 13:56

Jeg kan ikke se at markedsføringsloven siger noget om det. Hvordan kan det egentlig så være at dem der sender mig spam på min hotmail ikke får bødestraf?

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 22-08-04 14:04

Markedsføringslovens §6 fastslår, at _erhvervsdrivende_ ikke må henvende sig "med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det". Nu kan det så godt være, at du ikke kalder dig selv for erhvervsdrivende, men vær vis på, at du nok skal få lov til at bevise det.

Mht. spam på din hotmail-adresse, så er det bestemt også ulovligt. Problemet her er bare, at de fleste udsendere af spam tror de kun er underlagt amerikansk (>95% af al spam kommer fra USA) lovgivning på området. Den amerikanske lovgivning er ikke helt så skrap som den danske, selvom langt de fleste af disse e-mails så absolut heller ikke overholde denne. Faktisk kan du, når du modtager udenlandsk spam, melde det til de danske myndigheder/Forbrugerstyrelsen, men de har nok at gøre med at håndtere klager fra danske spammere.

Altså: Spam _er_ ulovligt.

\Yude

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-08-04 15:14

Hvorfor er det egentligt også du vil spamme folk? En det ikke anelse naivt at tro at det afhjælper international terror at sende et sjovt billede af Osama Bin Laden til nogle tilfældige mennesker?

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 22-08-04 15:49

Er der nogen der ved hvad strafferammen er for spaming?

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 22-08-04 15:54

Jeg mener, der har været sager, hvor båden lå i omegnen af 100 kr. pr. udsendt e-mail.

Kommentar
Fra : Yude

Dato : 22-08-04 15:54

båden=bøden ;)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-08-04 16:28

christofferd, hvis du følger bare lidt med i dagsprssen vil du vide at Spam og dem der er bagved er under luppen, og var jeg dig vil jeg nok tænke mig om. Og hvad er ideen i at påtvinge folk noget de ikke vil have del i.?????????

Kommentar
Fra : Matthew

Dato : 22-08-04 22:11

--> christofferd : Fordi man ikke ved, hvem det er!

Kommentar
Fra : taliskoko