/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 255 gange
70 point
Dato : 22-08-04 11:07

Hej alle sammen

Jeg tænker meget på at købe en Bærbar computer....

Og jeg har kikket på mange....

Men vil lige høre om i har nogle gode tilbud?

Den skal mindst have:

512 MB ram
dvd-brænder
128 MB grafik kort

Og så må det MEGET gerne være af mærket Centrino...

Hvis der er nogle der kan klare det til under (eller der omkring) 10.000 Vil det være smukt

Hilsen Simon!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-04 11:20

kig selv på www.edbpriser.dk
Det er Centrino CPU'en der vil rykke prisen opad

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-04 11:23

Centrino er en af prossesorfabrikken Intels serier, ligesom prossesorfabrikken AMD laver en serie der hedder XP
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=48
http://www.edbpriser.dk/Reviews_List.asp?Kind=0&Subcategory=48&Search=Centrino
VH Palle Hansen
NB: Det er min erfaring, at når der kommer computere fra ALDI, så er der ingen der kan være med prismæssig.
Det er de største europæiske forhandlere af computere, og sælger det Tyske mærke Medion. Endvidere er deres computere altid spækket med det bedste udstyr, og alt med Dansk vejledning. Du kan også altid levere tilbage indenfor 14 dage, helt uden vrøvl.

Kommentar
Fra : Clausskeldal

Dato : 22-08-04 12:05

Hejsa vil forslå dig at du tager et en tur ind på WWW.EDBPRISER.dk

gør jeg aldtid inde jeg køber noget der finder du det billigst i helle landet
og der kommer nye priser helle tiden for hver time

mvh claus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-04 12:14

Du kan vist godt se hvad vej pilen peger Simon

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-08-04 20:24

Jah det ka jeg godt BjarneD

Fra aldi? Vil det sige hvis jeg ringer til aldi tror du så de har et godt tilbud?

Hæh.. troede da godtnok at aldi det var sådan noget daligvare...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-04 20:46

Nej ikke Aldi, ikke fordi jeg vil kritisere deres produkter for man får rigtigt meget for pengene, men det jeg mener er, at du skal gå ind på www.edbpriser.dk Du får en rigtigt god fornemmelse for hvad du kan få for dine penge og går du efter noget med Centrino CPU går du ikke helt galt.
Aldi målretter deres computere efter det brede publikum, der er mere interesseret i noget med en høj frekvens og masser af RAM og software og det er ikke Centrino man ser flest af hvis de da har nogen.

Det der med at købe en maskine efter anbefaling vil jeg nu heller ikke anbefale for hvem har købt 10 og har erfaring fra dette.
Jeg anbefalede en bekendt at købe en Aldi maskine - Medion bærbar, men hvad skete der, den brændte bundkortet af efter 14 måneder. Der var jo garanti så den måtte lige undværes en lile måned og kom så retur og kunne køre igen, men man kunne bare ikke sætte nogen pcmcia kort i fordi der var blokeret og da jeg kiggede lidt nærmere på det sagde jeg den rører vi ikke, og godt det samme for det nye bundkort var brokket i og var knækket og de returnerede en besked om at der lige skulle erlægges et antal tusinde kroner før de ville røre maskinen da der var tale om vold på maskinen.
Nu var det ikke sjovt længere, men de indså dog at det var dem selv der havde udøvet volden, men Medion er raslet ned i kurs der på stedet.
Dette betyder jo bare ikke at det er noget skidt, men er et eksempel på hvor galt det næsten kan gå.
Find den maskine der tiltaler dig og pyt med hvad vi andre siger.
Held og lykke med indkøbet
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-04 20:50

Jeg glemte lige, at nævne at Centrino ikke bare er en tilfældig CPU. Den er produceret specielt til bærbare hvor målet har været at lave en CPU der har lavt strømforbrug, udvikler lidt varme og kan bestille noget og det kan den.
Jeg har ikke selv haft lejlighed til at prøve, men de sagkyndige siger god for den da det er den bedste til bærbare computere og mere almindelige pengepunge.